Hans Noordsij
Well-Known Member
Mijn gevoel zegt dat niemand in NL in 2018 een Model 3 krijgt, we gaan allemaal pas in 2019 die auto krijgen.
Dat.... kan nog wel eens meevallen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mijn gevoel zegt dat niemand in NL in 2018 een Model 3 krijgt, we gaan allemaal pas in 2019 die auto krijgen.
Ik hoop het, maar met zo veel reserveringen in de USA en de tax credit daar zie ik alles wel naar de US gaan.Dat.... kan nog wel eens meevallen.
Ik hoop het, maar met zo veel reserveringen in de USA en de tax credit daar zie ik alles wel naar de US gaan.
Nee, daar ben ik dus ook bang voor.Bovendien denk ik dat de eersten van Europa naar Noorwegen gaan. Hun allerbelangrijkste buitenlandse markt en daar verandert ook wat in de fiscale regels op 1 jan 2019. Je strategie om voor een nieuwe S te gaan is niet dom.
Nederland is als tweede Europese markt voor Tesla ook niet onbelangrijk en onze fiscale regels veranderen eveneens per 1 jan 2019.Bovendien denk ik dat de eersten van Europa naar Noorwegen gaan. Hun allerbelangrijkste buitenlandse markt en daar verandert ook wat in de fiscale regels op 1 jan 2019. Je strategie om voor een nieuwe S te gaan is niet dom.
Nederland is als tweede Europese markt voor Tesla ook niet onbelangrijk en onze fiscale regels veranderen eveneens per 1 jan 2019.
Er gaat hier niet voorgekropen worden hé!
Een kleine markt heeft geen groot groeipotentieel, een klein *marktaandeel* heeft dat wel.Een kleine markt heeft groter groeipotentiëel!
Dat was het woord dat ik zocht . Voelde dat er iets niet juist was.Een kleine markt heeft geen groot groeipotentieel, een klein *marktaandeel* heeft dat wel.
...en bergt zijn kristallen bol weer netjes op, naast de koffieprut, magic 8ball en wichel roede...
Het is maar hoe je 'klein' definieert. Kijk je naar het aantal inwoners, dan zijn we klein. Zelfs als Benelux. Kijk je naar het potentieel luxe sedans (en instap) is het een heel ander verhaal. We zijn een land met -binnen Europa- een relatief hoge welvaart en veel stedelijk gebied. De steden zijn momenteel de grootste drijvende kracht achter de ontwikkelingen richting EV's. Veel mensen op een kleine ruimte en dan uitlaatgassen... Ook in Duitsland zie je dat, hoe goed de gevestigde autofabrikanten ook hun best doen hun macht uit te spelen.Dat was het woord dat ik zocht . Voelde dat er iets niet juist was.
Maar ze waren voor mij al verkeerd bezig, want ook NL is een kleine markt.
Even voor mijn beeldvorming. Weet iemand eigenlijk hoeveel reserveringen er zijn vanuit Nederland? Ik ben helaas ook redelijk laat ingestroomd (Aug 2016) met mijn reservering, en ben geen huidige Tesla eigenaar.
Na alle speculaties over wanneer we onze model 3 kunnen verwachten, zijn er ook al ideeën wanneer we de model 3 kunnen bekijken op een autosalon (in Europa)?
De eerste model X-en zijn in Amerika in september 2015 geleverd, de Europese première was op het autosalon van Genève in maart 2016. Wij zijn daar toen naartoe geweest om de model X te kunnen bekijken en nu willen we ook graag naar de model 3 gaan kijken. Dus hoelang zou het nog wachten zijn voor ik hem in levende lijve kan gaan bewonderen en hoever gaat het zijn? Iemand daar een theorie over?