Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ik heb wel de aanbetaling gedaan, maar op basis daarvan stuurt Tesla alleen een ‘orderagreement’ met een RN nummer als ordernummer.
Voor mij was het overigens geen €3.000,- in totaal, maar €2.000,-. Ik heb pas twee weken geleden besloten om mijn Model X te ‘downgraden’ naar een Model 3. Geen reservering gehad dus, maar direct besteld...
Wel benieuwd trouwens of meer Model X owners zo’n stap maken. En al een proefrit hebben gemaakt in de Model 3.
Zo ja, voelde het als een downgrade? Of juist niet?
 
Ja, ik heb wel de aanbetaling gedaan, maar op basis daarvan stuurt Tesla alleen een ‘orderagreement’ met een RN nummer als ordernummer.
Voor mij was het overigens geen €3.000,- in totaal, maar €2.000,-. Ik heb pas twee weken geleden besloten om mijn Model X te ‘downgraden’ naar een Model 3. Geen reservering gehad dus, maar direct besteld...

Je hebt gelijk dat je na betaling alleen een order agreement toegemaild krijgt. De factuur vind je echter op de website, in je account als je bij je model 3 gaat kijken. Die links zijn echter alleen op een laptop/desktop zichtbaar.
 
Net een sms gekregen van het delivery team om alle gegevens aan te vullen in mijn Tesla account.
Ze werken zelfs op zondagavond ;)
Heb ook de SMS ontvangen vanavond. Vreemde van alles is dat ik afgelopen vrijdag alles heb ingevuld en geüpload op mijn tesla account
 

Attachments

  • 1F98B3AD-EFB0-4C77-B606-4FD0453C90AC.jpeg
    1F98B3AD-EFB0-4C77-B606-4FD0453C90AC.jpeg
    210.2 KB · Views: 52
Ja, ik heb wel de aanbetaling gedaan, maar op basis daarvan stuurt Tesla alleen een ‘orderagreement’ met een RN nummer als ordernummer.
Voor mij was het overigens geen €3.000,- in totaal, maar €2.000,-. Ik heb pas twee weken geleden besloten om mijn Model X te ‘downgraden’ naar een Model 3. Geen reservering gehad dus, maar direct besteld...
Dus dit heb je niet?

image.png
 
Is er iemand die zicht heeft op het toelaten van het automatisch rijden op navigatie voor de Model 3 en andere Tesla's? In Amerika is dit helemaal uitgerold toch? In Nederland ligt het verzoek wellicht nog ergens in een bureaulade van de overheid? :)

Navigate on Autopilot is volgens mij iets dat niet van overheden afhankelijk is, maar ze zijn nog bezig met implementatie. In Europa is wegbelijning niet overal hetzelfde (verschillende kleuren), waardoor het nog een uitdaging was om het goed te laten functioneren begreep ik.
 
  • Informative
Reactions: Michel3
Navigate on Autopilot is volgens mij iets dat niet van overheden afhankelijk is, maar ze zijn nog bezig met implementatie. In Europa is wegbelijning niet overal hetzelfde (verschillende kleuren), waardoor het nog een uitdaging was om het goed te laten functioneren begreep ik.
Ok thanks. Ben wel benieuwd wanneer dit precies gelanceerd wordt, want je zou zeggen dat het wegennet in Amerika toch minder is dan in Europa. Maar het zal te makkelijk gedacht zijn dat het 'slechts' wat kleuren toevoegen is :) Benieuwd wanneer we de update kunnen verwachten. Klopt het dat in Duitsland de snelheidsborden door Tesla worden gelezen en in NL niet? Dat hoorde ik laatst.
 
Zat net met een kop koffie wat te gluren in het overall model 3 draadje. Vond deze quote wel interessant:
It’s possible. I spoke to a Tesla tech working on my car and he assured that the Performance is a software unlock on a non P. If Tesla wanted to, this is 100% possible.

Dat zou betekenen dat AWD LR en P identieke motoren hebben.
Als dit zo is zou je een LR kunnen bestellen en later via een software upgrade er een p van maken. Scheelt in de bijtelling.
O, ja. Voor die rode remmen, als pedalen en de spoiler kun je bij ons terecht)))
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Wel benieuwd trouwens of meer Model X owners zo’n stap maken. En al een proefrit hebben gemaakt in de Model 3.
Zo ja, voelde het als een downgrade? Of juist niet?

Elke keer je deuren helemaal zelf open en toe doen als je gewend bent aan de automatische deuren van de X, dat kan toch niet anders aanvoelen dan als een downgrade :oops:
Maar ik ben ook wel benieuwd of het rijgevoel veel goed kan maken :)
 
Maar waarom dan blijft toch de vraag :)
Hij noemt vooral de voordelen en hoe mooi het allemaal is :confused:

"Mijn bestelde rode Model 3 was onderweg op de boot, maar ik neem er helaas nu al afscheid van! Ik heb toch besloten om bij mijn Model X te blijven vanwege de 6-persoonsruimte en de trekhaak voor mijn Tiny House die ik aan het bouwen ben. Er zijn twee boten onderweg naar Europa met tienduizenden Model 3 Tesla’s die je in realtime kunt volgen. Als je de Model 3 customized hebt besteld kan je er 3 dagen in rijden daarna weer teruggeven, wat een vertrouwen van Tesla! Ik neem in ieder geval afscheid met een korte rondleiding bij Tesla."