Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
EcoHitch Stealth Trailer Hitch Installation - 2018 Tesla Model 3

Dank je. De Eco Stealth trekhaak is al langer bekend in de VS. Vier nadelen daaraan:
1. Hij wordt niet geleverd / goedgekeurd door Tesla.
2. Er zit geen type goedkeuring op, dus mag je hem formeel niet gebruiken in de EU.
3. De trekkogel ontbreekt. Geen idee of die leverbaar is voor zo’n aansluiting.
4. Er zit geen elektra aansluiting bij. En de garantie van Tesla op de batterij vervalt als iemand anders aan elektrisch systeem zit.
Verwachting is dat in het voorjaar Tesla met een eigen gecertificeerde trekhaak voor Model 3 komt.
Kans bestaat alleen dat die alleen leverbaar wordt voor Model 3 met luchtvering.
 
Verwachting is dat in het voorjaar Tesla met een eigen gecertificeerde trekhaak voor Model 3 komt.
Kans bestaat alleen dat die alleen leverbaar wordt voor Model 3 met luchtvering.

Ik wil heeeeeeeeel graag n trekhaak achter m’n model 3, met n aanhanger die ik regelmatig gebruik en en vouwwagen voor kampeervakanties Kunnen we dan over op volledig electrisch. Hoor of lees er helemaal geen geruchten meer over. Waar haal jij die verwachtingen vandaan?
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ik wil heeeeeeeeel graag n trekhaak achter m’n model 3, met n aanhanger die ik regelmatig gebruik en en vouwwagen voor kampeervakanties Kunnen we dan over op volledig electrisch. Hoor of lees er helemaal geen geruchten meer over. Waar haal jij die verwachtingen vandaan?

Ben ik ook wel benieuwd naar de bron van die geruchten. Ik ken er maar 2:

- Electrek
- De model 3 handleiding : P147 - Towing a trailer (Caution: Using Model 3 for towing before Tesla-approved towing components and accessories are available may void the warranty)

Ik zit ook te wachten op een trekhaak op de Model 3.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Uitspraken van Tesla en Elon. Komt op diverse plekken hier voorbij.
Ik heb nog geen uitspraken van Tesla zien voorbij komen. Ooit wel een tweet van Elon, maar die is ondertussen ook al ruim 2 jaar oud.

En voorjaar 2019 lijkt me een straffe voorspelling. Het zou mooi zijn, en het kan heel snel gaan bij Tesla. Voor je het weet kan luchtvering en trekhaak beschikbaar zijn. Zo stond er ineens ook autopilot op de Model S in het najaar van 2014.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Er zijn tweets over van Tesla en Elon. Zijn genoemd in draadjes hier die daarover gaan.
Ik ga er van uit dat de trekhaak er dus komt, al duurt het allemaal langer dan verwacht. Maar dat is logisch, want de problemen rond de opstart waren ingewikkelder dan verwacht en belangrijker. Elon time...
Mijn verwachting is dat zowel luchtvering als de trekhaak komend voorjaar leverbaar worden. Vraag alleen is of trekhaak leverbaar wordt voor alle auto's, of alleen op auto's met luchtvering.
 
Dank je. De Eco Stealth trekhaak is al langer bekend in de VS. Vier nadelen daaraan:
1. Hij wordt niet geleverd / goedgekeurd door Tesla.
2. Er zit geen type goedkeuring op, dus mag je hem formeel niet gebruiken in de EU.
3. De trekkogel ontbreekt. Geen idee of die leverbaar is voor zo’n aansluiting.
4. Er zit geen elektra aansluiting bij. En de garantie van Tesla op de batterij vervalt als iemand anders aan elektrisch systeem zit.
Verwachting is dat in het voorjaar Tesla met een eigen gecertificeerde trekhaak voor Model 3 komt.
Kans bestaat alleen dat die alleen leverbaar wordt voor Model 3 met luchtvering.

1: Tesla keurt niets goed dat ze zelf niet produceren/leveren
2: correct, Er moet (in NL) op het kenteken een max trekgewicht staan. Staat dit er niet op, dan mag je niets trekken.
3: zijn gewoon leverbaar: Trekhaak USA cars Amerikaanse auto trekhaak Kopen - kabelset bestel NU
4: een stekker aansluiting is universeel te maken.
Voor wat betreft de garantie, is dat niet helemaal waar. Als er een defect aan de auto (of batterij) optreedt, dan moet Tesla wel kunnen aantonen dat het probleem ontstaan is door de aanpassing die gedaan is aan de auto. Zo niet, dan blijft de garantie gewoon van kracht (EU wetgeving.)
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Wat gaan we doen vandaag?
Ik rij even naar het nieuwe SeC in Eindhoven om nog eens naar de rode model 3 te gaan kijken:)
20181226_132732.jpg

Mooi en groot gebouw , maar gesloten....:confused:
Weet ik veel dat ze op twee Kerst niet werken in Nederland.:rolleyes:
Dan laat gaa SuC-en en een hapje eten in Eindhoven.;)
20181226_140021.jpg
20181226_143209.jpg
 
Wat gaan we doen vandaag?
Ik rij even naar het nieuwe SeC in Eindhoven om nog eens naar de rode model 3 te gaan kijken:)
View attachment 363905
Mooi en groot gebouw , maar gesloten....:confused:
Weet ik veel dat ze op twee Kerst niet werken in Nederland.:rolleyes:
Dan laat gaa SuC-en en een hapje eten in Eindhoven.;)View attachment 363907 View attachment 363908
Haha, die Belgen leren ons ook nooit kennen hè..
Heeft die SuC nou twee kabels? En 'Model 3 priority' heb ik ook nog nooit gezien.
 
Wat gaan we doen vandaag?
Ik rij even naar het nieuwe SeC in Eindhoven om nog eens naar de rode model 3 te gaan kijken:)
View attachment 363905
Mooi en groot gebouw , maar gesloten....:confused:
Weet ik veel dat ze op twee Kerst niet werken in Nederland.:rolleyes:
Dan laat gaa SuC-en en een hapje eten in Eindhoven.;)View attachment 363907 View attachment 363908

Die Model 3 is allang weg daar, staat volgens mij nu in Utrecht. Altijd de events pagina checken, hij zou tot 31dec daar staan maar blijkbaar veranderen de plannen dus continu.