Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Video is verwijderd, heeft heel veel fuzz opgeleverd. Zie ook Amerikaanse deel van dit forum.

Jammer maar ook wel te begrijpen vanwege geklungel met ruitenwissers, media, WiFi, deuren etcetera door een delivery specialist die nog niet voorbereid was.

En ook dat is info.
De verkoper kwam ook wel heel onprofessioneel over.
Het waren de basic features en zelfs daar wist hij het fijne nog niet vanaf.
 
kom je er nooit meer vanaf.

024_Selection.png


nee eenmaal gezien kom je daar niet meer vanaf :confused: de HELE freaking time... zijn middelvinger gebruiken op het scherm :eek:

eenmaal gezien, kom je daar nooit meer vanaf. #middelvingerpolitie
 
Zag er inderdaad wat stuntelig uit...ook soms meerdere keren moeten touchen voordat iets werkt. Ach, dat zal vast over een jaartje beter gaan wanneer deze prachtige bolide naar NL komt (maar dan niet voor de RDW, maar voor plebs als ik).

Het is inmiddels een aantal maanden na het "afleverevent" en veel informatie is bekend. De uitrusting, opties, maten van de auto. Allemaal top. Zelfs de velgen zijn naakt op het internet te zien.

Blijft bij mij toch het onderdeel garantie nog wat open staan. In de presskit van Tesla staat heel duidelijk dat de Model 3 een standaard 4 jaar, 80.000 km garantie krijgt. Dat is duidelijk. Ook wordt de accupack vermeld, met iets meer kms garantie voor de grote variant. De DriveTrain wordt nergens genoemd. Ook in deze vergelijking met de Bolt (Here's how the Tesla Model 3 stacks up against the Chevrolet Bolt EV) wordt hardop de vraag gesteld onder welke garantie de "drivetrain" valt.

Afgaande op de informatie van Tesla, lijkt het erop dat de "drivetrain" (wat daar nu precies onder mag vallen? Motoren en aandrijfassen? Invertors?) "slechts" onder de standaard garantie gaat vallen. Dus 4 jaar of 80.000 km. Gezien de eerdere problemen met driveunits en diverse assen, lijkt die garantie wat beperkt. Temeer omdat zowel de invertors als de motoren hagelnieuw zijn in ontwerp en type.

De Bolt heeft een drivetrain garantie van 5 jaar of (bijna) 100.000km.

Heeft iemand hier nog nieuwe info over gevonden? Of een verborgen Tweet van ome Elon?
 
Onderwijl heb ik wat calculaties gepost op forums.tesla.com over wat langere reizen en de keuze tussen Long Range en Standard batterij bij een aanbevolen pauze, ieder 2 uur een kwartier. Als je dat dan vertaalt naar een leuk ritje naar kitzbühel of zuid-frankrijk gegeven de echt aanwezige Suc's onderweg heb je toch wel een ander idee over de voordelen van Long range. Het is dan telkens maar iets meer dan een uur extra met de standaard batterij, echter ook wel weer vergelijkbaar met een uur extra in de file staan. En als je dat vooraf weet...
NB: De tabel is een statistische benadering van 1000 kilometer met SuC's op de momenten dat je ze nodig hebt. Vandaar dat ik ook wat echte ritten heb beschouwd in het draadje
Schermafbeelding 2017-09-25 om 23.13.07.png
 
Onderwijl heb ik wat calculaties gepost op forums.tesla.com over wat langere reizen en de keuze tussen Long Range en Standard batterij bij een aanbevolen pauze, ieder 2 uur een kwartier. Als je dat dan vertaalt naar een leuk ritje naar kitzbühel of zuid-frankrijk gegeven de echt aanwezige Suc's onderweg heb je toch wel een ander idee over de voordelen van Long range. Het is dan telkens maar iets meer dan een uur extra met de standaard batterij, echter ook wel weer vergelijkbaar met een uur extra in de file staan. En als je dat vooraf weet...
NB: De tabel is een statistische benadering van 1000 kilometer met SuC's op de momenten dat je ze nodig hebt. Vandaar dat ik ook wat echte ritten heb beschouwd in het draadje]

Juist op een rit naar Kitzbuhel kan dat extra uur wel uitmaken. Als ik in mijn eentje rijd vind ik de verplichte stops elke 2 a 2.5 uur heerlijk.
Naar de wintersport rijden we met z'n vieren en zijn we gewoon na 2 uur alleen even een sanitaire stop te doen en van bestuurder te wisselen. Langer dan nodig stilstaan vanwege het laden zit je dan soms niet op te wachten.
Ergo: ik neem een LR M3 zodra hij beschikbaar is.