Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of iemand dit al heeft geplaatst maar het lijkt er op dat de aluminium strip onder de dashboard plank nu netjes doorloopt boven de stuurkolom. Staat een stuk beter!

Uit: P3d mods done.

mvimg_20181001_181352-jpg.341587
 
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.

Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !

De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)

Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m

Dat is omgerekend 130Wh/km:)
 
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.

Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !

De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)

Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m

Dat is omgerekend 130Wh/km:)

Nog aparte dingen opgemerkt? Ons viel tijdens ons Turo M3 ritje op als enig gek dingetje dat bij stop-and-go-trafiic de Cruise Control bij inschakelen steeds naar de hogere Speed Limit snelheid accelereerde. 'Onze' M3 zat nog net in zijn EAP proefperiode en had normaliter alleen basic cruise control. Volgens onze Turo host ( en er zijn ook her en der forumdraadjes over ) was die actieve Speed Limit de oorzaak.
 
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.

Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !

De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)

Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m

Dat is omgerekend 130Wh/km:)

Wat ben je toch een bofkont!
 
  • Like
Reactions: S-19910
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.

Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !

De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)

Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m

Dat is omgerekend 130Wh/km:)

Wat een bofkont ben jij ook!

130Wh/km klinkt prachtig! Hoe waren de weersomstandigheden, wegomstandigheden en snelheden waarmee je hebt gereden?

Was dit 80km/u en 25 graden? Ben benieuwd wat 130km/u en 5 graden betekent voor de Wh/km :) (Ik zit nu na 120.000 KM op een gemiddelde van 255Wh/km :p)
 
214km slechts... absoluut! In een M3 SR ook en in veel EV's van nu ook.
Als je @S-19910 zijn 130Wh/km zoals hierboven vermeld gebruikt kom je uit op slechts 28kWh voor die 214km.

ok fijn te horen, andere ev waarschijnlijk ook maar ik blijf toch geduldig wachten op de komst van de model 3 . euh maar wat betekent nu 28kWh precies? je vertrekt dus bij een volle batterij en na 214km afgelegd is er 28kWh uit je batterij en blijft er nog? kWh over?
 
even opgezocht indien ik juist ben
LR = 75 kWh - gereden afstand van 214km , blijft over 75 - 28 = 47kWh

en opgeladen tot 90% is dat dan 75 kWh x 0,90 = 67,5kWh - 28kWh = 39,5 kWh

en dan nog wat extra vkWh's incalculeren ivm weersomstandigheden en hoogteverschillen

Inderdaad, al lijkt het eerder 72-73 te zijn die zonder klamme handjes bruikbaar is. Voor de SR is ~2/3 daarvan bruikbaar, dus zo'n 48 kWh.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Wat een bofkont ben jij ook!

130Wh/km klinkt prachtig! Hoe waren de weersomstandigheden, wegomstandigheden en snelheden waarmee je hebt gereden?

Was dit 80km/u en 25 graden? Ben benieuwd wat 130km/u en 5 graden betekent voor de Wh/km :) (Ik zit nu na 120.000 KM op een gemiddelde van 255Wh/km :p)

Het was idd een lekker weertje, en in de bergen lag de snelheid niet hoog. Langsheen de kust over de Pacific highway lag de snelheid wel wat hoger, 100-110km/u
Anderzijds heb ik redelijk wat op AP gereden, en vooral op ACC -m.i. zou ikzelf zuiniger gereden hebben door méér en vroeger te anticiperen.
Overigens zit ik met m'n S op 204Wk/km over de laatste 90.000 km;)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Nog aparte dingen opgemerkt? Ons viel tijdens ons Turo M3 ritje op als enig gek dingetje dat bij stop-and-go-trafiic de Cruise Control bij inschakelen steeds naar de hogere Speed Limit snelheid accelereerde. 'Onze' M3 zat nog net in zijn EAP proefperiode en had normaliter alleen basic cruise control. Volgens onze Turo host ( en er zijn ook her en der forumdraadjes over ) was die actieve Speed Limit de oorzaak.

Ik herken wat je beschrijft uit de vroege dagen met m'n S (ik schakelde daarom de CC steeds uit bij proefritten, want het was schrikken voor de chauffeur als hij rechts af wou en plots de CC inschakelde op 125km/u ipv de pinker op te zetten;):p)
Maar bij de 3 is mij dat niet opgevallen.
Enige bemerking was ghost-braking, +/- een drietal keer.



Nadien heb ik nog zo'n 4.400km met een ICE gereden, van het merk dat ooit door de "expert" Bob Lutz werd geleid (naar het faillissement:cool:)
WAT EEN RAMP.
Zelfs de simpele cruisecontrole werkt niet naar behoren. Downhill bleef dat ding gewoon acceleren, Getest tot 95 m/u - terwijl de CC op 75 m/u stond. Toen toch maar zelf gaan remmen, en dan schakelt de CC dus uit.
Het is geen Cruise-Controle, het was Cruise-Out-Of-Controle ! Rommel, rommel, rommel.
En die pipo heeft dan kritiek op Tesla.
Eigenlijk een raad die ik aan ieder wil geven die zich ergert aan de typische Tesla-dingetjes : rij eens opnieuw een paar duizend km in een ICE, en je zal opnieuw zó blij zijn als je in je Tesla mag ;)
 
Ik herken wat je beschrijft uit de vroege dagen met m'n S (ik schakelde daarom de CC steeds uit bij proefritten, want het was schrikken voor de chauffeur als hij rechts af wou en plots de CC inschakelde op 125km/u ipv de pinker op te zetten;):p)
Maar bij de 3 is mij dat niet opgevallen.
Enige bemerking was ghost-braking, +/- een drietal keer.



Nadien heb ik nog zo'n 4.400km met een ICE gereden, van het merk dat ooit door de "expert" Bob Lutz werd geleid (naar het faillissement:cool:)
WAT EEN RAMP.
Zelfs de simpele cruisecontrole werkt niet naar behoren. Downhill bleef dat ding gewoon acceleren, Getest tot 95 m/u - terwijl de CC op 75 m/u stond. Toen toch maar zelf gaan remmen, en dan schakelt de CC dus uit.
Het is geen Cruise-Controle, het was Cruise-Out-Of-Controle ! Rommel, rommel, rommel.
En die pipo heeft dan kritiek op Tesla.
Eigenlijk een raad die ik aan ieder wil geven die zich ergert aan de typische Tesla-dingetjes : rij eens opnieuw een paar duizend km in een ICE, en je zal opnieuw zó blij zijn als je in je Tesla mag ;)
Speciaal voor jouw vorm van aversietherapie houd ik nog een tweetal oude beestjes aan. Ongeveer zoals anderen nog paarden houden, naast hun ICE voertuig.
Werkt toch niet zo goed als je denkt. :cool:
 
  • Informative
Reactions: S-19910
De model 3 is uitgerust met 8 camera's als ik me niet vergis. Zou het niet leuk zijn als die camera's ook een feature gezichtsherkenning zouden hebben om te ontgrendelen, de camera aan de zijkant van de wagen bvb. Op mijn smartphone vind ik het de max en zou dit ook wel bij mijn M3 zo willen. Dus geen gedoe met keyfobs of keycards. Dit moet toch mogelijk zijn, niet?
 
De model 3 is uitgerust met 8 camera's als ik me niet vergis. Zou het niet leuk zijn als die camera's ook een feature gezichtsherkenning zouden hebben om te ontgrendelen, de camera aan de zijkant van de wagen bvb. Op mijn smartphone vind ik het de max en zou dit ook wel bij mijn M3 zo willen. Dus geen gedoe met keyfobs of keycards. Dit moet toch mogelijk zijn, niet?
Apple heeft 3D gezichtsherkenning, werkt inderdaad fantastisch. Die technologie heeft Tesla nog niet. En Tesla en Apple zijn niet de dikste maatjes :(
 
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.

Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !

De uitleveringen in de VS zouden 'vlot' lopen - het lijkt mij duidelijk dat als de leveringen in Europa starten, ze "en masse" gaan komen - met honderden per dag. (yep, ook hier komt de delivery hell er zonder twijfel aan)

Ik heb een 150mile gereden, langs de kust rond LA en door de bergen van Mulholland.
Gemiddelde verbruik : 207 Wh/m

Dat is omgerekend 130Wh/km:)

Nog even toevoegen dat het opviel hoeveel Model-3 er rond rijden in de LA en Bay area's.
Ruw geschat was 2 op de 3 Tesla's een Model-3. Vele jongere bestuurders met de Model3!
De suc's die ik daar gezien heb waren allemaal groot én zeer druk bezet.
Suc Hawthorne enkel na 19u beschikbaar:oops:


Anderzijds : in het binnenland (richting canyons) waren er nog amper Tesla's te spotten :(. Suc's vergelijkbaar met die in Spanje : vooral leeg.
Er blijkt daar wel degelijk een grote markt voor de Tesla Model-P(ickup) te zijn.
 
  • Love
Reactions: basvk