Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Talking referrals - ik vind het eigenlijk een beetje zielig als mensen op dit forum hun code gaan doorgeven als iemand om een referral vraagt, dat is toch te makkelijk...... we hebben er sinds het begin van de één voor Just Diggit ...de meeste van ons kunnen zich een Tesla permitteren, laten we dan die ene extra referral waar hier naar gevraagd wordt gewoon aan Just Diggit schenken door te verwijzen naar deze code op de E-Rally pagina. Te meer daar je er met maar een paar referrals toch weinig aan hebt zo te zien..
Gewoon maar een oproep..
 
same here. 4WD is ook goed. Als de prijs maar rond de 50K uitkomt.
Talking referrals - ik vind het eigenlijk een beetje zielig als mensen op dit forum hun code gaan doorgeven als iemand om een referral vraagt, dat is toch te makkelijk...... we hebben er sinds het begin van de één voor Just Diggit ...de meeste van ons kunnen zich een Tesla permitteren, laten we dan die ene extra referral waar hier naar gevraagd wordt gewoon aan Just Diggit schenken door te verwijzen naar deze code op de E-Rally pagina. Te meer daar je er met maar een paar referrals toch weinig aan hebt zo te zien..
Gewoon maar een oproep..

Ik begin mij daar ook aan te ergeren, zeker op YT waar ze je haast smeken om die referral te gebruiken. Mijn referral, indien nog mogelijk, gaat naar een goed doel.
 
Last edited:
3-Fase kabel mag je zelf bijkopen, mocht je die kunnen/willen gebruiken (en je 'm nog niet hebt):
Schermafbeelding 2019-01-16 om 18.57.20.png
 
Ik begin mij daar ook aan te ergeren, zeker op YT waar ze je haast smeken om die referral te gebruiken. Mijn regeerakkoord, indien nog mogelijk, gaat naar een goed doel.

Toen ik hier een keer vermelde dat ik de 3 besteld had, kreeg ik direct ongevraagd een PM over "uitleg over referals", of ik die nodig had etc. Nu had ik al besteld met referal van goede vriend (kon ook direct in url worden gezet ipv achteraf tesla mailen), maar inderdaad...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Iedereen bedankt voor de referral links, maar ik ben zelf al voorzien (dit is niet mijn eerste Tesla)..
Momenteel ben ik nog de details aan het bekijken, en zit toch nog met een aantal vragen:

Klopt het dat er geen DAB+ beschikbaar is, ook niet met Premium Connectivity?
Zit er Spotify op (ik vind enkel vage vermelding "streaming media")?
Kan de Model 3 laden aan 16.5kW zoals vermeld op de Tesla site, of is het toch 11kW zoals ik elders lees? Thuis heb ik een Type2 43kW lader (3 x 64A)..

referral : uiteraard weet ik wel dat je al (lang) Tesla rijder bent, vandaar de smileys - ook al als reactie op het opbod hier.

Er is nog niet heel veel met zekerheid geweten over de europese interne lader van de 3.
Maar waarschijnlijk wordt het 3*16A, 11kW - wat overeenkomt qua vermogen met de Amerikaanse versie.
Hopelijk worden we positief verrast.
Verder zou er -volgens een Tweet van Tesla- (edit : zie ook hogerop) enkel een monofazige UMC mee geleverd worden, dat is dan echt een bummer.
Waarschijnlijk om hun WallCharger te promoten.
 
En wat was hier het antwoord op? Ik wil dit ook meteen geregeld hebben. Duurt nog wel 8 maandjes voordat ze nodig zijn maar bij Tesla kan de levertijd wel eens oplopen en vandaar meteen maar regelen. Wellicht prijs mee gekregen?

Geen prijs helaas, ze hebben het aan mijn dossier toegevoegd en komen er op terug als de auto op de boot staat.. (maar die staat toch al op de boot?? )
 
Toen ik hier een keer vermelde dat ik de 3 besteld had, kreeg ik direct ongevraagd een PM over "uitleg over referals", of ik die nodig had etc. Nu had ik al besteld met referal van goede vriend (kon ook direct in url worden gezet ipv achteraf tesla mailen), maar inderdaad...

Het is niet de bedoeling dat er ongevraagd referral codes via PB worden toegestuurd. Dat is opdringerig en kan als onprettig worden ervaren. Ook is voor de ontvanger lang niet altijd duidelijk dat het gebruik maken van zo'n code de verzender flink wat geld (waardevolle referral prijzen) kan opleveren. Graag ontvang ik een melding wanneer iemand zo'n ongevraagde PB met een referral code ontvangt.

Wie een referral code zoekt om 6 maanden gratis te kunnen superchargen, kan daarvoor die van Justdiggit gebruiken (Tesla Supercharging Credit and Extended Solar Warranty) of anders een oproep doen in dit topic (maar dan niet klagen over de hoeveelheid PB's :rolleyes:).

Op de Engelstalige delen van deze site worden forumleden verbannen voor het ongevraagd toesturen van referral codes via PB's. Zo ver wil ik niet meteen gaan. Maar als ik erover hoor, kan de verzender wel een waarschuwing verwachten. En als dat geen effect heeft, volgt wel een ban.
 
:mad:
Dan zitten wij in exact hetzelfde schuitje, Hannes. Zelfde originele 'besteldatum' en zelfde leasemij. Mijn orderbevestiging (van gisteren) heeft het nu over levering in week 12. Kun je wel stoppen met het tracken van de Glovis Captain denk ik. En switchen naar de Grand Aurora oid...

Niet erg tevreden over mijn contact tot zover met leaseplan eerlijk gezegd. Ook de e-mails ben ik niet zeker van of ze wel waarheid bevatten. Een paar citaten;

“De Super Chargers van Tesla zijn gratis voor Tesla rijders, die kunnen daar gratis laden”

“Helaas zijn wij niet in het bezit van een RN nummer van Tesla.
Zodra wij een reactie hebben gekregen vanuit Tesla van de te verwachte leverweek krijgt u hier direct een bevestiging van.”

Terwijl ik de dag er voor telefonisch begreep dat ik deze week een RN nummer zou ontvangen en dan alle contact via tesla zou gaan. Vrij knullige communicatie allemaal dus.

Nog vervelender; ik ben nu ook (te) laat met de newmotion aanvraag. Die kwam vandaag pas binnen bij ze en de offerte is nu nog ter goedkeuring naar leaseplan terug. Daarna gaan ze ergens in maart een afspraak plannen. Kans bestaat dus ook nog dat ik enkel naar de auto kan kijken de eerste week... :(

Newmotion zet overigens ook de extra drie fase groep en de juiste hoofschakelaar. Ze gaven aan dat ze het liefst op dezelfde dag komen als mijn energie net beheerder zodat die hun ding kunnnen doen.
 
Last edited:
Newmotion zet overigens ook de extra drie fase groep en de juiste hoofschakelaar. Ze gaven aan dat ze het liefst op dezelfde dag komen als mijn energie net beheerder zodat die hun ding kunnnen doen.
Weet niet wie jouw netbeheerder is maar Stedin verwacht dat de meterkast reeds beschikt over de juiste hoofdschakelaar alvorens zij aan de slag gaan. In hun bevestiging wordt dit alsvolgt duidelijk gemaakt :

Graag wil ik u ook mededelen, dat mocht u een 3-fasenaansluiting aangevraagd hebben dient de binnen installatie te voldoen aan de voorwaarden genoemd in de NEN 1010, dit houdt in dat de installatie van u zelf ten minste voorzien dient te zijn van een 4 polige 3 fase hoofdschakelaar, mocht u installatie niet gereed zijn dan gaan de werkzaamheden ook niet door.​

Als je dus NewMotion je meterkast laat aanpassen dan dienen zij dit eerst te doen als jouw netbeheerder hetzelfde voorbehoud maakt!
 
laadsnelheid AC is 16,5 KW en niet 11 according to teslabjorn (video met complete tabel heb ik hier eerder gepost vlak na de reveal van CCS in Europese modellen )

Dat denk ik ook (16 kW). Er was onduidelijkheid na een onhandig persbericht over aanpassing van de AC-laders bij Tesla, dat de upgrade optie naar 72 amp zou komen te vervallen (High Amperage Charger)

Later is daar een correctie op gedaan dat in 3-phase markten de 72 ampere lader gehanteerd blijft, en dat komt neer op 16 kW

72 / 3 = 24 amp per fase
 
Weet niet wie jouw netbeheerder is maar Stedin verwacht dat de meterkast reeds beschikt over de juiste hoofdschakelaar alvorens zij aan de slag gaan. In hun bevestiging wordt dit alsvolgt duidelijk gemaakt :

Graag wil ik u ook mededelen, dat mocht u een 3-fasenaansluiting aangevraagd hebben dient de binnen installatie te voldoen aan de voorwaarden genoemd in de NEN 1010, dit houdt in dat de installatie van u zelf ten minste voorzien dient te zijn van een 4 polige 3 fase hoofdschakelaar, mocht u installatie niet gereed zijn dan gaan de werkzaamheden ook niet door.​

Als je dus NewMotion je meterkast laat aanpassen dan dienen zij dit eerst te doen als jouw netbeheerder hetzelfde voorbehoud maakt!

Dan zullen ze er vast eerder zijn dan stedin die dag :)!
 
Wij hadden bij ons nieuwbouw huis direct een 3 fase aansluiting besteld, vanwege 5 pits inductieplaat (11,2 KW), helaas had de bouwer dat over het hoofd gezien. Gevolg: we konden 6 weken wachten op Stedin en geen 5 pits kookplaat... Vraag het dus op tijd aan. De netbeheerders zijn niet heel snel...
 
  • Informative
Reactions: Hannes85
3-Fase kabel mag je zelf bijkopen, mocht je die kunnen/willen gebruiken (en je 'm nog niet hebt):View attachment 369317

Op de site zelf bij meestgestelde vragen komen ze toch echt met een ander antwoord: Bestelling en levering - Model 3

Edit: Ik zie dat tegenwoordig de UMC met de blauwe connector geleverd wordt. Die is inderdaad samen met een shuko beide enkel fase. Maar volgens de site zit er ook nog steeds een type 2 kabel bij. Die is wel 3-fase geschikt.
 
:mad:

Niet erg tevreden over mijn contact tot zover met leaseplan eerlijk gezegd. Ook de e-mails ben ik niet zeker van of ze wel waarheid bevatten. Een paar citaten;

“De Super Chargers van Tesla zijn gratis voor Tesla rijders, die kunnen daar gratis laden”

“Helaas zijn wij niet in het bezit van een RN nummer van Tesla.
Zodra wij een reactie hebben gekregen vanuit Tesla van de te verwachte leverweek krijgt u hier direct een bevestiging van.”

Terwijl ik de dag er voor telefonisch begreep dat ik deze week een RN nummer zou ontvangen en dan alle contact via tesla zou gaan. Vrij knullige communicatie allemaal dus.

Nog vervelender; ik ben nu ook (te) laat met de newmotion aanvraag. Die kwam vandaag pas binnen bij ze en de offerte is nu nog ter goedkeuring naar leaseplan terug. Daarna gaan ze ergens in maart een afspraak plannen. Kans bestaat dus ook nog dat ik enkel naar de auto kan kijken de eerste week... :(

Newmotion zet overigens ook de extra drie fase groep en de juiste hoofschakelaar. Ze gaven aan dat ze het liefst op dezelfde dag komen als mijn energie net beheerder zodat die hun ding kunnnen doen.
Mijn MS is ook van leaseplan. Je RN en straks VIN zie je in je account. Leaseplan kan die niet eens zien. Leaseplan hoeft niet te weten hoe het met de kosten van laden gaat; zij schieten voor en declareren dat bij de werkgever.
Dus blijf zelf in de lead!!