Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: boot uit water trekken op helling

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Heeft iemand al ervaring met het uit het water halen van een boot. Dus met de trailer op een helling staan?
Normaal gesproken gaat de bestuurder de auto uit om te helpen bij de trailer, kan dat in de parkeerstand? Of moet 'de voet op de rem' blijven?

Dank je, groeten,
Johan
 
water.png


Alvast een teaser van joh_ver zijn YouTube hit ;-)
 
Zou toch denken, waarom zou het niet kunnen? Als je de auto helemaal in Park zet (knop vasthouden) staat hij op de parkeerrem én motorrem. Kan er niet zoveel gebeuren. Maar ben zelf meer benieuwd wat er gebeurt als je weg wilt rijden. Heb zelf een 1500kg boot op trailer en durf me er nog niet echt aan te wagen voor ik heb gezien dat het kan.

Ja i know dat er maar 950kg aan de haak mag. Wil niet zeggen dat er niet meer aan kán.
 
Het heeft alles te maken met tractie.
Zelfs een M3 is zwaarder heeft meestal 4WD en heeft meer koppel dan zo'n beetje alles met een dino sap motor.
Ik zie dan ook geen probleem om sloepje of speedbootje uit het water te trekken.

Wanneer je twijfelt aan de parkeerrem dan zet je hem toch eerst een stil op een steile helling, een dijk op of iets dergelijks.
 
Hallo,

Heeft iemand al ervaring met het uit het water halen van een boot. Dus met de trailer op een helling staan?
Normaal gesproken gaat de bestuurder de auto uit om te helpen bij de trailer, kan dat in de parkeerstand? Of moet 'de voet op de rem' blijven?

Dank je, groeten,
Johan

3 ton en steile hellingshoek, makkie Voor de X. inmiddels 2x zelf gedaan, girl power :p

https://youtu.be/GiFPm_vDb2g
 
  • Love
Reactions: TM3LR