Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk een raad die ik aan ieder wil geven die zich ergert aan de typische Tesla-dingetjes : rij eens opnieuw een paar duizend km in een ICE, en je zal opnieuw zó blij zijn als je in je Tesla mag

Oh ik dacht dat Tesla met opzet zoveel rammeltjes en storinkjes in de auto verwerkte zodat je met enige regelmaat naar het SEC moet en dan een ice-loaner mee moet nemen. Eerder dit jaar een BMW X1 mee gekregen; ik heb na een kleine 100 km het SEC heel beleefd op mijn knietjes gevraagd of ik hem om mocht ruilen voor een Tesla, want ik moest de dagen daarna best flinke afstanden rijden. En een kale BMW (de enige accessoire was metaallak) rijdt zonder meer beroerd. De Classic S met AP1 die ik daarna als vervanger meekreeg was een verademing.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik herken wat je beschrijft uit de vroege dagen met m'n S (ik schakelde daarom de CC steeds uit bij proefritten, want het was schrikken voor de chauffeur als hij rechts af wou en plots de CC inschakelde op 125km/u ipv de pinker op te zetten;):p)
Maar bij de 3 is mij dat niet opgevallen.
Enige bemerking was ghost-braking, +/- een drietal keer.



Nadien heb ik nog zo'n 4.400km met een ICE gereden, van het merk dat ooit door de "expert" Bob Lutz werd geleid (naar het faillissement:cool:)
WAT EEN RAMP.
Zelfs de simpele cruisecontrole werkt niet naar behoren. Downhill bleef dat ding gewoon acceleren, Getest tot 95 m/u - terwijl de CC op 75 m/u stond. Toen toch maar zelf gaan remmen, en dan schakelt de CC dus uit.
Het is geen Cruise-Controle, het was Cruise-Out-Of-Controle ! Rommel, rommel, rommel.
En die pipo heeft dan kritiek op Tesla.
Eigenlijk een raad die ik aan ieder wil geven die zich ergert aan de typische Tesla-dingetjes : rij eens opnieuw een paar duizend km in een ICE, en je zal opnieuw zó blij zijn als je in je Tesla mag ;)

Tesla dingetjes..

Natuurlijk je hebt helemaal gelijk als het gaat om argumenten als " ik wil lekker geluid horen als ik gas geef... ", ik adviseer dan om in Hoofddorp naast de Bulderbaan te gaan wonen en die mooie stille Rolls-Royce ook meteen maar te verkopen.

Maar ..Tesla dingetjes.. daar vallen wat mij betreft niet onder: phantom braking ( dus volstrekt onverwacht keihard in de remmen gaan, wordt nogal eens gerapporteerd bij tunnels en viaducten ) en phantom accelerating ( versnellen naar de Speed Limit bij Tacc inschakelen ). Daar zijn inmiddels vele forumdraadjes over. V9 moet dat maar eens oplossen.

Wat betreft ICE's in de Usa was onze leuke ervaring de trolleybuschauffeur in S Franciso die desgevraagd meldde dat hij dieselbussen niks vond, omdat hij geregeld bij een volle dieselbus de passagiers bij één van de berucht steile straten in SF moest verzoeken even uit te stappen omdat de dieselbus de helling niet trok..

upload_2018-10-12_17-49-57.png
 
Terug van een tripje naar de VS, met oa. de lancering én RTLS van Falcon 9/SAOCOM 1A - surrealistisch om mee te maken.

Maar uiteraard een dagje Model-3 gereden.
Yep, het is een Tesla !
Vertel eens meer Dirk, we willen horen van een Gezaghebbende Onafhankelijke Oude-Rat Bron zoals zoals jij: is er iets beter aan M3 vs. MS, en omgekeerd? Zou je morgen je MS inruilen voor een M3?
 
Vertel eens meer Dirk, we willen horen van een Gezaghebbende Onafhankelijke Oude-Rat Bron zoals zoals jij: is er iets beter aan M3 vs. MS, en omgekeerd? Zou je morgen je MS inruilen voor een M3?

ik heb een classic , de 3 heeft heel wat meer technologie aan boord.
ik was onder indruk van autopilot, en van de adaptieve cruisecontrol. Die ook bij scherpe bochten de snelheid aanpaste.

Scherm is heel reactief.

Wel even aanpassen aan de afwezigheid van het dashbord. En slechts 1 kaart voor nav. Stuur is klein.

Mijn classic gaat nooit weg, ttz enkel voor veel geld. ;)

Maar de reservatie van de 3 blijft zeker staan !
 
heeft er iemand al eens kans gehad of te weten te komen hoe diep het dashbord is, dus vanaf de positie waar de voorruit tegen het dashbord komt tot vooraan, ik hoop dat ik me goed uitdruk

en als je zit als bestuurder in de 3, kan je dan achterovergeleund blijven zitten om het schdrm te bedienen of ga je beter telkens naar voren buigen? Ga je met 2 tegelijk het scherm kunnen bedienen, vb ik voor de navigatie of andere settings en de vrouw voor het scrollen in de muziek? niet dat echt van belang is, nu lukt dat ook niet navigatie invoeren en tegelijk een radiostation kiezen, dus indien dit niet gaat niet erg, ik vraag het me alleen af
 
heeft er iemand al eens kans gehad of te weten te komen hoe diep het dashbord is, dus vanaf de positie waar de voorruit tegen het dashbord komt tot vooraan, ik hoop dat ik me goed uitdruk

en als je zit als bestuurder in de 3, kan je dan achterovergeleund blijven zitten om het schdrm te bedienen of ga je beter telkens naar voren buigen? Ga je met 2 tegelijk het scherm kunnen bedienen, vb ik voor de navigatie of andere settings en de vrouw voor het scrollen in de muziek? niet dat echt van belang is, nu lukt dat ook niet navigatie invoeren en tegelijk een radiostation kiezen, dus indien dit niet gaat niet erg, ik vraag het me alleen af
In de Model 3 hoef je niet naar voren te bewegen om het scherm te bedienen.
 
In de Model 3 hoef je niet naar voren te bewegen om het scherm te bedienen.

Dat lijkt me stug in mijn situatie, ja tenzij de stoel op lilliputter stand staat :). Ik ben 1.97 en op maximale uitslag van het stuur met het stuur laag rij ik net heerlijk in mijn MS maar voorbij het stuur moet ik al een beetje meewerken. Als ik de afstand van het scherm zie bij de M3 dan zit het scherm verder dan de handles dus per definitie zou ik dan niet bij het scherm kunnen zonder uit de stoel te gaan.

Ik ben trouwens heel erg nieuwsgierig naar de beschikbare beenruimte voor de achterpassagiers indien de voorstoel geheel naar achteren en naar beneden staat.