Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt erop dat huidige Tesla eigenaars idd voorrang krijgen op de levering.

Ben uiteindelijk vanochtend binnengeraakt bij Tesla Delivery en gevraagd of ze alle nodige gegevens hadden ontvangen. Bleek dat ik nog een kopie rijbewijs moest doorsturen, hoewel ik dat op Mijn Tesla nergens had zien staan? Dit was het eerste telefonisch gesprek sinds mijn bestelling op 14/12, ik was het wachten beu dus heb maar zelf gebeld :)
 
Voor zover ik hier kan opvolgen heeft nog niemand in België een SMS ontvangen met een leveringsweek in tegenstelling onze Nederlandse vrienden. Mogelijk dat voorrang gegeven wordt aan Tesla eigenaren en op basis van reservatie maar is nog onduidelijk of die hypotheses steek houden. Heb ook nog geen meldingen gezien van mensen die een eindfactuur of VIN gekregen hebben.

Ik heb ook reeds Tesla enkele keren aan de lijn gehad (Delivery hyped?) en volgens hun zou alle papierwerk in orde moeten zijn. Ik heb nochtans ook geen kopie van het rijbewijs moeten aanleveren. Snap ook niet waarvoor ze dat zouden nodig hebben.

Onze Nederlandse vrienden die zakelijk bestelden moesten wel een afschrift van de KvK aanleveren (bij ons afschrift van het Staatsblad waar je als zaakvoerder vermeld staat) maar in België zou, met de nadruk op zou, het moeten volstaan om firmanaam en BTW nummer op te geven.
 
  • Like
Reactions: MarcVG
Voor zover ik hier kan opvolgen heeft nog niemand in België een SMS ontvangen met een leveringsweek in tegenstelling onze Nederlandse vrienden. Mogelijk dat voorrang gegeven wordt aan Tesla eigenaren en op basis van reservatie maar is nog onduidelijk of die hypotheses steek houden. Heb ook nog geen meldingen gezien van mensen die een eindfactuur of VIN gekregen hebben.

Ik heb ook reeds Tesla enkele keren aan de lijn gehad (Delivery hyped?) en volgens hun zou alle papierwerk in orde moeten zijn. Ik heb nochtans ook geen kopie van het rijbewijs moeten aanleveren. Snap ook niet waarvoor ze dat zouden nodig hebben.

Onze Nederlandse vrienden die zakelijk bestelden moesten wel een afschrift van de KvK aanleveren (bij ons afschrift van het Staatsblad waar je als zaakvoerder vermeld staat) maar in België zou, met de nadruk op zou, het moeten volstaan om firmanaam en BTW nummer op te geven.
ik heb net deze mail gekregen van [email protected] :

Bedankt voor het toesturen van dit document. Wij zullen zeer spoedig contact met u opnemen om een datum in te plannen voor levering, uw Model 3 heeft een VIN toegewezen gekregen.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Houdimi
Vandaag even in SeC Amsterdam langs gereden - de rode M3 uit de PC Hooft in Adam staat er nu. Met iemand van Tesla staan praten. Hij gaf aan dat ze het er nog over gehad hebben of ze huidige Tesla rijders zouden verwelkomen om te helpen bij de distributie van de auto's. Leverde enige discussie met Tesla-US op geloof ik. Zou wel een leuke stunt zijn, Heb zo'n gevoel dat hier genoeg ervaren rijders rondhangen die dit wel leuk zouden vinden. Including me. -;)

Leuk bedacht, maar wij zitten echt niet op te wachten dat iemand in onze auto(s) rond gaat rijden eerlijk gezegd (zelfs als het geen Tesla’s waren). Krijg al de kriebels als de auto voor onderhoud gaat, laat staan met de witte bekleding. Wij hebben echt enorm bezwaar tegen een stunt als dit. Ga liever paar uurtjes rijden om de auto zelf op te halen. En als diegene schade rijdt, mogen wij zeker weer maanden wachten op een nieuwe auto? Lijkt mij verzekering technisch ook een lastig karwei. Kan mij goed voorstellen dat ze in US er niet blij mee zijn. Proefritten lekker bij Tesla zelf maken, niet in onze wagen(s) :p.
 
Leuk bedacht, maar wij zitten echt niet op te wachten dat iemand in onze auto(s) rond gaat rijden eerlijk gezegd (zelfs als het geen Tesla’s waren).
Het gaat niet om "rond rijden" maar ondersteuning bij het uitleggen over de werking van een Tesla. De officiele Tesla medewerker doet het papier werk en de officiele overhandiging van de auto. De instructie over de werking van de auto wordt dan door een vrijwilliger gedaan.
 
Leuk bedacht, maar wij zitten echt niet op te wachten dat iemand in onze auto(s) rond gaat rijden eerlijk gezegd (zelfs als het geen Tesla’s waren). Krijg al de kriebels als de auto voor onderhoud gaat, laat staan met de witte bekleding. Wij hebben echt enorm bezwaar tegen een stunt als dit. Ga liever paar uurtjes rijden om de auto zelf op te halen. En als diegene schade rijdt, mogen wij zeker weer maanden wachten op een nieuwe auto? Lijkt mij verzekering technisch ook een lastig karwei. Kan mij goed voorstellen dat ze in US er niet blij mee zijn. Proefritten lekker bij Tesla zelf maken, niet in onze wagen(s) :p.

Mooie avatar om de tyre gap aan te geven. ;)