Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De Glovis Captain ligt voor het Panamakanaal. Nu wachten op zn nieuwe vaarplan. Wordt het Zeebrugge of Noorwegen?!?
De Glovis Captain gaat naar Zeebrugge.
De Glovis Cosmos (foto) gaat naar Noorwegen.
 

Attachments

  • 0FD635CA-6786-451C-9B23-F71C1CD607F7.jpeg
    0FD635CA-6786-451C-9B23-F71C1CD607F7.jpeg
    1.2 MB · Views: 58
Last edited:
Begrijp ik nu goed dat de EU uitvoering van en Model 3 maar een 1 fase lader krijgt?
Dus maar 3,6/7,2 kW kan laden aan de publieke laadpaal?
Dat is wel een grote teleurstelling en voor mij eigenlijk een deal-breaker.
Nee, als ik het goed begrijp kan de model 3 kan gewoon 3 fasen AC laden, 16 kW (type 2).
Je krijgt wel ook de Tesla Mobile Connector (UMC) en die is wel 1 fase (dit in tegenstelling tot die van de S/X 'vroeger') en dus 3.7 kW.
 
En dan pas eind feb de auto's uitleveren? Gaan ze de auto's drie weken lang laten staan op een parkeerplaats?
Bij een gemiddelde dealer duurt het vaak een week of twee tussen dat de wagen van de trailer gereden wordt en dat ie uitgeleverd wordt. Daartussen zitten papierwerk en het maken van een afspraak met de klant over de leverdatum.

Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat het tussen aanmeren en eerste leveringen makkelijk 2 weken kan duren, en dan zit je in week 8 en in de tweede helft van februari. Zelfs een voorzichtige schatting van 1000 auto's over 30 Stores verspreid a rato van 8 leveringen per weekdag betekent 4 dagen werk, en dan heb ik nog niet eens een inschatting gemaakt of men ook 8 auto's per dag klaar kan maken voor levering.
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
Model 3 krijgt een CCS poort.

Qua oplaadkabel krijg je bij de auto :
Een 1-fase UMC lader met kabel met aan 1 zijde een type 2 mennekes stekker en aan de andere zijde twee losse opzetstukken : een blauwe AC adapter 16a 3,7kW en een 1-fase AC Schuko stekker 12a/2,8kW.

Een rode 3-fase 16Kw AC adapter voor de type 2 kabel zal ook wel leverbaar worden (bestaat voor Model S & X al).

Je kan niet DC laden bij een Tesla Supercharger met Type 2 kabel (past wel maar werkt niet).
Je kan niet DC laden via een Chademo stekker.
Ja je kan DC laden bij een Tesla Supercharger met CCS kabels.
Ja je kan DC laden bij FastNed, etc met de CCS kabel
Ja je kan AC laden bij publieke laadpalen met type 2 mennekes.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Model 3 krijgt een CCS poort.

Qua oplaadkabel krijg je bij de auto :
Een 1-fase UMC lader met kabel met aan 1 zijde een type 2 mennekes stekker en aan de andere zijde twee losse opzetstukken : een blauwe AC adapter 16a 3,7kW en een 1-fase AC Schuko stekker 12a/2,8kW.

Een rode 3-fase 16Kw AC adapter voor de type 2 kabel zal ook wel leverbaar worden (bestaat voor Model S & X al).

Je kan niet DC laden bij een Tesla Supercharger met Type 2 kabel (past wel maar werkt niet).
Je kan niet DC laden via een Chademo stekker.
Ja je kan DC laden bij een Tesla Supercharger met CCS kabels.
Ja je kan DC laden bij FastNed, etc met de CCS kabel
Ja je kan AC laden bij publieke laadpalen met type 2 mennekes.

Dus als ik een 11kwh (3-fase) lader heb besteld zonder vaste kabel.. wat moet ik dan nog bijbestellen om hem juist te laden?

En vraag twee; een CCS kabel is nog extra nodig om aan de supercharger te kunnen laden, zit er dus niet bij..?

Dank alvast
 
In principe niets meer want Tesla levert een 7,5m lange kabel met Type2 aansluiting erbij.

In de praktijk ga je waarschijnlijk die in de koffer willen laten liggen om te kunnen laden in een parkeergarage of supermarkt, en thuis een kabel houden om 'm makkelijk te laden zonder dat je telkens de kabel terug moet oprollen en wegmoffelen alvorens je vertrekt.
 
  • Informative
Reactions: Hannes85