Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, er is een e-mail adres waarnaar je, speciaal voor Model 3 bestellers, je info van je in te ruilen Model S of X kan sturen.
Je moet ook zelf recente foto's maken en die bijvoegen.
Daarna krijg je een bod. Het kan dus niet via je Service Center (SEC), daar is alleen inruil van een Tesla op een Model S of X te bespreken, niet op een Model 3.

Bij mij heeft een medewerker van SEC Den Haag het toch op aandringen gedaan, ik was er speciaal voor gekomen en ben ik op het bod ingegaan.

Het e-mail adres is : [email protected]

p.s. Wel je eigen sales advisor op je SEC een cc-tje sturen zodat hij er ook van weet.
 
Goed gezien.

Alle Superchargers voorzien van twee stekkers verdient wat mij betreft niet de schoonheidsprijs.
Mooier zou ik hebben gevonden als ze voor de introductie van de Model 3 eerst op alle lokaties SuCv3 waren gaan bijplaatsen of bestaande laders vervangen door v3, met daaraan alleen maar een CCS stekker, want daar gaat het kennelijk naar toe. Hoewel je bij vervanging van bestaande stalls dan effectief de beschikbare hoeveelheid stalls voor de M3 of oude S/X zonder adapter zou verkleinen. En in drie maanden genoeg nieuwe laders bijplaatsen voor de golf M3 die er aan komt is ook niet te doen.

Deze actie is ook financiëel de beste keuze.
De quote die je aanhaalt (Tesla gaat voor de introductie M3 op alle routes de stalls voorzien van een CCS kabel) duidt er op dat Tesla in de Europese Model 3 niet meer de High Voltage Junction Box opneemt, de unit die bij DC laden de interne lader bypassed en de stroom rechtstreeks de batterij in stuurt. In de US M3 auto’s zit die er volgens mij nog in want daar gebruiken ze nog dezelfde stekker voor AC en DC laden.
Die assembly kost zo’n 500€ heb ik begrepen. Als ze de M3 met CCS met die mogelijkheid hadden uitgerust zodat deze de huidige SuCs kon blijven gebruiken, evenals de S/X hiervan hadden voorzien...doe 500€ keer zeg .... 50.000 auto’s? Daartegenover moeten ze nu 4000 stalls voorzien van een extra kabel, kosten per stall 1000€?
Het laatste is natuurlijk verreweg goedkoper.
Verder kan je er op rekenen dat zodra alle Superchargers van CCS kabels zijn voorzien de MS en MX ook de CCS socket krijgen, ook dat scheelt Tesla $$. En lijkt me dat daarna nieuwe Superchargers alleen met CCS worden uitgerust.

Als die HVJB er niet meer in zit betekent het trouwens ook dat je de M3 nooit met de oude Chademo adapters zal kunnen laden.
Ohja; ik begreep dat voor de oude S/X iets in de auto aangepast moet worden wil deze die nieuwe CCS adapter kunnen gebruiken. Waarschijnlijk wordt de communicatiecontroller vervangen zodat de auto naast CAN (Superchargers) ook native CCS kan spreken. Daardoor kan de adapter kleiner en goedkoper blijven; eigenlijk hoeft deze alleen de twee DC kabels van de CCS lader te verdelen over de 4 pinnen van de Mennekes type 2 socket.

Concludeer ik nu goed dat :
Een Model 3 kan wel via een CCS stekker laden.
Een Model 3 kan wel via een Type 2 stekker laden bij laadpunten anders dan de Tesla Supercharger.
Een Model 3 kan niet meer via een Type 2 stekker laden bij Tesla Supercharger.
Een Model 3 kan niet meer via een Chademo verloop stekker laden.
 
Concludeer ik nu goed dat :
Een Model 3 kan wel via een CCS stekker laden.
Een Model 3 kan wel via een Type 2 stekker laden bij laadpunten anders dan de Tesla Supercharger.
Een Model 3 kan niet meer via een "door Tesla voor DC aangepaste Type 2" stekker laden bij Tesla Supercharger. Maar wel bij de CCS Stekker bij de supercharger
Een Model 3 kan niet meer via een Chademo verloop stekker laden.
Hij kan daarnaast ook nog met rode, blauwe, schucko etc laden zolang je de juiste verloop stekkers hebt ;-)
 
Concludeer ik nu goed dat :
Een Model 3 kan wel via een CCS stekker laden.
Een Model 3 kan wel via een Type 2 stekker laden bij laadpunten anders dan de Tesla Supercharger.
Een Model 3 kan niet meer via een Type 2 stekker laden bij Tesla Supercharger.
Een Model 3 kan niet meer via een Chademo verloop stekker laden.

Correct, voor de compleetheid: Een Model 3 kan wel via een Type 2 stekker AC laden.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Nee, er is een e-mail adres waarnaar je, speciaal voor Model 3 bestellers, je info van je in te ruilen Model S of X kan sturen.
Je moet ook zelf recente foto's maken en die bijvoegen.
Daarna krijg je een bod. Het kan dus niet via je Service Center (SEC), daar is alleen inruil van een Tesla op een Model S of X te bespreken, niet op een Model 3.

Bij mij heeft een medewerker van SEC Den Haag het toch op aandringen gedaan, ik was er speciaal voor gekomen en ben ik op het bod ingegaan.

Was het bod dat op nivo was van de privémarkt, ttz merkelijk hoger dan we Tesla zou bieden moest je geen nieuwe Tesla kopen ?
 
Was het bod dat op nivo was van de privémarkt, ttz merkelijk hoger dan we Tesla zou bieden moest je geen nieuwe Tesla kopen ?
Ik ben tevreden voor wat Tesla als inruil bood. Had in de prive/zakelijke markt wel 2-4K meer kunnen vangen maar gezien de moeite die ik er voor moest doen en het aantal Tesla’s dat te koop staat vond ik een snelle inruil makkelijker. Op dit punt ben ik makkelijk van aard :)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Het bod dat Tesla uitbracht op mijn Model S 75 uit 2017 was slechts 67% van het bedrag waarvoor hij nu te koop staat op internet. Hier was niet over te onderhandelen, en de man gaf me groot gelijk dat ik er niet op in wilde gaan. Erg jammer.

Uiteraard moet ik het geld nog zien, maar er schijnt een serieuze koper te zijn dus hopelijk is hij binnen een paar dagen verkocht. Dan moet ik het even zonder Tesla doen tot de Model 3 arriveert... dat wordt lastig.

Rekenvoorbeeld met fictieve getallen: Auto staat nu te koop voor 70,000, Tesla wilde er 46,900 voor geven.
 
Als ik over ga tot een aankoop van een M3 kan ik mijn huidige niet Tesla wagen overlaten aan Tesla of moet ik zelf mijn auto uit de hand verkopen? Ik zie dit nergens op hun website staan.
Probeer ook eens bij Nikola. Die kennen hun stiel (het blijven natuurlijk verkopers van tweedehandswagens :), maar ze kennen tenminste Tesla want ze doen niets anders dan dat merk).