Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
AWD non-p

Maar nu gaat het toch niet door, hoewel niemand (ook bij Tesla Delivery) echt weet hoe alles nu precies zit. Schijnbaar morgen dan. Hij is iig ergens tussen België en Tilburg.
Zodra ik meer weet meld ik het.

Op facebook zag ik iemand (die al in Tilburg stond om zijn M3 af te halen) roepen dat de chauffeur van de oplegger met M3's aan zijn uren zat, en de reis niet mocht vervolgen. Klinkt als grote flauwekul als je het mij vraagt. Het zal allemaal wel, morgen weer een dag o_O
 
1 april 2016 gereserveerd, 7 Dec 2018 besteld.
Zwart, zwart interieur, standaard velgen, geen EAP (A. K. A. the cheap Dutch Special)

Wellicht dat er weinig Nederlanders voor de cheap Dutch special gaan, dat jij wel als één van de eerste je Tesla Model 3 krijgt.

Ik heb een reservatie op dezelfde dag, een bestelling een dag eerder, maar nog nul nieuws na ‘gereed voor levering’ voor mijn Model 3.

Vanmiddag aan de telefoon zeiden ze dat als je nog geen VIN had en geen SMS gehad had, je niet op de eerste noch op de tweede boot stond. :(

Gelukkig weten de meeste Tesla medewerkers toch niks kloppends te vertellen. ;)
 
Wellicht dat er weinig Nederlanders voor de cheap Dutch special gaan, dat jij wel als één van de eerste je Tesla Model 3 krijgt.

Ik heb een reservatie op dezelfde dag, een bestelling een dag eerder, maar nog nul nieuws na ‘gereed voor levering’ voor mijn Model 3.

Vanmiddag aan de telefoon zeiden ze dat als je nog geen VIN had en geen SMS gehad had, je niet op de eerste noch op de tweede boot stond. :(

Gelukkig weten de meeste Tesla medewerkers toch niks kloppends te vertellen. ;)
Dat is dus echt niet oké, ik snap dat configuraties een verschil kunnen maken in levertijd maar toch niet 2 bootladingen! Reservering is reservering.

Ik ga het morgen bij levering (mocht dat doorgaan, ik hou alle opties open na deze dramaserie) nog eens aankaarten.

Er is dus wel goede hoop voor je omdat ik nooit een smsje of mail heb gekregen met melding van VIN koppeling of een leverdatum, en nog steeds staat het online op "voorbereiden voor levering".

Er zijn dus 2 systemen: het systeem waar Tesla Delivery NL in kan kijken en het echte systeem in de VS.
Die twee zijn sowieso niet correct gekoppeld aan elkaar, want voor het delivery team was het een verrassing dat m'n VIN dan toch al gekoppeld was.

En worst case scenario... De 3e boot komt de 15e al weer aan. ;-)
 
Op facebook zag ik iemand (die al in Tilburg stond om zijn M3 af te halen) roepen dat de chauffeur van de oplegger met M3's aan zijn uren zat, en de reis niet mocht vervolgen. Klinkt als grote flauwekul als je het mij vraagt. Het zal allemaal wel, morgen weer een dag o_O
de boetes voor het niet respecteren van de rij-en rusttijden zijn torenhoog.

Daarom dat je soms vrachtwagens ook totaal verkeerd geparkeerd ziet staan... de boetes voor fout parkeren zijn véél lager.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Michel3 and _Alex_
Dat is dus echt niet oké, ik snap dat configuraties een verschil kunnen maken in levertijd maar toch niet 2 bootladingen! Reservering is reservering.

Ik ga het morgen bij levering (mocht dat doorgaan, ik hou alle opties open na deze dramaserie) nog eens aankaarten.

En worst case scenario... De 3e boot komt de 15e al weer aan. ;-)

Ik heb er op zich geen moeite mee als ik mijn Model 3 op bijvoorbeeld 18 of 19 februari kan ophalen (hoe eerder, hoe beter natuurlijk). Ik zou het alleen wel heel fijn vinden om duidelijkheid te hebben. Gewoon dat ik weet: mijn auto staat op de derde boot en zal in de week van de 18de geleverd worden. Dan kan ik ook gewoon fatsoenlijk afspraken inplannen. ;)

De ene keer dat je belt is het nu: 'je hebt zo'n vroege reservering, je staat zeker op de eerste boot' en de vanmiddag was het 'eind maart, begin april'. Dat is erg frustrerend. Duidelijkheid zou fijn zijn.

Maar goed, jij ontzettend veel plezier met je levering morgen!
We gaan er gewoon van uit dat dit nu goed komt!
Enjoy!
 
  • Like
Reactions: Jooop
Bovendien 200 wagens uitleveren : dat is niet 1 transporter. En dat al die chauffeurs op het onverwachte aan hun uren zitten?

Ii blijf de meest logische optie vinden dat Tesla de dingen heeft willen forceren, al dan niet na telefoontje van Elon, en dat er daardoor ergens een cruciale partij heeft gezegd : sorry, wij volgen niet wat er niet isnafgesproken.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik snap denk ik wel wat er is gebeurd: Elon kocht dat batterijbedrijf voor € 200 M, zonder eerst naar het saldo te kijken op zijn rekening. En, schrik, er stond niet genoeg op, hij zag dat er € 100 M te weinig op de rekening stond! Gelukkig is Elon Elon en bedacht hij snel een oplossing. Snel die auto’s van de boot afleveren en betaald krijgen! Een belletje naar de delivery manager Benelux volgde...

2000 auto’s x € 50k = € 100 M, klopt precies! ;)
 
Dat is dus echt niet oké, ik snap dat configuraties een verschil kunnen maken in levertijd maar toch niet 2 bootladingen! Reservering is reservering.

Ik ga het morgen bij levering (mocht dat doorgaan, ik hou alle opties open na deze dramaserie) nog eens aankaarten.

Waarom zou dat niet oke zijn?
Met welke garanties en afspraken die Tesla jou op papier heeft gegeven ga je ze om de oren slaan?