Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Autopilot opeens 'van slag' ?

This site may earn commission on affiliate links.
Na de afgelopen weken zon 3000km gereden te hebben zonder problemen was gisteravond opeens de autopilot erg van slag.

Bij elke poging deze in te schakelen werd de auto vrij abrubt tegen de rechter witte streep aangedrukt.
Binnen een half uur kreeg ik 3 keer een nood ingreep/stuurcorrectie wegens akuut botsingsgevsaar zonder dat er iemand voor of naast mij reed.

Uiteindelijk ben ik op de eerste parkeerplaats maar gestopt en heb een reset gedaan met beide stuurknoppen en rem ingedrukt.
Daarna werkte alles weer zoals tevoren.

Iemand dit eerder meegemaakt ?
Software is nog steeds 2019.20.4.4
 
Het eerste heb ik in Duitsland een keer meegemaakt, belijning super duidelijk maar auto ging elke keer direct na het inschakelen direct bijna op de rechter lijn rijden. In het display liet de auto ook zien dat hij practisch op de streep reed terwijl aan de linker kant nog 2 meter tot de streep was. Onduidelijk waarom, maar het leek erop dat de auto er "bewust" voor koos om dit pad aan te houden. buiten de vreemde positie op de weg geen ingrepen of correcties gehad toen. (was ook op 2019.20.4 in Model 3 AWD)
 
Na de afgelopen weken zon 3000km gereden te hebben zonder problemen was gisteravond opeens de autopilot erg van slag.

Bij elke poging deze in te schakelen werd de auto vrij abrubt tegen de rechter witte streep aangedrukt.
Binnen een half uur kreeg ik 3 keer een nood ingreep/stuurcorrectie wegens akuut botsingsgevsaar zonder dat er iemand voor of naast mij reed.

Uiteindelijk ben ik op de eerste parkeerplaats maar gestopt en heb een reset gedaan met beide stuurknoppen en rem ingedrukt.
Daarna werkte alles weer zoals tevoren.

Iemand dit eerder meegemaakt ?
Software is nog steeds 2019.20.4.4


Upgraden? Ik zit al op 2019.28.2
 
Upgraden? Ik zit al op 2019.28.2

Blijkbaar is mijn Model 3 nog niet aan de beurt voor een update naar .24 of .28
Vanuit SeC Duiven is vorige week een update gepushed en er werd daarop ook een update geinstalleerd maar uiteindelijk bleek dat nog steeds versie 20.4.4 te zijn. Volgens een email van de SeC de volgende dag is mijn auto nog niet aan de beurt voor .24 of .28.