TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model 3 bijrijders portier raakt carrosserie bij openen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Arnout 2904, Jul 14, 2019 at 2:12 AM.

  1. Arnout 2904

    Arnout 2904 Member

    Joined:
    Apr 22, 2019
    Messages:
    82
    Location:
    Zoetermeer
    ik heb mijn M3 nu 2 weken en sinds twee dagen is een harde tik te horen bij het openen van het bijrijders portier. Ik dacht eerst aan scharnier waar geen vet op zit, maar bij inspectie blijkt het portier aan de scharnierzijde te ver van de carrosserie af te staan waardoor hij bij het openen het voorscherm raakt.
    De lak op de kopse kant is al beschadigd. Portier voorlopig niet meer gebruiken natuurlijk, maar wat nu? Service afspraak via App wordt september, dus dan maar gewoon langsrijden.
    Is iemand al eens langs gereden bij SeC om een portier te laten stellen? Kunnen ze dat doen terwijl je wacht?
     
  2. BobbyKings

    BobbyKings Blue M3P-FSD

    Joined:
    Oct 1, 2015
    Messages:
    1,811
    Location:
    Voorburg, Netherlands
    Vanuit Zoetermeer is service center Den Haag vlakbij; zou daar langs gaan voor hulp.

    Vriendelijke mensen daar.
     
  3. Luc2000

    Luc2000 Member

    Joined:
    Jun 20, 2019
    Messages:
    86
    Location:
    Utrecht
    #3 Luc2000, Jul 14, 2019 at 2:39 AM
    Last edited: Jul 14, 2019 at 3:06 AM
    Ben ook benieuwd wie op draait voor herstel lakschade. Ik mag hopen garantiewerk. Suc6 in ieder geval.
     
  4. Arnout 2904

    Arnout 2904 Member

    Joined:
    Apr 22, 2019
    Messages:
    82
    Location:
    Zoetermeer
    SeC Den Haag ken ik natuurlijk, maar ben benieuwd of ze, gezien de enorme werkdruk, portieren ter plekke kunnen afstellen.
     
  5. CJA Hulskamp

    CJA Hulskamp M3 RWD LR B/B

    Joined:
    Jan 30, 2016
    Messages:
    2,593
    Location:
    Westzaan
    Andere post schrijf je dat je maandag langs gaat.
     
    • Informative x 1
  6. Arnout 2904

    Arnout 2904 Member

    Joined:
    Apr 22, 2019
    Messages:
    82
    Location:
    Zoetermeer
    Zeker. Alleen zoals ik hierboven al aangeef vraag ik me af of dit ter plekke kan worden gefixt.
     
  7. joverdijk

    joverdijk Member

    Joined:
    Feb 15, 2019
    Messages:
    319
    Location:
    Breda
    Mijn achterdeur is bij SeC afgesteld van de week. Sloot niet gelijk aan en grote panel gap, plus 4 van de 5 keer ging deur van binnenuit niet open. Nu helemaal in orde. Klein klusje was zo klaar. Voor lakschade gaat het naar schadeherstel bedrijven, dat zal aparte afspraak worden....
     
  8. pdiermen

    pdiermen New Member

    Joined:
    Sunday
    Messages:
    1
    Location:
    Netherlands
    Bij mijn M3 was dat bij het afleveren het geval. De schade op het portier en het voorscherm is provisorisch gemaakt door deze bij te stippen. Voor een echte reparatie naar nieuwstaat werd mij aangegeven een afspraak te maken bij een body shop en dat het geen garantie was. Ongelofelijk!
     
  9. Luc2000

    Luc2000 Member

    Joined:
    Jun 20, 2019
    Messages:
    86
    Location:
    Utrecht
    Dat meen je toch niet serieus?

    Waarom heb je de auto met deze mededeling in ontvangst genomen?

    Je mag de koop binnen 2 weken/1500 km ongedaan maken...
     
  10. joverdijk

    joverdijk Member

    Joined:
    Feb 15, 2019
    Messages:
    319
    Location:
    Breda
    Ja klopt ze hebben wat nieuws gevonden bij Tesla.
    Mijn halve oplever gebrekenlijst, waar men het mee eens was eerst, is geschrapt met allemaal het excuus "is geen garantie" en bij de rest "valt binnen de marge"... Ook een manier om deel servicekosten terug te dringen..

    Kon t wel laten maken maar tegen betaling. En nog een nieuwe : Alle kraakjes en rammels vallen sowieso niet onder garantie.

    Het is een heel apart bedrijf aan het worden.

    Ik fix het zelf allemaal wel, al maanden bezig, geen zin meer
     
    • Informative x 1
  11. Luc2000

    Luc2000 Member

    Joined:
    Jun 20, 2019
    Messages:
    86
    Location:
    Utrecht
    Dus ook bijvoorbeeld ontbrekende push pins vallen tegenwoordig binnen de marge?

    ...een annulering wordt gevoelsmatig steeds meer overwogen als ik dit forum lees...terug naar ICE?

    60k en dan dit. Onze duurste auto tot nu toe was net boven de 40k, een plug in met super Japanse service.

    Overigens heeft mijn buurman een lease M3 en (vooralsnog) gelukkig geen klachten... maar je zal maar een “maandag ochtend model” hebben, zonder of zeer beperkte after sales.

    Een andere buurman heeft een MS en was altijd tevreden over de service, maar vindt het de afgelopen maanden behoorlijk bergafwaarts gaan.

    Concrete vraag:
    Als ik bij aflevering een M3 maandag ochtend model ontvang, mag/kan ik hem dan weigeren/annuleren?
     
    • Informative x 1
  12. Autozoeker

    Autozoeker Member

    Joined:
    May 21, 2019
    Messages:
    48
    Location:
    utrecht
    Is dit vooral bij den haag SeC ? Ik heb nog wat opleverpunten mbt lak, en kan kiezen tussen amsterdam, den haag of rotterdam.
    Nu was amsterdam het dichtsbij, maar daar hoor ik geen goede verhalen over. Den haag is daarna, maar die is ook geen aanrader?
     
  13. joverdijk

    joverdijk Member

    Joined:
    Feb 15, 2019
    Messages:
    319
    Location:
    Breda
    Volgens mij is het overal treurig, maakt niet uit welke SeC. Tilburg reageert gewoon helemaal nergens meer op.... Ergste is nog wel dat ik het gevoel heb dat de medewerkers zelf wel willen, maar steeds minder mogen. Alles moet ineens geld kosten, niks is meer service of vanzelfsprekend ..

    Het is ook we logisch, de duizenden model3s die nu naar buiten gaan ipv honderden S en X, terwijl service organisatie helemaal niet is opgeschaald... Dat kan alleen maar frustratie en teleurstelling worden voor alle partijen.

    Het zijn prachtige autos, maar als je iets nodig hebt van service of garantie ben je de sjaak....
     
    • Informative x 1
    • Like x 1
  14. joverdijk

    joverdijk Member

    Joined:
    Feb 15, 2019
    Messages:
    319
    Location:
    Breda
    Terugbrengen binnen 7 dagen en max 1000 km was het toch geloof ik?
     
  15. frankspin

    frankspin Member

    Joined:
    Apr 25, 2019
    Messages:
    66
    Location:
    Netherlands
    Wat ik begrijp is dat de eerste toetsing door sec wordt gedaan. Daarna moet het ook nog goedgekeurd worden door iemand in het hoofdkantoor in de USA.
     
  16. frankspin

    frankspin Member

    Joined:
    Apr 25, 2019
    Messages:
    66
    Location:
    Netherlands
    Volgens mij enkel als je geen proefrit hebt gemaakt.
     
  17. joverdijk

    joverdijk Member

    Joined:
    Feb 15, 2019
    Messages:
    319
    Location:
    Breda
    Ohja nu je het zegt idd. Dus, antwoord op paar posts hierboven : als je proefrit hebt gedaan ben je verplicht hem af te nemen.
     
  18. Luc2000

    Luc2000 Member

    Joined:
    Jun 20, 2019
    Messages:
    86
    Location:
    Utrecht
    “Mijn” verkoper in A’dam zegt, na 14 dagen/max 1500 km zonder reden retour.
     
  19. joverdijk

    joverdijk Member

    Joined:
    Feb 15, 2019
    Messages:
    319
    Location:
    Breda
    Ja maar dat is alleen als je geen proefrit gemaakt hebt, in kader van "internet aankoop" zeg maar
     
  20. Luc2000

    Luc2000 Member

    Joined:
    Jun 20, 2019
    Messages:
    86
    Location:
    Utrecht
    net toch even mijn zorgen gedeeld met "mijn" verkoopteam. Ben benieuwd;)
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC