Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
I did the same on Oct 29th. Model 3 LR. Received a sms last Wednesday that delivery will take place between Dec 4th and 14th at Koopman Terminal Amsterdam.
Hope they stick to the timeline. I was also tracking the ships from US and was hoping mine would be on rccantwerp, which docked in zeebrugge on 12th, but no update from Tesla.
The next one is reaching on 20th and hopefully that has both our cars!
 
Ik heb net bericht gekregen van mijn lease company dat ik 24 november mijn M3 LR mag gaan ophalen. Wanneer hij precies besteld is, weet ik niet. Maar hij was in principe besteld tegen Oktober.
Lease company zegt dat het de 2021 versie is dus hopen dat ze het bij het rechte eind hebben! ;)
 
  • Like
Reactions: Shadowfly
Ik begin me nu toch wel enigszins zorgen te maken. Ik had op 2 oktober een bestelling geplaatst voor een M3LR red + trekhaak, maar nog steeds helemaal niks gehoord.

Op dit forum zag ik dat mensen die veel later besteld hadden al wel meer duidelijkheid hebben (zowel UK-Ireland als NL/BE forum). Ik heb de auto in mijn configuratie ook al meerdere keren zien staan als "snel leverbaar" in de voorraad. Op dit moment staat hij zelfs als snel leverbaar in de voorraad.

Iemand enig idee hoe Tesla auto's toewijst? Ik snap de logica tot nu toe nog niet namelijk ;-)
 
Zou kunnen, maar is wel vreemd. Ik zou verwachten dat je eerste huidige openstaande orders een auto toekent en de daarna overgebleven auto's toevoegt aan de "voorraad". Blijkbaar werkt het niet zo?
Nee, is een volkomen ondoorgrondelijk proces. Kijk maar eens naar de posts in dit draadje rond dezelfde periode vorig jaar. Het enige wat je 99,99999% zeker weet is dat hij dit kwartaal geleverd wordt vanwege de druk op kwartaalcijfers.
 
Ik lees mee op een Duits forum, daar komt het element 'zulassung' er nog bij. Iedereen probeert de vinger achter de logica te krijgen maar er zijn veel variabelen. Koop of lease, SR/LR/P, welk schip, leaserestricties, competentie van de Tesla medewerker (die vaak ook niet alles weet (no offence!)). Ach, ik wacht rustig af, het wordt vanzelf 31/12.

Edit; besteld eind juni met restrictie voor levering december.
 
Ik heb zojuist bericht ontvangen over onze M3SR+, besteld op 24/09:

AC8A36BD-0E94-4307-BA98-8AAB5860C86F.jpeg
 
  • Like
Reactions: Shadowfly and M13z1
Erg interessant, naar welk schip zou ik moeten kijken als ik wil mijn bestelde Model 3 P zou willen volgen? (aflevering volgens Tesla in december)

De M3P komt uit SFO dus dat kunnen er nog 3 zijn (Triton Ace, Grand Aurora of Glovis Crystal). Maar zover was je misschien al? Als jij meer weet, ik wacht ook op een M3P, ik heb geen VIN, alleen een RN en een mail dat deze in december wordt geleverd.
 
  • Like
Reactions: Shadowfly
De M3P komt uit SFO dus dat kunnen er nog 3 zijn (Triton Ace, Grand Aurora of Glovis Crystal). Maar zover was je misschien al? Als jij meer weet, ik wacht ook op een M3P, ik heb geen VIN, alleen een RN en een mail dat deze in december wordt geleverd.

Dan zitten wij...
wait for it...
- In het zelfde bootje!
BadumTSS

Alle gekheid op een stokje, ik heb er zelfs 2 orders op mijn naam staan omdat de leasemaatschappij er een leaserestrictie op had staan, leek mij niet zo'n handige move dus heb gevraagd of die er af kon en toen hebben ze er maar een bestelling bij geplaatst zonder laserestrictie (ik snap het ook niet) Maar met Tesla afgesproken dat de eerste die op mijn naam gezet word van mij is en dat we de andere dan annuleren.
Hoe weet je eigenlijk dat de P uit SFO komt? Ik dacht namelijk dat die uit China zou komen (ik dacht alle M3's?). Daarnaast staat er ook in mijn mail van Tesla dat de auto op te halen is bij de Koopman Car Terminal, en da's in Amsterdam.. dus zou ik het logisch vinden dat de schepen naar Amsterdam varen en niet naar België, tenzij die dan op de vrachtwagen naar A'dam gaan maar dat lijkt omslachtig)

Edit- Als mijn theorie klopt dan moeten we kijken naar de Tannhauser die arriveert op 25-11 in Belgie, dan hebben ze nog een halve maand om onze m3's te verplaatsen naar die terminal in A'dam.
 
Dan zitten wij...
wait for it...
- In het zelfde bootje!
BadumTSS

Alle gekheid op een stokje, ik heb er zelfs 2 orders op mijn naam staan omdat de leasemaatschappij er een leaserestrictie op had staan, leek mij niet zo'n handige move dus heb gevraagd of die er af kon en toen hebben ze er maar een bestelling bij geplaatst zonder laserestrictie (ik snap het ook niet) Maar met Tesla afgesproken dat de eerste die op mijn naam gezet word van mij is en dat we de andere dan annuleren.
Hoe weet je eigenlijk dat de P uit SFO komt? Ik dacht namelijk dat die uit China zou komen (ik dacht alle M3's?). Daarnaast staat er ook in mijn mail van Tesla dat de auto op te halen is bij de Koopman Car Terminal, en da's in Amsterdam.. dus zou ik het logisch vinden dat de schepen naar Amsterdam varen en niet naar België, tenzij die dan op de vrachtwagen naar A'dam gaan maar dat lijkt omslachtig)

Edit- Als mijn theorie klopt dan moeten we kijken naar de Tannhauser die arriveert op 25-11 in Belgie, dan hebben ze nog een halve maand om onze m3's te verplaatsen naar die terminal in A'dam.

Hahahaha! Hij maakt 'm gewoon! Chapeau! :)

Ik heb er daadwerkelijk ook twee besteld bij een LM waarvan afgelopen week de restricties zijn afgehaald. De LM heeft mij gegarandeerd dat vanaf vandaag bevestigingen gaan worden verstuurd om de scope voor afhalen kleiner te maken (en dat VIN's worden toegekend), dit kan ik maar moeilijk op waarde schatten maar we wachten af.

De SR wordt op dit moment als enige nog geproduceerd in SHG, tot februari als pre-facelift maar met nieuwe batterijen. De rest komt nog gewoon uit Fremont USA. Alles gaat naar Zeebrugge, van daaruit wordt waarschijnlijk een schip (Vol?) beladen richting Koopman.

Tannhauser is gediskwalificeerd omdat deze uit SHG komt en daar geen LR/Performances geproduceerd worden.
 
  • Informative
Reactions: Shadowfly
Bijna alle M3 rijders hebben in hetzelfde bootje gezeten..... Met enig vermaak volg ik dit dan ook ;)

In een 'ver' verleden kwamen de boten aan in Zeebrugge. Vandaar ging een deel met vrachtwagens naar Tilburg en daar werden ze overhandigd aan NL eigenaren. Echter ging het op een geven moment in zulke hoeveelheden dat Tesla besloot om de boot door te laten varen naar Amsterdam en vanaf de kade te gaan leveren.

Wat volgens mij recent veranderd is, is de productielocatie van de M3SR+. Die komen niet meer uit de USA, maar uit China. Correct me if I'm wrong.....

En gaan ook niet de eerste MY's meekomen uit de USA?
 
  • Like
Reactions: Shadowfly
Hahahaha! Hij maakt 'm gewoon! Chapeau! :)

Ik heb er daadwerkelijk ook twee besteld bij een LM waarvan afgelopen week de restricties zijn afgehaald. De LM heeft mij gegarandeerd dat vanaf vandaag bevestigingen gaan worden verstuurd om de scope voor afhalen kleiner te maken (en dat VIN's worden toegekend), dit kan ik maar moeilijk op waarde schatten maar we wachten af.

De SR wordt op dit moment als enige nog geproduceerd in SHG, tot februari als pre-facelift maar met nieuwe batterijen. De rest komt nog gewoon uit Fremont USA. Alles gaat naar Zeebrugge, van daaruit wordt waarschijnlijk een schip (Vol?) beladen richting Koopman.

Tannhauser is gediskwalificeerd omdat deze uit SHG komt en daar geen LR/Performances geproduceerd worden.

Dit is niet helemaal correct want er worden nu ook al 2021 SR+ modellen uitgeleverd in de USA. Daar zijn al een paar youtube filmpjes van beschikbaar.


En over de nieuwe batterij, dit is alleen maar omdat nu de SR+ vanuit SHG komt voor Europa. Ze gebruiken daar andere batterijpacks dan vanuit de US. Bij het 2021 model straks heb je gewoon weer die "oude" die iets doorontwikkeld is waardoor er iets meer range beschikbaar is voor de SR+ (430 WLTP) maar nog steeds minder dan voor de modellen vanuit SHG (440 WLTP).