Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Model 3 stond blijkbaar op die boot! Vandaag een sms gekregen om zelf een afspraak in de plannen. Mogelijkheden van 18 februari t.e.m. 22 februari. Echter zit ik midden in een verhuis... Moet binnen de 24u inplannen... Wat gebeurt er indien ik dit niet doe? Iemand ervaringen mee? Of krijg je een nieuwe mogelijkheid wanneer je niet tijdig inplant?
 
Mijn Model 3 stond blijkbaar op die boot! Vandaag een sms gekregen om zelf een afspraak in de plannen. Mogelijkheden van 18 februari t.e.m. 22 februari. Echter zit ik midden in een verhuis... Moet binnen de 24u inplannen... Wat gebeurt er indien ik dit niet doe? Iemand ervaringen mee? Of krijg je een nieuwe mogelijkheid wanneer je niet tijdig inplant?

Als het niet veranderd is tov vorig jaar houden ze hem max een week voor je vast en gaat hij daarna naar devolgende matchende bestelling
 
Dat is niet helemaal hetzelfde. Vorig jaar kwam Tesla met een datum en dan moest je binnen een week afnemen. Hier komen ze met een week waarin de afspraak gemaakt kan worden. Dat is een stap eerder in het proces.

Vandaag contact opgenomen met Tesla, want zit midden in een verhuis en ik had de wagen wel wat later verwacht.
Ze meldden mij dat ze tevreden waren dat ik belde, aangezien het de eerste keer was dat ze die sms’en uitgestuurd hadden om zelf een afspraak in te plannen. Ik wou liever de wagen in maart ophalen, dus heeft hij hem losgekoppeld en zal ik er één hebben van op de volgende boot (binnen een paar dagen komt er al een nieuwe en ook de week nadien is er nog één dacht ik).

Het vreemde is dat ik deze avond terug een sms kreeg om een aflevermoment in te plannen voor volgende week...
Toch iets nog niet 100% goed in het systeem?
Zal voor de zekerheid morgen nog maar eens bellen.
 
Vandaag contact opgenomen met Tesla, want zit midden in een verhuis en ik had de wagen wel wat later verwacht.
Ze meldden mij dat ze tevreden waren dat ik belde, aangezien het de eerste keer was dat ze die sms’en uitgestuurd hadden om zelf een afspraak in te plannen. Ik wou liever de wagen in maart ophalen, dus heeft hij hem losgekoppeld en zal ik er één hebben van op de volgende boot (binnen een paar dagen komt er al een nieuwe en ook de week nadien is er nog één dacht ik).

Het vreemde is dat ik deze avond terug een sms kreeg om een aflevermoment in te plannen voor volgende week...
Toch iets nog niet 100% goed in het systeem?
Zal voor de zekerheid morgen nog maar eens bellen.
Het laatste klinkt mij bekend in de oren. De aflevermomenten in maart vorig jaar waren hetzelfde. Maar bedenk.....als je eenmaal de auto hebt en de eerste kleine babyziektes er uit zijn, dan heb je een goede auto en kom je nog maar sporadisch in contact met Tesla, omdat alles goed gaat. Behalve dan de kleine probleempjes met updates en sommige autopilot zaken.
 
Het laatste klinkt mij bekend in de oren. De aflevermomenten in maart vorig jaar waren hetzelfde. Maar bedenk.....als je eenmaal de auto hebt en de eerste kleine babyziektes er uit zijn, dan heb je een goede auto en kom je nog maar sporadisch in contact met Tesla, omdat alles goed gaat. Behalve dan de kleine probleempjes met updates en sommige autopilot zaken.

Vandaag teruggebeld, leidinggevende had het nog niet bevestigd... Nu wel gebeurd en keurig een sms gekregen met melding van de ontkoppeling. Ook in de source-code is de VIN nu niet meer zichtbaar, meer nog, hij staat intussen al bij de snel te leveren voertuigen op de Tesla-website... Ik zal wel snel een nieuwe VIN hebben met de wekelijkse aankomst van boten.

Kijk er natuurlijk naar uit, maar midden in een verhuis was het echt nog niet het moment om op te halen. Goed geregeld van Tesla!
 
Allrighty! Na een te passieve houding van de LM (Athlon) die leidde tot frustratie en onwetendheid bij ondergetekende, dan zelf maar gebeld naar Tesla. Op minder dan 10 minuten alles geregeld: verwachte leverdatum een paar dagen opgeschoven wegens vakantie, afleverlocatie terug naar SC dichter bij huis en papierwerk onderweg naar de LM. Binnen 10 dagen eindelijk gedaan met wachten! Super service van Tesla (niet Athlon...).
 
EIndelijk goed nieuws voor m'n vriendin die haar auto al in augustus had besteld. Ze mag hem 3 maart in Amsterdam ophalen.

Weet iemand wat de huidige aantallen op kenteken in 2020 zijn tot nu toe?

Ongeveer 0.

Je vriendin ontvangt een eerste lading.

Meeste boten voor Holland worden pas in November en December gepland.

Dit kwartaal veel afgeleverd in Taiwan. Volgend kwartaal veel UK in verband met regelingen daar.

Vraag blijft groter dan productie capaciteit.
Medio 2021 meer regelmaat als #GigaBerlin gaat leveren.