Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals de rest, gister gebeld voor levering eind februari / begin maart (perf. model). Wat betaal vragen etc. en een mail waarin stond dat ik mijn KvK & rijbewijs moet opsturen.

Model 3 is samengesteld zonder EAP wegens de bijtelling. Idee is om de EAP voor levering te laten activeren tegens fabrieksprijs. Mevrouw aan de telefoon gaf aan dat ze tegenwoordig de EAP voor fabrieksprijs niet meer op een aparte factuur doen.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van andere hierin?
 
Vanmiddag rond 13.45 gebeld door medewerkster van Tesla ivm de bestelling van m'n model 3 gevraagd werd onder andere of ik de auto zakelijk of particulier aanschafte, wel of geen lease en of ik vakantieplannen heb voor eind februari / begin maart. Ik heb goede hoop dat ik begin maart naar Tilburg mag (want volgens de mail die ik later ontving is de aflevering in Tilburg) :)
 
Zoals de rest, gister gebeld voor levering eind februari / begin maart (perf. model). Wat betaal vragen etc. en een mail waarin stond dat ik mijn KvK & rijbewijs moet opsturen.

Model 3 is samengesteld zonder EAP wegens de bijtelling. Idee is om de EAP voor levering te laten activeren tegens fabrieksprijs. Mevrouw aan de telefoon gaf aan dat ze tegenwoordig de EAP voor fabrieksprijs niet meer op een aparte factuur doen.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van andere hierin?

Ik ben er ook uit, ik ga de Tesla 3 bestellen zonder EAP. Dankzij jullie tips heb ik begrijpen dat ik hem beter achteraf om een apart factuur kon doen ivm de bijteling, maar dan, waar ze me vorige week bij Tesla nog zei (dacht ik) tegen de fabrieksprijs (5300euro), hoorde ik deze week toen ik kwam het bevestigen, dat het mocht alleen voor de 7400euro prijs.

Daarmee gaat helaas de leaseprijs ook een stuk hoger zitten dan verwacht, dus all in all besloten om geen EAP te doen, vind ik toch net te duur voor wat het is. Ik zal vast af en toe spijt van hebben, maar ik doe liever een nieuwe reis naar Japan komende 4 jaren :).
 
...
Het is mijn stelling dat de personen die nu order-calls doen waarschijnlijk zelfs geen Tesla werknemers zijn maar outsourced mensen. En als het al Tesla mensen zouden zijn, dat ze zelf totaal niet weten of de auto's nu al gemaakt zijn of niet, op een boot zitten of niet, laat staan wanneer ze effectief zullen aankomen. Het enige wat ze weten is dat wat in hun call-script staat. En Tesla gaat dat script met heel veel vraagtekens voor hun geschreven hebben...
Ik hoop van ganser harte dat jouw stelling waar is. Er zijn al te veel wachtenden voor de beperkte service-capaciteit, daar moet niet ook nog eens de stroom aan Model 3 gerelateerde vragen bij komen. Een goed call script met daarin een optie voor terugbellen door een echte expert volstaat mijns inziens volledig.
 
Hier ook besteld via Alphabet.
Bestelling bij Alphabet op 12 december gedaan.
Op 9 januari ook de bevestiging gehad vanuit Alphabet maar met leverdatum 30 april.
Groot verschil.. :(

Heb jij overigens vanuit Tesla al iets vernomen? Ik heb nog helemaal niks gehoord en ook geen RN ontvangen.
 
Deze is van gisteren. Begint al weer wat op te vullen.
Schermafbeelding 2019-01-15 om 21.31.49.png
 
Hier ook besteld via Alphabet.
Bestelling bij Alphabet op 12 december gedaan.
Op 9 januari ook de bevestiging gehad vanuit Alphabet maar met leverdatum 30 april.
Groot verschil.. :(

Heb jij overigens vanuit Tesla al iets vernomen? Ik heb nog helemaal niks gehoord en ook geen RN ontvangen.

Oh man dat is wel veel later zeg. Ik heb wel mijn model 3 reservering ingezet (31/3/2016), verder geen Model S/X in bezit. Misschien dat het daar aan ligt? Behalve die bevestigingsmail van Alphabet dat de bestelling definitief is gemaakt door Tesla heb ik verder ook niks (direct) vernomen van Tesla.

Overigens staat op mijn Tesla account nog steeds mijn RN met de mogelijkheid om te configureren raar genoeg, terwijl de bestelling met mijn RN al definitief is. Hebben andere early reserveringshouders die besteld hebben via leasemij dit ook?
 
Overigens staat op mijn Tesla account nog steeds mijn RN met de mogelijkheid om te configureren raar genoeg, terwijl de bestelling met mijn RN al definitief is. Hebben andere early reserveringshouders die besteld hebben via leasemij dit ook?

Niet via een leasemaatschappij besteld, maar dat staat bij mij ook nog zo.
01-04-2016 gereserveerd, 07-12-2018 besteld, nog niet gebeld (Non-P solid black 18inch).
 
Mogelijk bestel ik vandaag ook een M3 performance: rood, zwart interieur & AP.

Wat kan men tegenwoordig krijgen met een referral? Zit gratis superchargen er nog in?
En zijn de raamstijlen en de dakbekleding altijd wit, ook bij een zwart interieur?

met de referral 6 maanden superchargen. Referal nodig ? :rolleyes::p
en als je bestelt zonder proefrit, nog eens 3 maanden.

Suc.jpg
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ