Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Weet niet of het hier al gepost is, maar er is een sheet gemaakt voor het tracken van Europese Model 3-orders. Blijkt redelijk makkelijk te gaan omdat ordernummers sequentieel zijn. De totalen lijken me nog aan de lage kant (minder dan 400 voor NL), wil iedereen zijn data hier aanvullen?

Tesla Model 3: EU Bestellungen/Orders

Ze zijn niet up-to-date in het bijwerken. Zie een #1060 gerapporteerd voor Nederland op 28 december, maar in het totaaloverzicht staan pas 375 bestellingen voor Nederland.
 
Weet niet of het hier al gepost is, maar er is een sheet gemaakt voor het tracken van Europese Model 3-orders. Blijkt redelijk makkelijk te gaan omdat ordernummers sequentieel zijn. De totalen lijken me nog aan de lage kant (minder dan 400 voor NL), wil iedereen zijn data hier aanvullen?
Tesla Model 3: EU Bestellungen/Orders
Ze zijn niet up-to-date in het bijwerken. Zie een #1060 gerapporteerd voor Nederland op 28 december, maar in het totaaloverzicht staan pas 375 bestellingen voor Nederland.
Het aantal vermelde orders (deelnemende kopers) is niet zo heel erg relevant. Niet de ordernummers, maar de factuurnummers zijn een doorlopende reeks per land. Het gaat dus gewoon om het hoogste factuurnummer per land (inderdaad die 1.060). Daarnaast is het natuurlijk wel leuk om de mix van de bestellingen te analyseren. Het lijkt een beetje op de VIN-tellers in de USA, die schattingen van de productie geven. Maar in die VIN-reeksen zitten wel onderbrekingen, in de factuurnummers blijkbaar niet.
 
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb deze week (afgelopen vrijdag) een tesla model drie besteld via mijn werk (leaseplan is de lease maatschappij waar we mee samen werken). Verder niet zo veel met tesla buiten dat het prettig is dat hij op de snelweg veel werk uit handen neemt in de drukke spits. Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over.

Ik benieuwd hoe dit werkt qua wachttijd. Kan ik de auto in februari verwachten en moet ik nog extra acties ondernemen of wordt alles verder geregeld en kan ik enkel afwachten?

Dank alvast!
 
Hebben de Canadezen strengere eisen dan de WLTP & ze geven dezelfde range weer bij de Performance editie?

Canada
Schermafbeelding 2018-12-30 om 10.44.46.png


vs

Nederland
Schermafbeelding 2018-12-30 om 10.46.59.png
 
Last edited:
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb deze week (afgelopen vrijdag) een tesla model drie besteld via mijn werk (leaseplan is de lease maatschappij waar we mee samen werken). Verder niet zo veel met tesla buiten dat het prettig is dat hij op de snelweg veel werk uit handen neemt in de drukke spits. Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over.

Ik benieuwd hoe dit werkt qua wachttijd. Kan ik de auto in februari verwachten en moet ik nog extra acties ondernemen of wordt alles verder geregeld en kan ik enkel afwachten?

Dank alvast!

Afwachten. Reken maar op minimaal half jaar. Dat gaf Tesla Groningen aan.
 
Dank Martin,

Heb je er eentje besteld dat je dit zo stellig beweert of is het een aanname? Aan de andere kant van het verhaal hoor ik namelijk mensen met reserveringen garanties krijgen dat de auto geleverd wordt in februari. Met de daadwerkelijke prijzen en de reserveringen die uit gingen van de helft hiervan kan ik mij goed voorstellen dat zon 80% afhaakt waardoor er een hoop plekken vrij komen. De medewerker van tesla die ik zondag sprak op de PC Hooftstraat gaf aan dat ik hem in februari al kon verwachten. In hem had ik al niet veel vertrouwen dat hij het wist en met wat je mij nu vertelt zijn het volgens mij allemaal losse flodders die hier langs komen. Ik hoopte op iets beter onderbouwde verwachtingen :)
 
Het is waarschijnlijk ook niet aan te geven: Tesla zegt 3000 voertuigen per week naar Europa te sturen, en volgens een documentje dat nu rond gaat zijn er tot op heden 14.500 M3’s in Europa besteld. Als alles goed gaat, zouden de laatsten van die 14.500 begin februari de boot op kunnen. Eind maart zou dat betekenen wat betreft levering. Dat is overigens door LeasePlan in mijn geval aangegeven. Ik houd rekening met een langere termijn, aangezien zoveel nog onduidelijk is, Tesla wel vaker iets langer de tijd nodig heeft, en dit de volgende operatie voor het bedrijf is waar ze geen of weinig ervaring hebben. Zie het maar als de charme van dit merk
 
Dank Martin,

Heb je er eentje besteld dat je dit zo stellig beweert of is het een aanname? Aan de andere kant van het verhaal hoor ik namelijk mensen met reserveringen garanties krijgen dat de auto geleverd wordt in februari. Met de daadwerkelijke prijzen en de reserveringen die uit gingen van de helft hiervan kan ik mij goed voorstellen dat zon 80% afhaakt waardoor er een hoop plekken vrij komen. De medewerker van tesla die ik zondag sprak op de PC Hooftstraat gaf aan dat ik hem in februari al kon verwachten. In hem had ik al niet veel vertrouwen dat hij het wist en met wat je mij nu vertelt zijn het volgens mij allemaal losse flodders die hier langs komen. Ik hoopte op iets beter onderbouwde verwachtingen :)

Ik geef alleen maar door wat een verkoper van Tesla Groningen zei. Om precies te zijn, als je in januari 1 bestelt heb je hem waarschijnlijk binnen 6 maanden.
Persoonlijk schat ik in dat dit allemaal giswerk is.