Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 bijrijders portier raakt carrosserie bij openen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja maar dat is alleen als je geen proefrit gemaakt hebt, in kader van "internet aankoop" zeg maar
Online aankoop = 14 dagen bedenktijd. Je kunt een nieuwe Tesla (bij Tesla) niet anders kopen dan via een online aankoop. Daarnaast is de proefrit ook vast niet gemaakt in de auto die je ontvangen hebt, en de auto is ook niet als uniek object speciaal voor jou persoonlijk op maat gebouwd... Het enige heikele punt is dat je de auto intussen wel in gebruik genomen hebt. Dan gaat het erover of een auto met minder dan 1500km op de teller nu wel of niet in gebruik genomen is...

Het punt is dat de strategie die Tesla nu hanteert gewoon werkt. Op deze manier is het aantal auto's dat ze onder garantie moeten herstellen gewoon (veel) kleiner dan wanneer ze goede service zouden leveren, omdat lang niet iedereen de moeite neemt om te escaleren.
Zolang ze alle auto's direct aan klanten kwijt kunnen zonder enige (echte) vorm van concurrentie zie ik dit helaas niet verbeteren.
 
ik heb mijn M3 nu 2 weken en sinds twee dagen is een harde tik te horen bij het openen van het bijrijders portier. Ik dacht eerst aan scharnier waar geen vet op zit, maar bij inspectie blijkt het portier aan de scharnierzijde te ver van de carrosserie af te staan waardoor hij bij het openen het voorscherm raakt.
De lak op de kopse kant is al beschadigd. Portier voorlopig niet meer gebruiken natuurlijk, maar wat nu? Service afspraak via App wordt september, dus dan maar gewoon langsrijden.
Is iemand al eens langs gereden bij SeC om een portier te laten stellen? Kunnen ze dat doen terwijl je wacht?

Heb hetzelfde probleem. Komende maandag de 22ste een afspraak in A’dam. Ging initieel om ander probleem (raam van rechterachterdeur wil niet naar beneden). En mn rechter ruitenwisser is bijzonder matig. Mag ik aub een nieuwe rechterkant? Verder zeer blij met de auto na een maand intensief gebruik. Ik houd je op de hoogte.
 
Online aankoop = 14 dagen bedenktijd. Je kunt een nieuwe Tesla (bij Tesla) niet anders kopen dan via een online aankoop. Daarnaast is de proefrit ook vast niet gemaakt in de auto die je ontvangen hebt, en de auto is ook niet als uniek object speciaal voor jou persoonlijk op maat gebouwd... Het enige heikele punt is dat je de auto intussen wel in gebruik genomen hebt. Dan gaat het erover of een auto met minder dan 1500km op de teller nu wel of niet in gebruik genomen is...

Het punt is dat de strategie die Tesla nu hanteert gewoon werkt. Op deze manier is het aantal auto's dat ze onder garantie moeten herstellen gewoon (veel) kleiner dan wanneer ze goede service zouden leveren, omdat lang niet iedereen de moeite neemt om te escaleren.
Zolang ze alle auto's direct aan klanten kwijt kunnen zonder enige (echte) vorm van concurrentie zie ik dit helaas niet verbeteren.

Ja, je hebt 14 dagen bedenktijd. Dat staat ook netjes in de documenten die je kunt lezen wanneer je een Tesla koopt. Daarbij ook aangegeven dat Tesla een waardevermindering inhoudt die verband houdt met de afgelegde kilometers binnen die 14 dagen. Dit is allemaal precies volgens de wet en volgens mij redelijk. Daarbovenop biedt Tesla een "geen goed geld terug" garantie van een week tot een beperkt aantal kms wanneer je geen proefrit hebt gehad. Dus binnen een week al je geld terug, zonder opgave van reden.

Je hebt ook recht op de garantie (4 jaar tot 80k kms op de auto en een langere op de accupack en motors). Daarbij natuurlijk de verplichting om een defect zo snel mogelijk aan te geven bij Tesla zodat er geen onnodige schade ontstaat. Ook heb je nog non-conformiteit. Ofwel het zogenaamde recht op kosteloze reparatie om hetgeen is gekocht in overeenstemming te brengen tot het koopcontract, dan wel de redelijke verwachtingen ten aanzien van het gekochte, dan wel verwachtingen op basis van vragen die door de verkopende partij zijn beantwoord. Verwachtingen gebaseerd op "te verwachten technische levensduur" (afgegeven door verkopende partij) zijn belangrijk wanneer de fabrieksgarantie verloopt.

Hopelijk wordt alles vlot uitgelijnd en aangestipt.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Volgens mij is het overal treurig, maakt niet uit welke SeC. Tilburg reageert gewoon helemaal nergens meer op.... Ergste is nog wel dat ik het gevoel heb dat de medewerkers zelf wel willen, maar steeds minder mogen. Alles moet ineens geld kosten, niks is meer service of vanzelfsprekend ..

Ik kom net bij SeC Groningen vandaan ivm. CCS upgrade (S100D) en een andere medewerker had een gesprek met, ik denk, een boze klant over het service verhaal. Het was een beetje 'wij van WC-eend' verhaal, maar het kwam er op neer dat het afspraken maken via de App wel gaat blijven ('het nieuwe werken' noemde hij het), maar dat ze op de hoogte zijn dat het contact momenteel te moeilijk gaat en dat ze daar aan werken.

Tesla is zich er dus in ieder geval van bewust dat het zo niet lekker loopt
 
Bleek mee te vallen. Sowieso zat er weinig lak op de kopse kant van het portier.

Update:
Bijrijdersportier is weer keurig uitgelijnd. Ze wilden m speciaal naar de body shop brengen voor de minieme lakbeschadiging op de kopse kant vd deur. Hoefde van mij niet. Onderdelen voor het raam vh achterportier zijn besteld. Worden gemonteerd door mobiele service. Kunnen ze gelijk mn rechter ruitenwisser nakijken.

So far so good! Communicatie verloopt ook goed.