TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model 3 draadje

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by redevries, Nov 6, 2015.

  1. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    645
    Location:
    Belgium
    Meer specifiek een parking die op 72 uur tijd terug leeg moest zijn, anders extra kosten voor Tesla?
     
    • Like x 1
  2. schonelucht

    schonelucht Active Member

    Joined:
    Mar 10, 2014
    Messages:
    4,479
    Location:
    Nederland
    Tja, er zijn zoveel mogelijkheden te bedenken. Lijkt me bv plausibel dat deze wagens bij afleveren in een speciale 'very deep sleep' state zijn gezet en dat de combinatie tussen daaruit opgewekt worden plus een Tesla WiFi netwerk zien en dus direct enthousiast willen updaten net de combo is die fataal is...
     
  3. MarcoB

    MarcoB Member

    Joined:
    Jan 5, 2019
    Messages:
    101
    Location:
    Rotterdam
    Ik dacht dat de afhandelaar de auto’s in de haven rijklaar moet maken, daar zullen ze dus ook ruimte en mensen voor gereserveerd moeten hebben.
     
  4. Disneyland

    Disneyland Member

    Joined:
    Mar 4, 2018
    Messages:
    121
    Location:
    Netherlands
    Goedemorgen beste Forum leden,

    Zojuist Delivery gesproken.... het is idd geen
    -Firmware
    -Douane
    -te laat van de boot

    Het is gewoon een logistiek probleem.

    Probeer maar "out of the blue" 35 autotrailers te regelen, die een auto rit dan van 2,5 uur voor de boeg hebben.
    Delivery heeft 1000x excuus aangeboden en hadden dat even over het hoofd gezien....
    Balen voor chef-fie Delivery, zijn 20 mensen hebben gisteren vanaf 12 uur tot 21 uur keihard gewerkt om iedereen te bellen en dan na een dag werken "0" auto te hebben geleverd..........oeps en je mail box staat op 600 onbeantwoorde mails als delivery...oeps

    Nieuwe dag, nieuwe ronde:

    Iedereen mag bellen natuurlijk, maar ze gaan het als volgt doen vandaag:

    Ze wachten op een "go" vanuit Tilburg, als de auto er ook fysiek staat in Tilburg, dan zullen ze de eigenaar bellen om hem op te halen met een tijdstip...
    Alle afspraken zijn ze aan het afbellen, met deze mededeling.
    De enige en juiste beslissing!

    Wordt vervolgd
     
    • Informative x 6
    • Like x 1
  5. Monky

    Monky Member

    Joined:
    Nov 29, 2015
    Messages:
    144
    Location:
    Aalst
    Hoe kan je nu autotrailers vergeten te regelen. Is toch al maanden geweten wanneer die boot aankomt o_O
     
    • Like x 2
  6. JoostG

    JoostG Member

    Joined:
    Dec 20, 2018
    Messages:
    99
    Location:
    The Netherlands
    Tja, onervarenheid.
     
  7. W84M3

    W84M3 Member

    Joined:
    Apr 12, 2016
    Messages:
    279
    Location:
    Belgium
    Elon kennende zal dit een aantal Tesla medewerkers niet goed bekomen...
     
  8. _Alex_

    _Alex_ Member

    Joined:
    Jan 10, 2019
    Messages:
    144
    Location:
    Leeuwarden
    Boot had twee dagen vertraging, waarschijnlijk hadden ze die trailers voor een andere dag geboekt...
     
    • Like x 1
  9. MarcoB

    MarcoB Member

    Joined:
    Jan 5, 2019
    Messages:
    101
    Location:
    Rotterdam
    Een gesprekje van Elon met de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn lijkt me niet vreenmd, want ook als je als delivery manager nog nooit zoiets hebt gedaan, kun je ook mensen inhuren je hier helemaal mee helpen. Het is ook weer geen raketwetenschap en nog nooit gedaan, dus hier kun je prima draaiboeken voor maken inclusief ruimte voor onvoorziene vertragingen.
     
  10. Lanmower

    Lanmower Member

    Joined:
    Feb 6, 2019
    Messages:
    18
    Location:
    Bemmel
    Ondertussen komen boot 2 en 3 al bijna aan. Hopelijk hebben ze de achterstand van boot 1 snel weggepoetst en sturen ze snel bij, om de processen steeds soepeler te laten verlopen.
     
  11. Monky

    Monky Member

    Joined:
    Nov 29, 2015
    Messages:
    144
    Location:
    Aalst
    Ook dat is al langer geweten en kan op ingespeeld worden.
    Sorry, maar het excuus van de autotrailers is toch even vreemd dan de andere redenen.
     
  12. DeHakkelaar

    DeHakkelaar Member

    Joined:
    Dec 18, 2018
    Messages:
    631
    Location:
    Netherlands
    Hadden al de mensen hierboven maar bij Tesla gewerkt, dan had het allemaal heel soepeltjes verlopen... :p
     
    • Like x 1
    • Funny x 1
  13. Fralamjo

    Fralamjo Member

    Joined:
    Nov 16, 2018
    Messages:
    169
    Location:
    Netherlands
    Soms denk ik dat Tesla te veel zelf wil doen. Je kan ook zaken out-sourcen naar logistieke partners die er voor zorgen dat de auto's en onderdelen netjes op tijd beschikbaar zijn. Ander auto-fabrikanten doen ook niet alles in eigen beheer
     
    • Like x 1
    • Disagree x 1
  14. Disneyland

    Disneyland Member

    Joined:
    Mar 4, 2018
    Messages:
    121
    Location:
    Netherlands
    Je gaat denk ik aan het feit voorbij, dat ze alles hadden ingepland vanaf 14-02-2019, 9uur.
    Gisteren heeft iemand anders het roer omgegooid, dat heeft de heiza veroorzaakt, ze hadden nog een week de tijd...
    Elon had geld nodig...lol
     
    • Like x 1
  15. Tijsla!

    Tijsla! Member

    Joined:
    Dec 13, 2018
    Messages:
    22
    Location:
    Haarlem
    Toch nog even een vraag tussen al het 'aflever'-geweld door. Heeft iedereen de auto verzekerd gekregen in die korte tijd? En wat ik maar niet tegenkom (ook niet in het verzekeringsdraadje) zijn goede verzekeraars voor Model 3. Zijn er suggesties? Ik zal me ook weer richting het verzekerings-topic verplaatsen, maar ik kan er slecht wijs uit worden. Zo kan ik ook niet vinden of een voertuigvolgsysteem inbouwen bij de Model 3 verplicht gaat zijn? En ik wil graag een verzekeraar die schade vergoedt als ik bij de dealer laat repareren :)

    Verder wacht ik ook met spanning op de Model 3. Heb 27 augustus 2017 besteld. Heel benieuwd op welke boot mijn auto dan staat. Lastig op deze manier ook want ik weet maar niet wanneer ik mijn andere auto van de hand kan doen en hoeveel tijd er dan tussen zit voordat mijn Model 3 geleverd wordt ;)
     
    • Like x 1
  16. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    6,881
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    euh, neen dus.

    de boot zou zaterdag aankomen, en dat is pas dinsdag geworden.
     
    • Like x 1
  17. Onno

    Onno Member

    Joined:
    Nov 12, 2017
    Messages:
    529
    Location:
    Leiderdorp Netherlands
    Dan weet je zaterdag dat je ze snel moet verplaatsen naar dinsdag... En misschien lukt dat niet (want al gereserveerd door andere merken), dan ga je geen mensen bellen. Of bekijk ik het nu te simpel:)

    Elon wilde toch zelf trailers ontwikkelen?
     
    • Like x 1
  18. Disneyland

    Disneyland Member

    Joined:
    Mar 4, 2018
    Messages:
    121
    Location:
    Netherlands
    Insuremytesla.nl doet het binnen 5min, tegen zeer aantrekkelijk tarief, geen trackers in auto... top geregeld
     
    • Like x 1
  19. XxArkayxX

    XxArkayxX Member

    Joined:
    Jan 3, 2019
    Messages:
    102
    Location:
    Lierde
    Ik blijf het toch maar sneu vinden dat ze mensen die reeds 2+ jaar gereserveerd hebben nog steeds geen VIN nummer kunnen geven en op zijn minst een indicatie van leverweek of op welke boot je wagen zit.

    Het kan toch alleen maar zijn dat het hele delivery process mank in elkaar zit als dat zo moeilijk te regelen valt. Tenzij dat de wagen uberhaupt nog niet gemaakt of op een boot zit natuurlijk. Ik vraag me dan ook af welke van beide opties de minst slechte is:rolleyes:
     
    • Like x 1
    • Disagree x 1
  20. Menno

    Menno Member

    Joined:
    Feb 6, 2019
    Messages:
    14
    Location:
    amsterdam
    is het heel egoistisch als ik zeg dat ik een beetje blij ben dat ik de auto nog niet in het wild tegen ga komen... Vond het wel een leuk idee dat ik de auto nog nooit had gezien in het echt voor de aflevering van mijn eigen M3.

    van de standaard procedure afwijken geeft altijd meer gedoe. Directeuren hebben daar vaak wel een handje van. Die denken als ik mij er maar mee bemoei gaat alles sneller en beter (doe het zelf ook soms). je kan beter alles op een zo standaard mogelijke manier doen dan op korte termijn de boel omgooien. resultaat is nu een hoop teleurgestelde mensen terwijl die prima tevreden zouden zijn geweest met levering loop volgende week.
     
    • Like x 1

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC