Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Over een paar maandjes zullen de 1e uitgenodigd worden om de Model 3 te gaan configureren. Dat brengt mij op de gedachte : hoe kan de auto het beste gefinancierd worden?

Tesla biedt voor de Model 3 zelf nog geen lease mogelijkheid aan. Voor leasen zullen we dus moeten aankloppen bij de diverse lease partijen. Is financial lease dan de voordeligste optie (zoveel onderhoud zien we niet toch?) of is operational lease een slimmere keus (de prijzen hiervan zullen wel hoog zijn daar er nog geen ervaring met de Model 3 is)?

En wat is de procedure? Ik heb een vroege reservering. Kan ik deze gebruiken en een Model 3 configureren en bestellen en daarna een leasemaatschappij zoeken? Of zal de lease maatschappij eerst om akkoord gevraagd moeten worden alvorens de Model 3 definitief besteld kan worden? Wat mij betreft bestel ik de Model 3 meteen als het kan. Ben daarom op zoek naar de juiste procedure.

Auto zal geleased worden vanuit BV/DGA.
 
Last edited:
Ik ga ervan uit dat je bij Tesla ook de model 3 via financial lease kunt aanschaffen.
Zelf naar de bank gaan is natuurlijk ook een optie. Reservering overdragen naar n andere partij, bv een leasemaatschappij is volgens mij niet mogelijk.

Zou zelf eerst keuze maken of je eigenaar wil worden of dat je operational lease wil.

Persoonlijk wil ik eigenaar zijn van de auto, restwaardes zijn goed en risico op duur onderhoud is in mijn ogen erg beperkt.
 
Over een paar maandjes zullen de 1e uitgenodigd worden om de Model 3 te gaan configureren. Dat brengt mij op de gedachte : hoe kan de auto het beste gefinancierd worden?

Tesla biedt voor de Model 3 zelf nog geen lease mogelijkheid aan. Voor leasen zullen we dus moeten aankloppen bij de diverse lease partijen. Is financial lease dan de voordeligste optie (zoveel onderhoud zien we niet toch?) of is operational lease een slimmere keus (de prijzen hiervan zullen wel hoog zijn daar er nog geen ervaring met de Model 3 is)?

En wat is de procedure? Ik heb een vroege reservering. Kan ik deze gebruiken en een Model 3 configureren en bestellen en daarna een leasemaatschappij zoeken? Of zal de lease maatschappij eerst om akkoord gevraagd moeten worden alvorens de Model 3 definitief besteld kan worden? Wat mij betreft bestel ik de Model 3 meteen als het kan. Ben daarom op zoek naar de juiste procedure.

Auto zal geleased worden vanuit BV/DGA.


hoe veel zijn een paar maandjes (1 - 2 -6 -8 ?)
 
Onlangs, uit goede bron, toch wel opmerkelijk nieuws gekregen i.v.m. Model 3.

Constructeurs sluiten "rework contracten" af, om transportschade e.d. te repareren bij aankomst in de haven van bestemming. Hierbij wordt een percentage van het totaal aantal wagens gehanteerd, en dat blijkt voor de Model 3 leveringen maar liefst 25% te bedragen! Dat is zonder overdrijven een veelvoud van alle andere contracten van alle andere merken, en kan enkel een gevolg zijn van heel wat productiefouten.

Dit betekent mijns inziens niet veel goeds voor de leveringstermijnen en de communicatie hieromtrent. Plots zal je auto bij de dealer staan, maar je zult nooit geweten hebben dat hij al weken of maanden in het land was voor herstellingswerken / kwaliteitsproblemen...
 
Het is officieel, 1 miljoen mijl oftwel 1,6 miljoen kilometer gaan de motoren van de Model 3 mee (de versie met permanente magneten neem ik aan, wellicht geldt het ook voor de inductie motoren van de AWD en P).
Naamloos.jpg

Tesla on Twitter
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Het is officieel, 1 miljoen mijl oftwel 1,6 miljoen kilometer gaan de motoren van de Model 3 mee (de versie met permanente magneten neem ik aan, wellicht geldt het ook voor de inductie motoren van de AWD en P).
View attachment 344140
Tesla on Twitter
Dat is inderdaad een enorme vooruitgang.

Volgende week wordt de aandrijflijn van mijn Classic P85+ voor de tweede keer vervangen. Ditmaal na ruim 40.000 km, vanwege ‘de brom’.
 
Ben benieuwd welke versie je krijgt, Paul.
Er was een jaar? geleden een speciale versie voor de P's ontwikkeld, maar die was slechts in de USA uitgeleverd en toen niet te krijgen in Europa.
De aandrijflijn die nu vervangen wordt is:
ASY,PTRAIN,RMN,MDLS,SPORT,CMC,HS,NO_DYNO (1056681-00-P)
M.a.w. versie P.

Ook benieuwd wat er nu in gaat komen. Ze hebben nog iets meer dan drie jaar om die speciale versie op mijn auto te monteren. Tot die tijd blijven we maar wisselen. :mad:
 
Over een paar maandjes zullen de 1e uitgenodigd worden om de Model 3 te gaan configureren. Dat brengt mij op de gedachte : hoe kan de auto het beste gefinancierd worden?

Tesla biedt voor de Model 3 zelf nog geen lease mogelijkheid aan. Voor leasen zullen we dus moeten aankloppen bij de diverse lease partijen. Is financial lease dan de voordeligste optie (zoveel onderhoud zien we niet toch?) of is operational lease een slimmere keus (de prijzen hiervan zullen wel hoog zijn daar er nog geen ervaring met de Model 3 is)?

En wat is de procedure? Ik heb een vroege reservering. Kan ik deze gebruiken en een Model 3 configureren en bestellen en daarna een leasemaatschappij zoeken? Of zal de lease maatschappij eerst om akkoord gevraagd moeten worden alvorens de Model 3 definitief besteld kan worden? Wat mij betreft bestel ik de Model 3 meteen als het kan. Ben daarom op zoek naar de juiste procedure.

Auto zal geleased worden vanuit BV/DGA.

Ik heb zelf voor ons bedrijf al een aantal keer een Tesla geconfigureerd en aanbetaald en vervolgend bij diverse leasemaatschappijen geshopt voor de scherpste prijs (meestal MR Green) en deze heeft dan vervolgens de order overgenomen. Bij aflevering krijg je dan van Tesla de aanbetaling teruggestort.
Je kan zeker deze auto ook scherp in operational lease onder brengen.
 
Zou zelf eerst keuze maken of je eigenaar wil worden of dat je operational lease wil.

Persoonlijk wil ik eigenaar zijn van de auto, restwaardes zijn goed en risico op duur onderhoud is in mijn ogen erg beperkt.
Ik dacht zelf aan financial lease. Mijn accountant is van mening dat als de auto toch over 4 jaar weer wordt ingewisseld (ervan uitgaande dat er dan weer nieuwere auto's zijn die interessanter zijn) dat operational lease een betere keus is vanuit de gedachte dat je weet waar je aan toe bent qua kosten.

Onderhouds kosten zullen inderdaad laag zijn. Vandaar mijn vraag wat voor de Model 3 nu de voorkeur heeft.
 
Ik dacht zelf aan financial lease. Mijn accountant is van mening dat als de auto toch over 4 jaar weer wordt ingewisseld (ervan uitgaande dat er dan weer nieuwere auto's zijn die interessanter zijn) dat operational lease een betere keus is vanuit de gedachte dat je weet waar je aan toe bent qua kosten.
Dat hoort jou accountant te zeggen. Anders is het een slechte. De accountant gaat altijd voor zekerheid. Jij bepaald of je risico wilt nemen.
Je hebt ook accountants die wel risico nemen maar die wonen denk ik meestal op de Bahama’s
 
... Mijn accountant is van mening dat als de auto toch over 4 jaar weer wordt ingewisseld ...

Vraag jouw accountant eens hoe jij meer winst zou kunnen maken door méér kosten te maken (i.c. een afgeschreven auto te vervangen door een nieuwe.)
De mijne is op dat vlak al 18 jaar gebuisd.o_O



Edit : als je nog wat kosten zoekt, ik wil wel even wat advies komen geven met aansluitend een gepeperde factuur voor bewezen diensten. Daar hoef je géén auto voor te kopen.:D