Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor wat betreft het verhaal van vriesverschijnselen bij Model 3, dit filmpje van 5 minuten laat zien hoe je ermee om kunt gaan. In mijn ogen geen echte problemen. Ik herken dit soort problemen ook van Volvo's die wij hebben en die worden gemaakt in het koude Zweden.
Ja, natuurlijk werkt dat. Net als de rubbers met iets anti-plaks insmeren. Punt van Fred (electrek) is dan ook niet dat het niet mogelijk is met een 3 een reis te beginnen. Maar dat er bij de 3 issues zijn die met de S er niet zijn nadat hij 10 minuten preheating heeft gebruikt.

Dus ofwel, er zijn waarschijnlijk geen problemen wanneer je 30-60 min gaat preheaten (aanbevolen voor optimaal rijcomfort, regen. braking, verbruik onderweg) met de Model 3. Maar de 3 is blijkbaar gevoeliger voor vrieskou dan de Model S gezien het verschil in het kunnen openen van de auto met 10 minuten preheating.

Ofwel...uiteindelijk voor NL een non-issue voor die paar dagen vrieskou in het jaar (extreme jaren daargelaten). Zeker een non-issue wanneer je thuis aan de stekker zit (een luxe die ik graag had willen hebben....(dank je gemeente, voor het niet toestaan van laadsnoeren over het trottoir!)
 
in de mail; Model 3 binnenkort beschikbaar in Nederland
upload_2018-11-15_15-24-52.png

Evenementen | Tesla Nederland
 
Voor wat betreft het verhaal van vriesverschijnselen bij Model 3, dit filmpje van 5 minuten laat zien hoe je ermee om kunt gaan. In mijn ogen geen echte problemen. Ik herken dit soort problemen ook van Volvo's die wij hebben en die worden gemaakt in het koude Zweden.

20min voor dat je de auto in gaat met de app de verwarming aanzetten en je hebt nergens last van als je weg wilt rijden....
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
20min voor dat je de auto in gaat met de app de verwarming aanzetten en je hebt nergens last van als je weg wilt rijden....

Tsja, dat is toch geen oplossing? Oke, ik heb in mijn vorige Audi wel eens een deur gehad die wat vastgevroren was. maar na een keer rubbertje insmeren met vaseline is het klaar. Dit probleem is toch wel wat serieuzer, een deurgreep die niet te bewegen is, een raam die niet naar beneden komt.

Je zal maar met spoed ineens weg moeten, maar eerst 20 minuten moeten wachten voordat je deurgreep los gesmolten is. Dat gaat toch nergens over?

Komt overigens nog bij dat sinds v9 het "wakker maken" van de auto bijna nooit lukt. Dus dat voorverwarmen werkt bij mij ook helemaal niet. (MCU2)
 
Tsja, dat is toch geen oplossing? Oke, ik heb in mijn vorige Audi wel eens een deur gehad die wat vastgevroren was. maar na een keer rubbertje insmeren met vaseline is het klaar. Dit probleem is toch wel wat serieuzer, een deurgreep die niet te bewegen is, een raam die niet naar beneden komt.

Je zal maar met spoed ineens weg moeten, maar eerst 20 minuten moeten wachten voordat je deurgreep los gesmolten is. Dat gaat toch nergens over?

Komt overigens nog bij dat sinds v9 het "wakker maken" van de auto bijna nooit lukt. Dus dat voorverwarmen werkt bij mij ook helemaal niet. (MCU2)

Heb je filmpje gezien dat ik deelde? Daar klopt man paar keer op handvat en handvat is los. Wat hij vervolgens doet bij raamstijl is volgens mij niet eens nodig. Je kunt eventueel daar ook even kloppen of even krabben met ijskrabber. Dit is een probleem dat speelt bij elke auto onder deze specifieke omstandigheden. Dat betekent niet dat Tesla niet hoeft te proberen het te verbeteren, maar een mug wordt zo wel een olifant.
 
  • Like
Reactions: Adm and Defiant
Daarnet ook FF gaan kijken in Zaventem.
Mijna anderhalf uur over gedaan en we waren er net op tijd (17:50) gelukkig was er bijna geen volk( 2 bezoekers en een 8 tal personeelsleden)
Mijn echtgenote ziet hem volledig zitten...
Ze wil hem eigenlijk in het zwart, maar ze kuist nooit haar auto. Niet dus. Ik denk dat het een rode gaat worden.
20181115_180505.jpg
20181115_192104.jpg
 
Als er nu één ding is dat mijn vrouw mag kiezen, is het wel de kleur van haar eigen wagen :) (verder kan ik niet weerstaan aan de drang om wat toe te voegen aan de optielijst, moet ik toegeven, maar da's dan weer ons mannelijke privilege - mannen mogen nu eenmaal tech-nerds zijn, en vrouwen zijn gewoon, tja, te rationeel als het op wagens aankomt). Mijn vrouw zou zomaar een Tesla bestellen zònder EAP, kan je je zoiets belachelijks voorstellen :)...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and Tozz
Daarnet ook FF gaan kijken in Zaventem.
Mijna anderhalf uur over gedaan en we waren er net op tijd (17:50) gelukkig was er bijna geen volk( 2 bezoekers en een 8 tal personeelsleden)
Mijn echtgenote ziet hem volledig zitten...
Ze wil hem eigenlijk in het zwart, maar ze kuist nooit haar auto. Niet dus. Ik denk dat het een rode gaat worden.
View attachment 352860 View attachment 352862

Als ze een Tesla heeft, dan gaat ze hem toch niet zelf moeten poetsen? :eek::p:cool:
 
Heeft iemand met reservering de model 3 bezichtiging uitnodiging vandaag NIET gehad?
Ik zit me net te bedenken of het feit dat ik op 1-4-2016 ipv 31-3-2016 gereserveerd heb impact heeft... :)
Voel me een beetje buitengesloten :(:(:(

Wij hebben hem nog later gereserveerd en ook eeneuitnodiging gehad. Wel België, maar toch. Dat zou dus geen verschil mogen uitmaken. Ik zou gewoon gaan en je reservatienummer geven en dan zal het wel in orde zijn.
 
  • Like
Reactions: pvandamcom
Heeft iemand met reservering de model 3 bezichtiging uitnodiging vandaag NIET gehad?
Ik zit me net te bedenken of het feit dat ik op 1-4-2016 ipv 31-3-2016 gereserveerd heb impact heeft... :)
Voel me een beetje buitengesloten :(:(:(
Reservering geplaatst op 1/4/2016, in Nederland, en de mail vanmiddag ontvangen. Wellicht filteren ze op woonplaats (bepaalde straal rond Rotterdam/Amsterdam)?