Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Thx voor je reactie :).
Wat denk je vat EAP überhaupt? Ik heb me suf gezocht op mensen die wel of geen spijt hebben van EAP en ik vind het nog steeds een lastige keus. Hoewel adaptieve cruise control super handig lijkt, ik rij dagelijks kleine afstanden en vaak niet eens op de snelweg, het zal alleen voor grote ritten (naar Frankrijk en België) waar ik lol aan denk te hebben. Maar of het 76euro per maand waarde is...

Wachten is de verstandige optie, maar ik ben daar heel slecht in merk ik al, mijn handen jeuken om zo snel mogelijk te bestellen :D. (en dan nog tot begin mei wachten voor levering lijkt wel).
 
Het is maar de vraag of optie 1 ueberhaupt komt. Ik zou voor optie 2 gaan, die wordt wel geaccepteerd denk ik, optie 3 is geld weggooien na 4 jaar. Je kunt hem ook toevoegen na bestelling en voor de levering voor de standaard prijs met een beetje mazzel.
 
  • Like
Reactions: Cely
Ik ben bijvoorbeeld eigenaar + reservering uit 2017, waarom is @chrgra dan bijvoorbeeld al wel gebeld (no offense).

No offense op mijn beurt maar als je nu daar nog in gelooft, ben je hopeloos naïef. Zelfs al zou Tesla het willen om aan de voorrangsregels te voldoen (wat ik dus niet geloof), dan is de logistiek er zo’n ramp dat het alsnog in het honderd loopt. Er is echt maar 1 driver die consistent is : hoe groot is de kans dat Tesla jou dit kwartaal nog cash in het handje oplevert. Dat is echt het belangrijkste wat telt.

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er totaal nieuwe klanten zijn die nu nog moeten reserveren die hun auto eerder gaan zien dan een flink aantal day 1 reservatie houders met een S of X in hun account.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Thx voor je reactie :).
Wat denk je vat EAP überhaupt? Ik heb me suf gezocht op mensen die wel of geen spijt hebben van EAP en ik vind het nog steeds een lastige keus. Hoewel adaptieve cruise control super handig lijkt, ik rij dagelijks kleine afstanden en vaak niet eens op de snelweg, het zal alleen voor grote ritten (naar Frankrijk en België) waar ik lol aan denk te hebben. Maar of het 76euro per maand waarde is...

Wachten is de verstandige optie, maar ik ben daar heel slecht in merk ik al, mijn handen jeuken om zo snel mogelijk te bestellen :D. (en dan nog tot begin mei wachten voor levering lijkt wel).

Ik kan niet meer zonder EAP, in mijn S heb ik AP1 en ik vind het geweldig relaxed rijden. Buiten de stad rijdt ik 95% met autosteer aan.
En als je adaptive cruise control (TACC bij Tesla) wil, heb je geen keus, en moet je de EAP wel nemen.
 
Voor een Model 3 werden toch geen VIN-nummers bekend gemaakt (zoals dit wel het geval is bij Model S en X)?
Dus ik durf vermoeden dat - gezien er zo weinig verschillende combinaties zijn, qua kW & kleuren - de toekenning van de eerste scheepslading gebeurt op basis van exacte "match" en besteldatum (?)
 
  • Like
Reactions: Tozz

Mooie sheet, helaas bevestigt 'ie waar ik al voor vreesde: 'UK and Ireland are for later Tesla Hotline says...'
Dat kan nog wel eens impact gaan hebben op mijn geplande UK roadtrip in juli. o_O

Heeft iemand een idee wanneer de CCS upgrade in de UK dan wel plaats gaat vinden? Als RWD inderdaad halverwege 2019 komt, zou het wellicht nog mee kunnen vallen...
 
Mooie sheet, helaas bevestigt 'ie waar ik al voor vreesde: 'UK and Ireland are for later Tesla Hotline says...'
Dat kan nog wel eens impact gaan hebben op mijn geplande UK roadtrip in juli. o_O

Heeft iemand een idee wanneer de CCS upgrade in de UK dan wel plaats gaat vinden? Als RWD inderdaad halverwege 2019 komt, zou het wellicht nog mee kunnen vallen...
Als ik via Chargemap filter op alleen CCS in de UK valt het wel mee, lijkt me zo. Natuurlijk SuC vanTesla met CCS in de UK erbij is het mooiste.
 
Het is maar de vraag of optie 1 ueberhaupt komt. Ik zou voor optie 2 gaan, die wordt wel geaccepteerd denk ik, optie 3 is geld weggooien na 4 jaar. Je kunt hem ook toevoegen na bestelling en voor de levering voor de standaard prijs met een beetje mazzel.

Inderdaad, het lijkt erop dat optie 1 in de tweede helft van 2019 zou komen, maar met een beetje pech, net niet op tijd voor me.
Toevoegen na bestellen en voor de levering lijkt me wat ik bedoel met optie 3 of bedoel je het anders? In optie 3 betaal ik "maar" 5300euro, ik heb al begrepen van de dealer dat het mogelijk is, alleen dat komt dus op 110euro per maand (voor een lease van 4 jaar) ipv de 76euro bij optie 2 (extra kost lease, extra bijteling, maar mindering eigen bedrag).

Ik ga morgen bellen met de lease maatschappij om te horen of ik 25euro boven mijn eigen bedrag mag zitten...

Of helemaal geen EAP... maar de enthousiaster ik word over een Tesla, hoe jammer ik het vind als ik deze niet zou hebben.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Inderdaad, het lijkt erop dat optie 1 in de tweede helft van 2019 zou komen, maar met een beetje pech, net niet op tijd voor me.
Toevoegen na bestellen en voor de levering lijkt me wat ik bedoel met optie 3 of bedoel je het anders? In optie 3 betaal ik "maar" 5300euro, ik heb al begrepen van de dealer dat het mogelijk is, alleen dat komt dus op 110euro per maand (voor een lease van 4 jaar) ipv de 76euro bij optie 2 (extra kost lease, extra bijteling, maar mindering eigen bedrag).

Ik ga morgen bellen met de lease maatschappij om te horen of ik 25euro boven mijn eigen bedrag mag zitten...

Of helemaal geen EAP... maar de enthousiaster ik word over een Tesla, hoe jammer ik het vind als ik deze niet zou hebben.
Je kunt ook hopen dat er na enige tijd een trial voor auto pilot wordt geboden .Als je dan koopt ligt de prijs over het algemeen lager dan de normal na-aanschaf prijs. En geen bijtelling over dat bedrag.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Cely and FreddieV
.... Of helemaal geen EAP... maar de enthousiaster ik word over een Tesla, hoe jammer ik het vind als ik deze niet zou hebben....
Grappig.. ;) :oops: :confused: :cool: .. bij ons is het sinds onze Model 3 reservering per Aug 2017 precies andersom gegaan. Een paar (E)AutoPilot dagen lezen alleen al op dit forum is heeeeel verhelderend. Voor echte Model 3 EAP ervaringen moet je uiteraard gaan buurten op de USA fora. Ik schat 50 / 50 dat je er dan uit bent. Suc6 :D
 
Wat betref de bijteling, zie ik eigenlijk geen voordeel aan, misschien doe ik hier een rekening fout?
Bijteling over 5300euro is = 5300 x 22% = 1166euro per jaar bruto.
Ik mag ook 55euro per maand extra (extra kost lease met EAP optie) eigen bedrage van aftrekken, dus 660 euro.
1166 - 660 = 506 euro bruto over aan bijteling van de EAP.

Netto (42%) = 212euro per jaar aan bijteling voor de EAP + 660 euro eigen bedrage = 872euro per jaar netto voor EAP (plus ook nog iets minder heffingskorting). Op 4 jaar basis kost het dus 3500euro ipv 5300 zelf betalen als extra accessoires...

Of kan ik het nog in de lease (betalen de extra kostlease voor EAP per maand) meenemen maar niet in de auto catalogusprijs? Dan is het wel interessant inderdaad...

Inderdaad de optie om het alsnog na een trial te nemen bestaat ook als ik echt heel veel spijt van krijg. Ik ga even buurten op de USA fora dan :).
 
upload_2019-1-14_9-51-22.png


geen idee of al ergens gepasseerd is, maar 480kg * 150 wh/kg = 72kWh.

Komt uit de CoC aanvraag van Tesla aan het EPA.
 
  • Like
Reactions: Defiant
als ik het goed heb, waren dat allemaal assumpties, berekeningen, aannames etc. van derde bronnen.

Ik verwijs naar een officieel Tesla document, naar de Amerikaanse overheid.
Waarbij ik nog moet aanvullen dat dit een document van 06/2017 is, en over de RWD gaat.

Klopt, die is ook weleens langsgekomen, waarbij datzelfde document of een ander laat zien dat bij leegrijden de Model 3 78 kWh beschikbaar zou hebben. Mogelijke verklaring is dat Tesla een ~25 km buffer onder nul aanhoudt zoals ICE ook een buffer hebben.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Hallo allemaal,

Heb me net toch maar eens aangemeld. Ben al een tijdje dit draadje aan het volgen en iedereen heel erg bedankt voor alle nuttige informatie en leuke discussies.

Ik ben zelf recentelijk reserveringshouder (Oktober '18), omdat mijn leasecontract voorlopig nog niet zou eindigen (10-2020). Was wel van plan om deze te gaan verkorten, maar onlangs besloten om van baan te wisselen en ga nu naar een bedrijf zonder leaseauto. Dus het wordt spannend of het nog een M3 gaat worden, maar zeker een elektrische auto.

Wilde toch even onderstaand tweet met jullie delen, waar naar mijn mening Elon toch bevestigd dat de MR naar Europa gaat komen. Denken jullie dit ook of is dit "whishfull thinking...."?

Quote: "We are not yet offering the mid range Model 3 in Europe"

tweet Elon.png