Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
50% dat het ook maar weer iets dat gezegd is los van de waarheid, maar ik probeer het me voor te stellen, zo'n telefoontje van Elon zelve naar de manager in de Benelux "Vanavond moet je 150 autos afleveren". Pruttelt die dan nog wat tegen? Of is het knikken en slikken en dan maar al je personeel inzetten om er het beste van te maken?
 
50% dat het ook maar weer iets dat gezegd is los van de waarheid, maar ik probeer het me voor te stellen, zo'n telefoontje van Elon zelve naar de manager in de Benelux "Vanavond moet je 150 autos afleveren". Pruttelt die dan nog wat tegen? Of is het knikken en slikken en dan maar al je personeel inzetten om er het beste van te maken?
Elon was ‘not amused’ vanwege de 45 minuten wachttijd voordat de telefoon werd opgenomen. Dan is het slikken, ja en amen zeggen en aan de slag gaan.

99% kans dat het een verzinsel is van een lokale nitwit. Ze hebben in de US wel wat anders aan hun hoofd.
 
Last edited:
Mij werd enkele weken telefonisch bevestigd door Tesla dat ik bij de eerste levering zou zitten, o.a. omdat ik geen inruilvoertuig heb en cash zou betalen. Zelfde dag (2 weken geleden ongeveer) nog KVK, rijbewijs, etc aangeleverd per email. Dag erna gebeld en alles bleek goed in het system te zijn verwerkt met de juiste documentatie aangeleverd. Sindsdien radiostilte - buiten de vreemde geupdate bestelling op 31-jan die meerdere hier ook hebben gehad. Geen VIN, geen factuur, niks.

Zojuist dus maar weer gebeld. De medewerkster van Tesla, die overigens niet heel helder Nederlands sprak en daarom soms moeilijk te begrijpenwas, kon enkel bevestigen dat ik binnenkort de auto zou krijgen. Ze vertelde dat er tussen aflevermoment en VIN 2 weken zou zitten. Ook vertelde ze dat ze aan het testen waren met SMSjes en dat ik daar maar op moest wachten. Mocht in eind maart nog niks hebben gehoord, moest ik maar weer even terugbellen....

Dan maar weer even geduld, Ik houd maar vast aan het feit dat binnenkort bij Tesla op verschillende manieren kan worden geinterpreteerd.;)
 
bericht in de Tesla EV fans en owners groep:
model3belgie.PNG
 
50% dat het ook maar weer iets dat gezegd is los van de waarheid, maar ik probeer het me voor te stellen, zo'n telefoontje van Elon zelve naar de manager in de Benelux "Vanavond moet je 150 autos afleveren". Pruttelt die dan nog wat tegen? Of is het knikken en slikken en dan maar al je personeel inzetten om er het beste van te maken?
Op een gesprek na de testdrive van de model 3, vertelde een medewerker mij dat ze (de Tesla Europese top) echt "schrik" hadden van Elon. Ze durfde het bijna niet aan van te reclameren op eender wat uit schrik voor zijn reactie. Na het blitzbezoek van Elon aan Nederland (na zijn China bezoek) zou hij gezegd hebben dat niet communiceren erger is dan wel communiceren maar er niets mee aanvangen....
"For what it's worth"
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Ik kan men model 3 vanavond dan toch ophalen. Heb een verzekering op chassisnummer ontvangen.
Ik zou tijdelijke nummerplaten meekrijgen van bij tesla. (Begrijp nog niet goed wat voor platen dit gaan zijn.) De nieuwe platen zou ik dan per post nagestuurd krijgen.
Iemand iedee wat voor tijdelijke platen dit gaan zijn?
 
Ik kan men model 3 vanavond dan toch ophalen. Heb een verzekering op chassisnummer ontvangen.
Ik zou tijdelijke nummerplaten meekrijgen van bij tesla. (Begrijp nog niet goed wat voor platen dit gaan zijn.) De nieuwe platen zou ik dan per post nagestuurd krijgen.
Iemand iedee wat voor tijdelijke platen dit gaan zijn?
Je makelaar kan onmiddellijk de nummerplaat weten... zij maken dan 2 exemplaren, de officiele word dan nabezorgd. Is maar 1 dag tussen.
Ik ga mijn wagen morgen ook zo ophalen.
 
Volgens mij is het gewoon zo dat op een boot een x inventory staat en dat men gaat proberen om zo goed mogelijk orders te matchen. Het kan prima zijn dat oude orders niet te matchen zijn (bv combinatie kleur/velgen/performance staat niet (voldoende) op de 1e boot) en nieuwe orders wel. Het uitleveren van orders zal dus op enige manier op volgorde gebeuren maar toch ook weer niet.
 
Volgens mij is het gewoon zo dat op een boot een x inventory staat en dat men gaat proberen om zo goed mogelijk orders te matchen. Het kan prima zijn dat oude orders niet te matchen zijn (bv combinatie kleur/velgen/performance staat niet (voldoende) op de 1e boot) en nieuwe orders wel. Het uitleveren van orders zal dus op enige manier op volgorde gebeuren maar toch ook weer niet.
Het is toch wel een lichtelijke chaos zo. En dat anno 2019.
 
Leuk om te lezen dit allemaal, ook al heb je helemaal geen Model 3 besteld.
Ik zou in ieder geval de velgen goed bekijken, want die sjorbanden op de boot kunnen zomaar krassen op de velgen hebben veroorzaakt, zeker als ze die ijzeren haken onzorgvuldig bevestigd hebben.

In Nederland kunnen in ieder geval geen tijdelijke platen bevestigd worden, tenzij het een handelaarskenteken is, maar dat zul je niet klrijgen.
Ik zou ook even aangeven dat ze de oplegplaten erop zetten, kost een tientje of twee extra, maar is echt mooier. Als je zelf een auto importeert, kan je geen platen laten maken voordat je een kentekencard hebt, maar dat zal bij een servicecenter misschien wel kunnen, want die platen moeten in het kentekenregister worden geregistreerd.
Veel sterkte met het wachten allemaal, het is net de Sint die komt met de pakjesboot, alleen weet je al wat er in het pakje zit :D
 
Sluiten vandaag af met een dooie mus. Vanmiddag gebeld, u kunt vanavond om 18.00 uur uw auto ophalen. Snel de verzekering geregeld. Staan op het punt om te gaan, telefoon ... Tesla medewerker. Het spijt me maar er is wat vertraging, het wordt 20.00 uur. Zojuist weer gebeld .... Tesla medewerker. Het spijt me, maar door technische problemen kan de aflevering vandaag niet doorgaan. Morgen om 15.00 uur.......:confused:

Hebben anderen ook een dergelijk telefoontje gehad?