Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, dat heeft ze bij mijn weten nog nooit gedaan.
Ze gaat af en toe langs bij de Pakistanen. of ze zet in de zomer onze vriend uit Sri Lanka aan het werk. Maar die durft af en toe zijn spons wel eens in de dolomiet laten vallen....:confused:

Ik zal het dus zelf maar doen zeker;)
Herkenbaar.
Gelukkig hou ik mij daar graag mee bezig:)en dan steekt het ook niet zo nauw als ik weer eens wat detailing spul koop of een wax voor de verzameling;)
Maar die kleur wordt nog een moeilijke bevalling hier. Het ging zilver worden, dan zwart, nu neig ik naar midnight silver, ...pffff
 
Alleen als ik deze quote lees, dan krijg ik duidelijk de indruk dat de EU Model 3 alleen aan de SuperCharger kan laden wanneer deze is voorzien van 2 stekkers. Dus blijkbaar geen DC via een Type2 stekker bij de SuC voor de Model 3.:

Goed gezien.

Alle Superchargers voorzien van twee stekkers verdient wat mij betreft niet de schoonheidsprijs.
Mooier zou ik hebben gevonden als ze voor de introductie van de Model 3 eerst op alle lokaties SuCv3 waren gaan bijplaatsen of bestaande laders vervangen door v3, met daaraan alleen maar een CCS stekker, want daar gaat het kennelijk naar toe. Hoewel je bij vervanging van bestaande stalls dan effectief de beschikbare hoeveelheid stalls voor de M3 of oude S/X zonder adapter zou verkleinen. En in drie maanden genoeg nieuwe laders bijplaatsen voor de golf M3 die er aan komt is ook niet te doen.

Deze actie is ook financiëel de beste keuze.
De quote die je aanhaalt (Tesla gaat voor de introductie M3 op alle routes de stalls voorzien van een CCS kabel) duidt er op dat Tesla in de Europese Model 3 niet meer de High Voltage Junction Box opneemt, de unit die bij DC laden de interne lader bypassed en de stroom rechtstreeks de batterij in stuurt. In de US M3 auto’s zit die er volgens mij nog in want daar gebruiken ze nog dezelfde stekker voor AC en DC laden.
Die assembly kost zo’n 500€ heb ik begrepen. Als ze de M3 met CCS met die mogelijkheid hadden uitgerust zodat deze de huidige SuCs kon blijven gebruiken, evenals de S/X hiervan hadden voorzien...doe 500€ keer zeg .... 50.000 auto’s? Daartegenover moeten ze nu 4000 stalls voorzien van een extra kabel, kosten per stall 1000€?
Het laatste is natuurlijk verreweg goedkoper.
Verder kan je er op rekenen dat zodra alle Superchargers van CCS kabels zijn voorzien de MS en MX ook de CCS socket krijgen, ook dat scheelt Tesla $$. En lijkt me dat daarna nieuwe Superchargers alleen met CCS worden uitgerust.

Als die HVJB er niet meer in zit betekent het trouwens ook dat je de M3 nooit met de oude Chademo adapters zal kunnen laden.
Ohja; ik begreep dat voor de oude S/X iets in de auto aangepast moet worden wil deze die nieuwe CCS adapter kunnen gebruiken. Waarschijnlijk wordt de communicatiecontroller vervangen zodat de auto naast CAN (Superchargers) ook native CCS kan spreken. Daardoor kan de adapter kleiner en goedkoper blijven; eigenlijk hoeft deze alleen de twee DC kabels van de CCS lader te verdelen over de 4 pinnen van de Mennekes type 2 socket.
 
Last edited:
Heb je filmpje gezien dat ik deelde? Daar klopt man paar keer op handvat en handvat is los. Wat hij vervolgens doet bij raamstijl is volgens mij niet eens nodig. Je kunt eventueel daar ook even kloppen of even krabben met ijskrabber. Dit is een probleem dat speelt bij elke auto onder deze specifieke omstandigheden. Dat betekent niet dat Tesla niet hoeft te proberen het te verbeteren, maar een mug wordt zo wel een olifant.

Idd Tozz moet even het filmpje bekijken.

De man in het filmpje geeft ook aan dat er een halve inch vastgevroren natte sneeuw op de auto ligt.
Ik heb zoiets wel eens bij een ICE gehad en dan zit alles zo vast dat je bijna je auto niet meer in komt.
Ook geeft hij aan dat iedereen zich natuurlijk zal afvragen waarom je met dit weer een auto zo buiten zou laten staan. Het komt daar immers vaker voor. Zijn antwoord komt er op neer dat het is om een leuk filmpje te maken wat laat zien wat er dan gebeurd. En dus niet om te laten zien dat er een probleem is.

Vandaar ook mijn eerdere reactie dat je als je zo dom bent om in dergelijke omstandigheden je auto buiten laten staan, je beter gewoon met de app de verwarming aan kunt zetten. (Gebeurd in NL misschien eens in de 10-15 jaar in dergelijke mate en dus is dit echt geen issue.)

Daarbij zet ik nu al lekker steeds de verwarming aan als ik tijdens het ontbijt ook even mijn mail check op mijn telefoon.
Vandaag was dat heerlijk want we hebben blijkbaar nachtvorst gehad want er zat ijs op de auto. Uiteraard was dit door de verwarming inmiddels zo ontdooid dat het met de wissers zo van de ruiten viel.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Idd Tozz moet even het filmpje bekijken.

De man in het filmpje geeft ook aan dat er een halve inch vastgevroren natte sneeuw op de auto ligt.
Ik heb zoiets wel eens bij een ICE gehad en dan zit alles zo vast dat je bijna je auto niet meer in komt.
Ook geeft hij aan dat iedereen zich natuurlijk zal afvragen waarom je met dit weer een auto zo buiten zou laten staan. Het komt daar immers vaker voor. Zijn antwoord komt er op neer dat het is om een leuk filmpje te maken wat laat zien wat er dan gebeurd. En dus niet om te laten zien dat er een probleem is.

Vandaar ook mijn eerdere reactie dat je als je zo dom bent om in dergelijke omstandigheden je auto buiten laten staan, je beter gewoon met de app de verwarming aan kunt zetten. (Gebeurd in NL misschien eens in de 10-15 jaar in dergelijke mate en dus is dit echt geen issue.)

Daarbij zet ik nu al lekker steeds de verwarming aan als ik tijdens het ontbijt ook even mijn mail check op mijn telefoon.
Vandaag was dat heerlijk want we hebben blijkbaar nachtvorst gehad want er zat ijs op de auto. Uiteraard was dit door de verwarming inmiddels zo ontdooid dat het met de wissers zo van de ruiten viel.

Klopt en je kan ook een hoes over je auto stoppen. Dan heb je dit probleem ook niet.
Een mooie oplossing zou zijn om verwarmingselementen in deur/raamstijlen en handvatten te plaatsen als onderdeel van winterpakket. Dat zal Tesla niet snel doen omdat ze hard werken aan zo min mogelijk bedrading in auto, maar zou natuurlijk wel een prachtig luxe optie zijn voor mensen die veel koude winters meemaken.
 
Naast het vergroten van de trucktransportcapaciteit, plaatste Elon ook het bericht dat Tesla gebruik gaat maken van RoRo schepen voor het vervoer naar Europa. Het verminderen van de transporttijd is gelukkig een prioriteit. Of dit alleen Model 3 of misschien ook S en X is nog de vraag, ligt er maar net aan hoe je het leest. Lijkt me sterk dat Tilburg geen assemblage meer mag doen?

Elon Musk on Twitter
 
Naast het vergroten van de trucktransportcapaciteit, plaatste Elon ook het bericht dat Tesla gebruik gaat maken van RoRo schepen voor het vervoer naar Europa. Het verminderen van de transporttijd is gelukkig een prioriteit. Of dit alleen Model 3 of misschien ook S en X is nog de vraag, ligt er maar net aan hoe je het leest. Lijkt me sterk dat Tilburg geen assemblage meer mag doen?

Elon Musk on Twitter
een 3 tal weken geleden had ik dit hier al aangegeven.
Model 3 draadje
ze zijn niet voor niks mensen aan het aanwerven in zeebrugge....
 
Heeft iemand met reservering de model 3 bezichtiging uitnodiging vandaag NIET gehad?
Ik zit me net te bedenken of het feit dat ik op 1-4-2016 ipv 31-3-2016 gereserveerd heb impact heeft... :)
Voel me een beetje buitengesloten :(:(:(
Je bent de enige niet: reserveringshouder sinds 4-4-2016, maar niets vernomen :rolleyes:

CORRECTIE: Spam-filter had de uitnodiging weg-gebonjourd :mad::D
 
Last edited:
Lang staan wachten voordat je de auto in mocht?
Als je bij Tesla Rotterdam aan komt gereden wordt je meteen terug gestuurd naar Vreugdenhil, een straat terug, naast de Opel dealer. Daar mag je binnen parkeren en wordt je met een Model S naar de store gereden. De auto is vanmorgen aangekomen en meteen even gewassen. Om 10:05 werd de Model 3 de showroom binnen gereden. Vervolgens gingen de medewerkers van de store eerst zelf de auto bewonderen. Daarna het publiek. Denk zelf een kwartiertje daarna te hebben moeten wachten.

Volgens een monteur zijn er nu 6 Model 3's in Europa. Deze zijn de afgelopen maanden gebruikt voor trainingen en gaan nu dus op tour. Rotterdam wilde perse een rode omdat deze ook naar de Master of Lxry zal gaan. Logistiek technisch was de rode pas vandaag beschikbaar en daarom niet tegelijk met de andere landen om ons heen volgens de store medewerker. Deze Model 3 is een dual motor.
 
Last edited: