Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Deze week een Model 3 LR besteld.
Iemand een idee wat ik mag verwachten qua levertermijn? Bij Tesla Antwerpen waren ze redelijk vaag…
Vrijwel alle M3LR leveringen in Europa vinden plaats aan het einde van het kwartaal. Dus als je geluk hebt eind juni, anders eind september. Dat laatste is het meest waarschijnlijk.

De M3LR komt uit Fremont Californië met productie voor Europa in de eerste maand, dan een maandje op zee en levering in de derde maand van het kwartaal.

In deze spreadsheet zie je de verschepingen:


(SFO San Francisco -> ZEE Zeebrugge)
 
Last edited:
Vrijwel alle M3LR leveringen in Europa vinden plaats aan het einde van het kwartaal. Dus als je geluk hebt eind juni, anders eind september. Dat laatste is het meest waarschijnlijk.

De M3LR komt uit Fremont Californië met productie voor Europa in de eerste maand, dan een maandje op zee en levering in de derde maand van het kwartaal.

In deze spreadsheet zie je de verschepingen:


(SFO San Francisco -> ZEE Zeebrugge)
Ik bestelde vorige week een M3P (wilde m'n huidige M3 upgraden). Tesla dacht eind mei te leveren, maar ik rekende al met juni. Inmiddels is ook de website aangepast naar 'verwachte levering: juni' voor nieuwe bestellingen. Het zou jammer zijn als het pas na de zomer wordt, heb nu al zin er mee te rijden...
 
Wordt weer drukke maand voor Tesla in Europa. Met nog wat meer schepen in aantocht.


Doet me denken aan deze reclame.

 
Onze Model 3 zou morgen kunnen afgehaald worden.
Dat was tot we vanmorgen een telefoontje kregen dat het pas volgende week zou kunnen plaatsvinden. Op zich geen ramp moest het niet zijn dat de koper van onze Range Rover deze vrijdag al komt ophalen.
Op de vraag hoe we deze uitdaging gingen regelen, kreeg ik gelijk een antwoord in de aard van "wij bellen je in de loop van de dag terug met een oplossing".
Hebben jullie een telefoontje gekregen? Ik ook niet.
Afspraken (levering last minute verplaatsen en niet terugbellen) niet nakomen is voor mij een zeer gevoelig punt... Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al begrepen 😜
 
Wie heeft er toevallig nu nog een model 3LR in bestelling staan?
Zelf heb ik begin januari een besteld, stond eerst op levering Mei, maar nu spontaan verzet naar Maart.
Ze proberen duurdere modellen voorrang te geven (hoe duurder de versie hoe korter de levertijd, gezien het tekort aan onderdelen), maar krijgen die dus niet allemaal verkocht, en dan schuiven ze de goedkopere modellen terug naar voor.
 
Hier een M3P besteld op 06/01 en al telefoon gekregen dat ik hem mag afhalen rond 25/02. Of eerder "moet", want hem laten staan voor de installatie van de garagedeuropener was geen optie. In Gent alleen zouden er 40 auto's tegelijk geleverd worden.
 
Ze proberen duurdere modellen voorrang te geven (hoe duurder de versie hoe korter de levertijd, gezien het tekort aan onderdelen), maar krijgen die dus niet allemaal verkocht, en dan schuiven ze de goedkopere modellen terug naar voor.
Interessant, in dat geval zou het dus goed kunnen dan ik de auto nu al in Maart kan ophalen. Ik zal morgen eens even bellen met Tesla.