Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt mij meer een voettocht naar Rome :)

Idd het Tesla SuC netwerk is superieur.... absoluut, dat SuC is en blijft denk ik nog heel lang een absoluut Tesla Usp ! Niet-EV rijders hebben geen idee hoe belangrijk dat SuC netwerk is... Wij nu wel! Onze voettocht :mad::D nr de Mediterrannée bewees dat, maar met de Leaf de Mt Ventoux af is net zo leuk als met een Tesla.. .én als eenvoudige Leaf rijder, die móet plannen.., neem je dus de autotrain Paris - Avignon ( 700km nonstop jawel ) en ga je dus wel bijna 300 gemiddeld ( Tgv voor de pasagiers hè ). Dat maakt de voettocht dan wel weer heel dragelijk.
upload_2018-1-18_15-29-1.png
 

Attachments

  • upload_2018-1-18_15-26-19.png
    upload_2018-1-18_15-26-19.png
    451.6 KB · Views: 49
(fanboy mode) jullie weten wel wat ik bedoel
Er wordt steeds meer bekend over de Model 3 uit reviews en nagenoeg alle beschrijvingen vallen behoorlijk uit in het voordeel.
Zo liggen de echte prestaties boven de beloofde ( 0-60 ), is de wegligging optimaal, de range (voor zover wij die "kennen") blijkt hoger dan aangegeven en nog een aantal details.

Ik wil er eentje aan toevoegen, of eens ter overweging voorleggen.

Tot nu toe is het altijd zo geweest dat een auto, op het moment dat je hem uit de showroom rijdt, een eerste deel van zijn waarde verliest. Al dan niet met opzet worden jaarlijks nieuwe versies uitgebracht waardoor de auto sneller "oud model" wordt. Het mechaniek heeft een beperkte levensduur zodat de kilometerstand een aardig woordje mee gaat spreken etc.

Maar nu Model 3. Beperkt scala aan uitvoeringen, ontwerp dat, meer nog dan de S, tijdloos bedoeld is en breed aanspreekt, mechaniek dat bedoeld is voor een miljoen mijlen, OTA updates en FSD straks.

Zou het niet de eerste auto kunnen zijn die de showroom uitrijdt en de volle waarde houdt (ook vanwege schaarste)? Zou het zelfs niet zo kunnen zijn dat de waardevastheid vergeleken kan worden met onroerend goed en de waarde wellicht zelfs tijdelijk hoger kan worden?
Als er behalve zaken als banden die vervangen kunnen worden er weinig is dat slijt doet het er veel minder toe of de auto nieuw, zes maanden of drie jaar oud is.

Stel dat dit zo is, dan kan het met de TCO van de auto enorm meevallen en staat de wellicht wat hoge aankooprijs daarmee in een ander daglicht. Wat kan dit betekenen voor bijv. leaseprijzen straks?

Ik ben benieuwd.
(/fanboy mode)
 
Tot nu toe is het altijd zo geweest dat een auto, op het moment dat je hem uit de showroom rijdt, een eerste deel van zijn waarde verliest. Al dan niet met opzet worden jaarlijks nieuwe versies uitgebracht waardoor de auto sneller "oud model" wordt. Het mechaniek heeft een beperkte levensduur zodat de kilometerstand een aardig woordje mee gaat spreken etc.

Maar nu Model 3. Beperkt scala aan uitvoeringen, ontwerp dat, meer nog dan de S, tijdloos bedoeld is en breed aanspreekt, mechaniek dat bedoeld is voor een miljoen mijlen, OTA updates en FSD straks.

Zou het niet de eerste auto kunnen zijn die de showroom uitrijdt en de volle waarde houdt (ook vanwege schaarste)? Zou het zelfs niet zo kunnen zijn dat de waardevastheid vergeleken kan worden met onroerend goed en de waarde wellicht zelfs tijdelijk hoger kan worden?
Als er behalve zaken als banden die vervangen kunnen worden er weinig is dat slijt doet het er veel minder toe of de auto nieuw, zes maanden of drie jaar oud is.

Stel dat dit zo is, dan kan het met de TCO van de auto enorm meevallen en staat de wellicht wat hoge aankooprijs daarmee in een ander daglicht. Wat kan dit betekenen voor bijv. leaseprijzen straks?

Ik ben benieuwd.

Ik denk dat je hier het antwoord hebt:

Model 3 van $60,000 en minder dan 24u oud blijkt bij CarMax ( nog ) $42,000 waard te zijn... .
Niet echt een succes me dunkt...?


Xavier
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Ik denk dat je hier het antwoord hebt:

Model 3 van $60,000 en minder dan 24u oud blijkt bij CarMax ( nog ) $42,000 waard te zijn... .
Niet echt een succes me dunkt...?


Xavier

Ik verwachtte deze wel, had hem ook gezien. Maar ook dat is vanuit de oude benadering en daarin bezien valt het zelfs nog mee. Maar nu straks? Interessanter is de vraag voor welke prijs hij te koop aangeboden zou worden met directe levering. Wedden dat het meer is dan de nieuwprijs?
 
(fanboy mode) jullie weten wel wat ik bedoel
Er wordt steeds meer bekend over de Model 3 uit reviews en nagenoeg alle beschrijvingen vallen behoorlijk uit in het voordeel.
Zo liggen de echte prestaties boven de beloofde ( 0-60 ), is de wegligging optimaal, de range (voor zover wij die "kennen") blijkt hoger dan aangegeven en nog een aantal details.

Ik wil er eentje aan toevoegen, of eens ter overweging voorleggen.

Tot nu toe is het altijd zo geweest dat een auto, op het moment dat je hem uit de showroom rijdt, een eerste deel van zijn waarde verliest. Al dan niet met opzet worden jaarlijks nieuwe versies uitgebracht waardoor de auto sneller "oud model" wordt. Het mechaniek heeft een beperkte levensduur zodat de kilometerstand een aardig woordje mee gaat spreken etc.

Maar nu Model 3. Beperkt scala aan uitvoeringen, ontwerp dat, meer nog dan de S, tijdloos bedoeld is en breed aanspreekt, mechaniek dat bedoeld is voor een miljoen mijlen, OTA updates en FSD straks.

Zou het niet de eerste auto kunnen zijn die de showroom uitrijdt en de volle waarde houdt (ook vanwege schaarste)? Zou het zelfs niet zo kunnen zijn dat de waardevastheid vergeleken kan worden met onroerend goed en de waarde wellicht zelfs tijdelijk hoger kan worden?
Als er behalve zaken als banden die vervangen kunnen worden er weinig is dat slijt doet het er veel minder toe of de auto nieuw, zes maanden of drie jaar oud is.

Stel dat dit zo is, dan kan het met de TCO van de auto enorm meevallen en staat de wellicht wat hoge aankooprijs daarmee in een ander daglicht. Wat kan dit betekenen voor bijv. leaseprijzen straks?

Ik ben benieuwd.
(/fanboy mode)
Je vergeet 'fanboy mode' op uit te zetten. We willen je echt serieus blijven nemen Hans, dus je openlijke fanboy mode mag wel weer uit :D
 
(fanboy mode) jullie weten wel wat ik bedoel
Er wordt steeds meer bekend over de Model 3 uit reviews en nagenoeg alle beschrijvingen vallen behoorlijk uit in het voordeel.
Zo liggen de echte prestaties boven de beloofde ( 0-60 ), is de wegligging optimaal, de range (voor zover wij die "kennen") blijkt hoger dan aangegeven en nog een aantal details.

Ik wil er eentje aan toevoegen, of eens ter overweging voorleggen.

Tot nu toe is het altijd zo geweest dat een auto, op het moment dat je hem uit de showroom rijdt, een eerste deel van zijn waarde verliest. Al dan niet met opzet worden jaarlijks nieuwe versies uitgebracht waardoor de auto sneller "oud model" wordt. Het mechaniek heeft een beperkte levensduur zodat de kilometerstand een aardig woordje mee gaat spreken etc.

Maar nu Model 3. Beperkt scala aan uitvoeringen, ontwerp dat, meer nog dan de S, tijdloos bedoeld is en breed aanspreekt, mechaniek dat bedoeld is voor een miljoen mijlen, OTA updates en FSD straks.

Zou het niet de eerste auto kunnen zijn die de showroom uitrijdt en de volle waarde houdt (ook vanwege schaarste)? Zou het zelfs niet zo kunnen zijn dat de waardevastheid vergeleken kan worden met onroerend goed en de waarde wellicht zelfs tijdelijk hoger kan worden?
Als er behalve zaken als banden die vervangen kunnen worden er weinig is dat slijt doet het er veel minder toe of de auto nieuw, zes maanden of drie jaar oud is.

Stel dat dit zo is, dan kan het met de TCO van de auto enorm meevallen en staat de wellicht wat hoge aankooprijs daarmee in een ander daglicht. Wat kan dit betekenen voor bijv. leaseprijzen straks?

Ik ben benieuwd.
(/fanboy mode)
Ik denk dat er wel bedragen van enkele duizenden euro's boven de nieuwprijs betaald gaan worden.
Maar dat gaat heel snel over als de leveringen echt op gang komen.
Ik ben met dat systeem overigens wel vertrouwd. Jarenlang had ik een afspraak met de bouwers van de Quest velomobiel om ieder jaar in april een nieuwe velomobiel af te nemen. Toen de levertijd opliep naar vier jaar, bleek mijn 1 jaar gebruikte velomobiel tot 60% meer op te brengen dan ik voor mijn nieuwe betaalde. Toen de productie werd opgeschaald verdween dit voordeel letterlijk als sneeuw voor de zon.