Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 bijrijders portier raakt carrosserie bij openen

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb mijn M3 nu 2 weken en sinds twee dagen is een harde tik te horen bij het openen van het bijrijders portier. Ik dacht eerst aan scharnier waar geen vet op zit, maar bij inspectie blijkt het portier aan de scharnierzijde te ver van de carrosserie af te staan waardoor hij bij het openen het voorscherm raakt.
De lak op de kopse kant is al beschadigd. Portier voorlopig niet meer gebruiken natuurlijk, maar wat nu? Service afspraak via App wordt september, dus dan maar gewoon langsrijden.
Is iemand al eens langs gereden bij SeC om een portier te laten stellen? Kunnen ze dat doen terwijl je wacht?
 
ik heb mijn M3 nu 2 weken en sinds twee dagen is een harde tik te horen bij het openen van het bijrijders portier. Ik dacht eerst aan scharnier waar geen vet op zit, maar bij inspectie blijkt het portier aan de scharnierzijde te ver van de carrosserie af te staan waardoor hij bij het openen het voorscherm raakt.
De lak op de kopse kant is al beschadigd. Portier voorlopig niet meer gebruiken natuurlijk, maar wat nu? Service afspraak via App wordt september, dus dan maar gewoon langsrijden.
Is iemand al eens langs gereden bij SeC om een portier te laten stellen? Kunnen ze dat doen terwijl je wacht?

Vanuit Zoetermeer is service center Den Haag vlakbij; zou daar langs gaan voor hulp.

Vriendelijke mensen daar.
 
Mijn achterdeur is bij SeC afgesteld van de week. Sloot niet gelijk aan en grote panel gap, plus 4 van de 5 keer ging deur van binnenuit niet open. Nu helemaal in orde. Klein klusje was zo klaar. Voor lakschade gaat het naar schadeherstel bedrijven, dat zal aparte afspraak worden....
 
ik heb mijn M3 nu 2 weken en sinds twee dagen is een harde tik te horen bij het openen van het bijrijders portier. Ik dacht eerst aan scharnier waar geen vet op zit, maar bij inspectie blijkt het portier aan de scharnierzijde te ver van de carrosserie af te staan waardoor hij bij het openen het voorscherm raakt.
De lak op de kopse kant is al beschadigd. Portier voorlopig niet meer gebruiken natuurlijk, maar wat nu? Service afspraak via App wordt september, dus dan maar gewoon langsrijden.
Is iemand al eens langs gereden bij SeC om een portier te laten stellen? Kunnen ze dat doen terwijl je wacht?

Bij mijn M3 was dat bij het afleveren het geval. De schade op het portier en het voorscherm is provisorisch gemaakt door deze bij te stippen. Voor een echte reparatie naar nieuwstaat werd mij aangegeven een afspraak te maken bij een body shop en dat het geen garantie was. Ongelofelijk!
 
Bij mijn M3 was dat bij het afleveren het geval. De schade op het portier en het voorscherm is provisorisch gemaakt door deze bij te stippen. Voor een echte reparatie naar nieuwstaat werd mij aangegeven een afspraak te maken bij een body shop en dat het geen garantie was. Ongelofelijk!

Dat meen je toch niet serieus?

Waarom heb je de auto met deze mededeling in ontvangst genomen?

Je mag de koop binnen 2 weken/1500 km ongedaan maken...
 
Ja klopt ze hebben wat nieuws gevonden bij Tesla.
Mijn halve oplever gebrekenlijst, waar men het mee eens was eerst, is geschrapt met allemaal het excuus "is geen garantie" en bij de rest "valt binnen de marge"... Ook een manier om deel servicekosten terug te dringen..

Kon t wel laten maken maar tegen betaling. En nog een nieuwe : Alle kraakjes en rammels vallen sowieso niet onder garantie.

Het is een heel apart bedrijf aan het worden.

Ik fix het zelf allemaal wel, al maanden bezig, geen zin meer
 
  • Informative
Reactions: woes
Dus ook bijvoorbeeld ontbrekende push pins vallen tegenwoordig binnen de marge?

...een annulering wordt gevoelsmatig steeds meer overwogen als ik dit forum lees...terug naar ICE?

60k en dan dit. Onze duurste auto tot nu toe was net boven de 40k, een plug in met super Japanse service.

Overigens heeft mijn buurman een lease M3 en (vooralsnog) gelukkig geen klachten... maar je zal maar een “maandag ochtend model” hebben, zonder of zeer beperkte after sales.

Een andere buurman heeft een MS en was altijd tevreden over de service, maar vindt het de afgelopen maanden behoorlijk bergafwaarts gaan.

Concrete vraag:
Als ik bij aflevering een M3 maandag ochtend model ontvang, mag/kan ik hem dan weigeren/annuleren?
 
  • Informative
Reactions: Arthur80
Is dit vooral bij den haag SeC ? Ik heb nog wat opleverpunten mbt lak, en kan kiezen tussen amsterdam, den haag of rotterdam.
Nu was amsterdam het dichtsbij, maar daar hoor ik geen goede verhalen over. Den haag is daarna, maar die is ook geen aanrader?
 
Volgens mij is het overal treurig, maakt niet uit welke SeC. Tilburg reageert gewoon helemaal nergens meer op.... Ergste is nog wel dat ik het gevoel heb dat de medewerkers zelf wel willen, maar steeds minder mogen. Alles moet ineens geld kosten, niks is meer service of vanzelfsprekend ..

Het is ook we logisch, de duizenden model3s die nu naar buiten gaan ipv honderden S en X, terwijl service organisatie helemaal niet is opgeschaald... Dat kan alleen maar frustratie en teleurstelling worden voor alle partijen.

Het zijn prachtige autos, maar als je iets nodig hebt van service of garantie ben je de sjaak....
 
  • Like
  • Informative
Reactions: woes and Rqcg
Dus ook bijvoorbeeld ontbrekende push pins vallen tegenwoordig binnen de marge?

...een annulering wordt gevoelsmatig steeds meer overwogen als ik dit forum lees...terug naar ICE?

60k en dan dit. Onze duurste auto tot nu toe was net boven de 40k, een plug in met super Japanse service.

Overigens heeft mijn buurman een lease M3 en (vooralsnog) gelukkig geen klachten... maar je zal maar een “maandag ochtend model” hebben, zonder of zeer beperkte after sales.

Een andere buurman heeft een MS en was altijd tevreden over de service, maar vindt het de afgelopen maanden behoorlijk bergafwaarts gaan.

Concrete vraag:
Als ik bij aflevering een M3 maandag ochtend model ontvang, mag/kan ik hem dan weigeren/annuleren?

Terugbrengen binnen 7 dagen en max 1000 km was het toch geloof ik?