Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie samenvatting. Wat me opvalt is dat er rond 31/12 volgens de sheet circa 14,5k besteld zijn. Dat zit niet op die 3 boten.
Wat ook frappant is, is dat er nu nog steeds maar 16k besteld zijn, waarvan maar 1300 in NL. Loopt nog niet hard. Wacht iedereen op die MR of die SR die ws pas komt als de 4% bijtelling is afgelopen?
Dat zou zomaar kunnen. Penny wise, pound foolish?
Ik ga mijn Model 3 niet voor een paar jaar kopen, maar voor langere tijd. Beknibbel dan juist liever niet op kwaliteit.
Voordeel van eigen baas zijn is o.a. dat ik dat zelf kan beslissen.
 
Mooie samenvatting. Wat me opvalt is dat er rond 31/12 volgens de sheet circa 14,5k besteld zijn. Dat zit niet op die 3 boten.
Wat ook frappant is, is dat er nu nog steeds maar 16k besteld zijn, waarvan maar 1300 in NL. Loopt nog niet hard. Wacht iedereen op die MR of die SR die ws pas komt als de 4% bijtelling is afgelopen?

Tot begin januari was het alleen mogelijk voor de reservatiehouders om een bestelling te plaatsen geloof ik, deze mensen zijn ook degene die sneller bekend zijn met de sheet om de orders bij te houden. Daarna was het voor iedereen geopend, dus ik zou denken dat veel mensen een tesla bestellen zonder dit bestand te updaten. Kijk eens, zelf ik heb net een bestelling bij mijn leasemaatschappij bevestigd en ik heb het nog niet ingevuld (maar zal ik binnenkort doen ;-)).

Echter, ik kan me inderdaad voorstellen dat het ook niet super hard gaat, het blijft immers een auto van 60 000euro en de MR is bijteling technisch een stuk gunstiger (maar ja, Long Range heeft ook voordelen vind ik dan).

Nu hoop ik toch dat het goed loopt voor Tesla in Europa, want zo te lezen was Elon niet eens zeker om winst te halen deze semester...
 
Ja duidelijk verhaal. Ik zelf zou ook nooit voor een SR/MR gaan. Maar dat komt wellicht door range anxiety en het feit dat ik in zeeland woon.
Die sheet wordt wellicht enkel door ingewijden ge-update maar er staan al heel recente factuurnummers in dus is wel akuraat denk ik.

Tot begin januari was het alleen mogelijk voor de reservatiehouders om een bestelling te plaatsen geloof ik, deze mensen zijn ook degene die sneller bekend zijn met de sheet om de orders bij te houden. Daarna was het voor iedereen geopend, dus ik zou denken dat veel mensen een tesla bestellen zonder dit bestand te updaten. Kijk eens, zelf ik heb net een bestelling bij mijn leasemaatschappij bevestigd en ik heb het nog niet ingevuld (maar zal ik binnenkort doen ;-)).

Echter, ik kan me inderdaad voorstellen dat het ook niet super hard gaat, het blijft immers een auto van 60 000euro en de MR is bijteling technisch een stuk gunstiger (maar ja, Long Range heeft ook voordelen vind ik dan).

Nu hoop ik toch dat het goed loopt voor Tesla in Europa, want zo te lezen was Elon niet eens zeker om winst te halen deze semester...
deli
 
Ja duidelijk verhaal. Ik zelf zou ook nooit voor een SR/MR gaan. Maar dat komt wellicht door range anxiety en het feit dat ik in zeeland woon.
Die sheet wordt wellicht enkel door ingewijden ge-update maar er staan al heel recente factuurnummers in dus is wel akuraat denk ik.


deli
De laatste Nederlandse registratie is van 15-1. Heb een dashboardje gemaakt om de sheet een beetje leesbaar te maken.

Heb donderdag zelf ook maar eens de telefoon ter handen genomen en inderdaad ook ik kon verder in het bestel proces. Spannend hoor!

Kwam gisteren op YouTube een filmpje tegen met wat AP3(4) geruchten en dat deze misschien al een in batch zitten die nu onder naar Europa zijn. Ben benieuwd.
 
Net een proefrit gemaakt in de performance Model 3: super leuk natuurlijk!

Ik vond de auto redelijk comfotabel op de 20” velgen en natuurlijk meer dan snel genoeg. Ik zag geen verschil tussen de stoelen van de US en de EU versie. Ze hadden er vier staan maar helaas geen met wit interieur... De nummerplaat voor zat erg lelijk gemonteerd op een zwarte EU formaat strip maar dit zou alleen voor de demos zo zijn. Verder komen ze inderdaad op zomerbanden.

De testrit was zonder snelweg en het gemiddelde verbruik van vandaag was 197 Wh/km.

Eigenlijk precies als verwacht/gehoopt, wat wil een mens nog meer :)
 
Ik zal mij ook even voorstellen op dit forum(ik bezoek het al een poosje)
Al jaren ben ik een autoliefhebber en heb dan ook al van alles mogen rijden.
Voor het gezin hebben we een Range Rover sport die zijn functie van gezinsauto een beetje gaat verliezen. 2 kids uit huis wonend en nog 1 puber thuis, maakt dat we lang niet altijd meer met zn vijven op pad gaan. Met mijn jongste trek ik vaak naar de Alpen(doet aan wedstrijd snowboarden) en ben zodoende verwend en gewend aan 4wd. Ik had al wel eerder mijn oog op een model 3 awd laten vallen, maar ging er vanuit dat de levering in Europa nog wel even op zich liet wachten.
Tot mijn vreugde zag ik begin januari plots de M3 AWD leverbaar per feb/mrt.
Ik heb er dan ook gelijk 1 samengesteld en besteld(wit met 19 inch velgen)
De meeste lol heb ik met niet al te grote auto's(kwa rijden bedoel ik dan) en mede vanwege die reden keek ik erg uit naar de model 3.
Ook wil ik graag bijdragen aan minder vervuiling. Ik woon in een energiezuinig huis en heb eigenlijk geen woon/werk verkeer. Ik fiets heel veel en graag.
Het reizen naar de Alpen is echter niet CO2 vriendelijk en dat zou met de model 3 al verbeteren

Vandaag de proefrit in Duiven gehad. Alhoewel ik een awd besteld heb, twijfel ik nog steeds over de performance. Dit is ook de reden dat ik vandaag wél voor een proefrit in de performance ben gegaan. Dit gaat idd ten koste van de 3 maanden gratis superchargen en 1 dag bedenktijd ipv 3 bij aflevering van mijn model 3 straks. Maar krijg nu wel een idee over de performance versie.
De auto stond op sottozero 3 winterbanden(20 inch).De jongeman van Tesla die met mij mee ging, liet mij rijden in alle modi(behalve trackmodus die er overigens ook niet op leek te staan). De auto is bizar!
Ik had er al veel over gelezen en was met name al enthousiast gemaakt door de de vergelijkende test van een M3 awd en een bmw M2 competizione waar de m3 awd erg goed uit kwam(
). Het stuur is compact en pakt lekker vast, voldoende feedback en stevig, ook nog in comfort mode. Het stuurgevoel is écht goed. Ik had er al redelijke hoop op, maar was wat gereserveerd na alle enthousiaste berichten omdat ik bang was dat het wellicht zou tegen vallen(is tenslotte toch een Amerikaan..)
De stoel zit comfi, maar al rijdend niet verkeerd, houdt je voldoende op zn plek.
De acceleratie van een Tesla had ik al eens mogen beleven. Erg fijn, maar het rijden en stuurgevoel bleef toch wel erg achter op wat ik normaal fijn vind. Dit is een ander verhaal. De acceleratie is fenomenaal en de wegligging gewoon erg goed! De auto voelt compact en niet zwaar aan en staat 'vierkant' op de weg. Ongelooflijke tractie, ook op nat wegdek(sottozero's helpen hier ook). Ik denk dat de michelin's supersport perfect bij deze auto passen. Ik heb deze ook onder mijn bmw m140i zitten. De m140i is een zeer snelle auto, maar het gevoel van de M3p is zo ridicuul snel een strak dat ik de proefrit met een hele grote glimlach verliet!!

Ik ben benieuwd naar de níet performance versie. Ik neem die ene dag(Na aflevering) om te besluiten of het de awd blijft of de P moet worden. Als de awd een stukkie minder snel aanvoelt is er waarschijnlijk nog wel genoeg over: die gasten van dat YouTube filmpje zullen toch niet voor niets zo blij worden van die awd.......
Na de proefrit stapten we in de Range Rover en die voelde als een stoomlocomotief. 100 jaar oud ook.
Misschien is dit ook wel precies wat het is: M3 is gewoon de auto van de toekomst die je nú al kan rijden.

Groeten Edwin
 
Ja duidelijk verhaal. Ik zelf zou ook nooit voor een SR/MR gaan. Maar dat komt wellicht door range anxiety en het feit dat ik in zeeland woon.
Die sheet wordt wellicht enkel door ingewijden ge-update maar er staan al heel recente factuurnummers in dus is wel akuraat denk ik.


deli
Ja duidelijk verhaal. Ik zelf zou ook nooit voor een SR/MR gaan. Maar dat komt wellicht door range anxiety en het feit dat ik in zeeland woon.....
Dat zien wij, ook Zeeland, anders. Belgie, Vlaanderen en Wallonie, ligt toch om de hoek. ;)
 
Vandaag toevaloig in Hoog Catharijne tegen een rode model 3 aangelopen

Stond er ter demo. Wat mij opviel was de onwetenheid van de medewerkers. Ze vertelde dat het een performance was met 20" velgen. Ik wist beter, 19" non-p. Ook vertelde ze dat het 2 uur duurde om vol te laden in een supercharger, verbaasde mij enorm.

Ohja, ze zijn dat er geen koppeling was omdat het een electrische auto was met autopilot (???).

Ach, de auto was mooi, leuk om vriendin ff te laten zien en nu nog meer enthousiast om de auto binnenkort te mogen verwelkomen.