Maarten CH
Member
Ik weet niet of iemand dit al heeft geplaatst maar het lijkt er op dat de aluminium strip onder de dashboard plank nu netjes doorloopt boven de stuurkolom. Staat een stuk beter!
Uit: P3d mods done.
Uit: P3d mods done.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop alleen dat er een mogelijkheid bestaat dat we onze Europese nummerplaat lager kunnen monteren dan hier in het filmpje.
Zo hoog op de neus breekt de mooie lijn van de M3, lijkt nergens op.
Anders zal ik zelf een bracket moeten maken
En die zijn er, ook achter het klepje.Jammer. Weten we nog steeds niets over de Europese aanpassingen.
Gaat een rit van 2 x 107km van het zaventemse naar het Maaseikse (limburg) lukken in een model 3 LR zonder onderweg bij te laden. Op bestemming blijft hij dan enkele uren stil
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.
Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !
De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)
Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m
Dat is omgerekend 130Wh/km
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.
Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !
De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)
Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m
Dat is omgerekend 130Wh/km
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.
Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !
De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)
Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m
Dat is omgerekend 130Wh/km
214km slechts... absoluut! In een M3 SR ook en in veel EV's van nu ook.
Als je @S-19910 zijn 130Wh/km zoals hierboven vermeld gebruikt kom je uit op slechts 28kWh voor die 214km.
even opgezocht indien ik juist ben
LR = 75 kWh - gereden afstand van 214km , blijft over 75 - 28 = 47kWh
en opgeladen tot 90% is dat dan 75 kWh x 0,90 = 67,5kWh - 28kWh = 39,5 kWh
en dan nog wat extra vkWh's incalculeren ivm weersomstandigheden en hoogteverschillen
Wat een bofkont ben jij ook!
130Wh/km klinkt prachtig! Hoe waren de weersomstandigheden, wegomstandigheden en snelheden waarmee je hebt gereden?
Was dit 80km/u en 25 graden? Ben benieuwd wat 130km/u en 5 graden betekent voor de Wh/km (Ik zit nu na 120.000 KM op een gemiddelde van 255Wh/km )
Nog aparte dingen opgemerkt? Ons viel tijdens ons Turo M3 ritje op als enig gek dingetje dat bij stop-and-go-trafiic de Cruise Control bij inschakelen steeds naar de hogere Speed Limit snelheid accelereerde. 'Onze' M3 zat nog net in zijn EAP proefperiode en had normaliter alleen basic cruise control. Volgens onze Turo host ( en er zijn ook her en der forumdraadjes over ) was die actieve Speed Limit de oorzaak.
Eigenlijk een raad die ik aan ieder wil geven die zich ergert aan de typische Tesla-dingetjes : rij eens opnieuw een paar duizend km in een ICE, en je zal opnieuw zó blij zijn als je in je Tesla mag
Speciaal voor jouw vorm van aversietherapie houd ik nog een tweetal oude beestjes aan. Ongeveer zoals anderen nog paarden houden, naast hun ICE voertuig.Ik herken wat je beschrijft uit de vroege dagen met m'n S (ik schakelde daarom de CC steeds uit bij proefritten, want het was schrikken voor de chauffeur als hij rechts af wou en plots de CC inschakelde op 125km/u ipv de pinker op te zetten)
Maar bij de 3 is mij dat niet opgevallen.
Enige bemerking was ghost-braking, +/- een drietal keer.
Nadien heb ik nog zo'n 4.400km met een ICE gereden, van het merk dat ooit door de "expert" Bob Lutz werd geleid (naar het faillissement)
WAT EEN RAMP.
Zelfs de simpele cruisecontrole werkt niet naar behoren. Downhill bleef dat ding gewoon acceleren, Getest tot 95 m/u - terwijl de CC op 75 m/u stond. Toen toch maar zelf gaan remmen, en dan schakelt de CC dus uit.
Het is geen Cruise-Controle, het was Cruise-Out-Of-Controle ! Rommel, rommel, rommel.
En die pipo heeft dan kritiek op Tesla.
Eigenlijk een raad die ik aan ieder wil geven die zich ergert aan de typische Tesla-dingetjes : rij eens opnieuw een paar duizend km in een ICE, en je zal opnieuw zó blij zijn als je in je Tesla mag
Apple heeft 3D gezichtsherkenning, werkt inderdaad fantastisch. Die technologie heeft Tesla nog niet. En Tesla en Apple zijn niet de dikste maatjesDe model 3 is uitgerust met 8 camera's als ik me niet vergis. Zou het niet leuk zijn als die camera's ook een feature gezichtsherkenning zouden hebben om te ontgrendelen, de camera aan de zijkant van de wagen bvb. Op mijn smartphone vind ik het de max en zou dit ook wel bij mijn M3 zo willen. Dus geen gedoe met keyfobs of keycards. Dit moet toch mogelijk zijn, niet?
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.
Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !
De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)
Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m
Dat is omgerekend 130Wh/km