Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
We hadden het over afwijkingen in de productie tussen auto's voor de VS en Europa.
Dat er ook softwarematige afwijkingen zijn, lijkt me logisch. Maar dat is en kwestie van installeren.

Banden ga ik van uit dat die identiek zijn.
Nummerplaathouder wordt er hier opgeschroefd met de nummerplaat.
Waarmee ik op niet meer kom dan:

Hardware:
  1. CCS-poort
  2. oranje knipperlichten
  3. mistlampen achter
  4. LTE modem
  5. simkaarten
  6. ...?
Software (maar die zit idem in Model S en X):
  1. Navigation maps, inclusief afwijkende verkeersregels en borden
  2. Spotify
  3. FM radio
  4. ...?
 
Over Model 3 en Smart Air Suspension.
Ik wil héél graag SAS. Soms lees ik een suggestie dat SAS in de vorm van retrofit komt.
Heeft iemand daar informatie over, met redelijke zekerheid?
Want als dat zo is, zou ik nu al wel kunnen bestellen. En dat zou ook schelen voor de bijtelling.
Net bij Tesla nagevraagd. SAS komt NIET als retrofit, maar als optie bij bestelling, waarschijnlijk in het voorjaar. Voor zover zij weten... :rolleyes:
 
Net bij Tesla nagevraagd. SAS komt NIET als retrofit, maar als optie bij bestelling, waarschijnlijk in het voorjaar. Voor zover zij weten... :rolleyes:
Voor zover zij het weten... Maar het stemt me toch positief. Ik heb mezelf voorgenomen nog zeker een jaar te wachten op SAS en trekhaak. Indien dat er eind 2019 niet is kijk ik rustig rond naar alternatieven op de EV markt. Maar ik heb bijtellingsdruk en rij al elektrisch natuurlijk...
 
Kom net van de Tesla Store aan de PC Hooftstraat vandaan. Drukte is eindelijk weg, dus kon de Model 3 goed bewonderen.

Volgens Tesla medewerker komt de RWD Long Range echt niet meer terug. Hier was hij stellig van overtuigt. Wel wist hij me te vertellen dat ook de MR naar Nederland komt. Dit zou volgens hetzelfde uitleverprincipe als in de VS zijn. Namelijk eerst 4 a 6 maanden vollop LR, daarna pas de MR. Ongeveer 4 a 6 maanden later zou de SR deze kant op moeten komen.

Zou er dus ongeveer als volgt uit komen te zien:
- LR nu bestelbaar, leveringen vanaf februari.
- MR bestelbaar vanaf mei / juni, leveringen vanaf augustus september
- SR bestelbaar vanaf november / december, leveringen vanaf februari

Persoonlijk acht ik de kans nog zeer groot dat Tesla er een LR RWD tussendoor fietst. Simpelweg omdat de vraag er is, en volgens mij de winstmarges daarop hoger zijn dan op de MR.
 
Dat zou toch een aparte strategie zijn want SR is (nog steeds) binnen 4-6 maanden leverbaar volgens de US configurator. Zou dan de MR uit het assortiment gaan in de VS maar hier geleverd blijven? Of zou het modelgamma dan uiteindelijk SR (PUP niet mogelijk), MR (met PUP RWD), LR AWD, LR Performance AWD worden? Lijkt me toch vreemd als ze wachten met MR als SR er aan zit te komen.

LR RWD er tussendoor zou mooi zijn, maar ik denk niet dat de winstmarges groter zijn. Ik denk dat batterijen meer kosten en productiedruk oplevert dan een elektromotor. De MR leek me vooral een handige zet als je vanwege US credit toch nog net die mensen over de streep drukt die anders op de SR zouden wachten met minimaal prijsverschil. Daarnaast kan je voor zeg 80% van je batterijproductie 100% van je auto's bouwen als je ze als MR in elkaar zet. Ook mooi voor de Q4 verkoopaantallen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Kom net van de Tesla Store aan de PC Hooftstraat vandaan. Drukte is eindelijk weg, dus kon de Model 3 goed bewonderen.

Volgens Tesla medewerker komt de RWD Long Range echt niet meer terug. Hier was hij stellig van overtuigt. Wel wist hij me te vertellen dat ook de MR naar Nederland komt. Dit zou volgens hetzelfde uitleverprincipe als in de VS zijn. Namelijk eerst 4 a 6 maanden vollop LR, daarna pas de MR. Ongeveer 4 a 6 maanden later zou de SR deze kant op moeten komen.

Zou er dus ongeveer als volgt uit komen te zien:
- LR nu bestelbaar, leveringen vanaf februari.
- MR bestelbaar vanaf mei / juni, leveringen vanaf augustus september
- SR bestelbaar vanaf november / december, leveringen vanaf februari

Persoonlijk acht ik de kans nog zeer groot dat Tesla er een LR RWD tussendoor fietst. Simpelweg omdat de vraag er is, en volgens mij de winstmarges daarop hoger zijn dan op de MR.
Die verkoopmedewerker heeft niet goed opgelet tijdens hoofdstuk 1 van boek 1 Autoverkoop. Je verkoopt gewoon wat NU mogelijk is, al het andere leidt slechts af en werkt contraproductief.

Daarbij weten ze op de werkvloer bij Tesla echt niet hoe het toekomstige leveringsprogramma er uit ziet en mag je als klant alles wat niet zwart op wit staat meteen weer vergeten.