Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Het grootste probleem met de SR+ uit China is dat het laadvermogen van die SR+ met LPF-accu flink gedaald is. Ik zou een order van een SR+ onmiddellijk cancellen, het verschil in leeggewicht en maximaal beladen gewicht is door de zwaardere accu flink verlaagd (bron:nextmove).

Ik denk dat jij halve waarheden verspreidt.

Gewicht lijkt inderdaad hoger, toegestaan laadgewicht ook. Maar compenseert niet volledig. Bron van Nextmove:

Kona Facelift, Tesla-Übergewicht, ID.3-Update - nextnews #129

Voor het laden is de China LFP versie juist gunstiger. Zelfde bron en deze bron:

Tesla Model 3 With New LFP Battery Now Supercharges Even Faster?

Leek me correct dat dus even recht te zetten.
 
Ik spreek over laadvermogen zoals : max beladen massa...

Zelfs de Model 3 AWD zou een lager maximaal laadvermogen krijgen

Model 3 Refresh?!

1919 kg Mass in running order, technical maximal permissable laden mass 2232 kg staat daar in het gelijkvormigheidsattest.

Mass in running order is het rijklaar gewicht, daar zit 75 kg in voor het gewicht van de bestuurder.
Dan kom ik op 2232-1919+75=385 kg

Toen ik hier eerder de vraag stelde, gaven mensen met een model 3 AWD me de volgende cijfers door vanop hun gelijkvormigheidsattest
Leeggewicht 1831 kg (nu dus 191-75=1844 kg)
Max beladen gewicht 2305 kg (nu volgens dat document dus 2232 kg)
2305kg -1831kg = 474 kg​

Ik hoop dus maar dat er een fout in dat technisch document van Tesla zit.

89kg is volgens mij 'flink' verlaagd.
 
Last edited:
I
Volgens bronnen uit het Duitse forum komen in december ook nog 3 schepen richting Europa met LR/P modellen;
-Glovis Crystal op 5-12
-RCC Amsterdam op 8-12
-Glovis Captain op 17-12

Succes met wachten, voor de wachtenden ! :)

Nog een échte BMW in je avatar. Mooi!

Ik vind zelf dit draadje het meest informatief als het gaat om schepen die onderweg zijn met Tesla's:

2020 Shipping Movements

En in spreadsheet vorm:
http://bit.ly/TeslaCarriers

Volgens mij halen de meeste fora - ook die Duitse- hun info uit deze bronnen.
 
  • Like
Reactions: M13z1
I

Ik vind zelf dit draadje het meest informatief als het gaat om schepen die onderweg zijn met Tesla's:

2020 Shipping Movements

En in spreadsheet vorm:
http://bit.ly/TeslaCarriers

Volgens mij halen de meeste fora - ook die Duitse- hun info uit deze bronnen.

Haal ik het nu ook vandaan, die laatste heeft een iOs App waarmee je bepaalde schepen kan toevoegen om ze zo in de gaten te houden en een melding geeft als ze in de buurt van (bijvoorbeeld) Zeebrugge zijn :D
 
Ik spreek over laadvermogen zoals : max beladen massa...

Zelfs de Model 3 AWD zou een lager maximaal laadvermogen krijgen

Model 3 Refresh?!

1919 kg Mass in running order, technical maximal permissable laden mass 2232 kg staat daar in het gelijkvormigheidsattest.

Mass in running order is het rijklaar gewicht, daar zit 75 kg in voor het gewicht van de bestuurder.
Dan kom ik op 2232-1919+75=385 kg

Toen ik hier eerder de vraag stelde, gaven mensen met een model 3 AWD me de volgende cijfers door vanop hun gelijkvormigheidsattest
Leeggewicht 1831 kg (nu dus 191-75=1844 kg)
Max beladen gewicht 2305 kg (nu volgens dat document dus 2232 kg)
2305kg -1831kg = 474 kg​

Ik hoop dus maar dat er een fout in dat technisch document van Tesla zit.

89kg is volgens mij 'flink' verlaagd.

hier zou ik het fijne ook wel van willen weten. de VW ID3 met grote batterij (Pro S), heeft slechts 4 bruikbare zitplaatsen, vanwege het gewicht van de batterij.
 
Ik ben zonet mijn Model 3 gaan ophalen

Interieur is een flinke vooruitgang. Zelf vond ik de blauwe model 3 wel beter met chrome dan in zo'n 'shadow look', maar je hoort me niet klagen

p4056359895-6.jpg

p4056359896-6.jpg
 
Staat mooier dan ik dacht, ik heb mijn M3P ook in deze kleur besteld en had wel serieuze twijfels of ik een chrome add zou uitvoeren :p
Ik heb op mijn vorige wagen nog de optie gesatineerde aluminium aangevinkt aan 450 EUR, dat vind ik persoonlijk nog altijd het mooiste
Ik vind het juist leuk dat die model 3 niet zo agressief is als al die andere wagens, gewoon een vrolijke bakkes... en die zwarte afwerking maakt hem dus wel wat sportiever, was voor mij dus niet nodig
 
Zijn er al mensen die een smsje hebben gehad dat hun auto is gelinkt, die besteld hebben vanaf oktober 2020?

En welke setup (zelf bestelde ik een M3LR rood met trekhaak op 2 oktober).

Ik zie de laatste week veel auto's beschikbaar komen op de website van tesla, dus vraag me af hoeveel mensen er al een auto toegewezen hebben gekregen.