Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop het niet, ik heb gevraagd of Tesla de auto's zonder badges kon afleveren maar dat deden ze niet.
Clean is wat mij betreft het mooist.
Doen ze niet idd,
TIP!
Hoop dat je van vissen houd, want als je een vislijntje voorzichtig achter de lettertjes houd, vallen de letters er vanaf, schoonmaakmiddel tbc de laatste plakrestjes, en clean babe!
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Na woensdagavond ook voor niets naar Tilburg gereden te zijn kreeg ik vanochtend ineens een telefoontje dat de auto vandaag tussen 11 en 19u opgehaald kon worden. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt voor 17u. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat het wel een uur kon uitlopen en of ik maar plaats wilde nemen.. Uiteindelijk viel dat allemaal mee en was het slechts 20 minuten.

Helaas wel te weinig stroom in de accu om naar huis te komen dus ik moest eerst langs een Super Charger om wat bij te laden.

Eenmaal thuis aangekomen de auto aangesloten op de TWC, groene lampje begint te bewegen en na een tijdje hoor ik een klik uit de TWC komen (lampje brand weer steady groen op de TWC en rood bij de chargerport op de auto) en er verschijnt een melding in de auto: Opladen niet mogelijk - ontkoppel en probeer het opnieuw.

Zucht... TWC al een reset gegeven, aantal malen geprobeerd opnieuw te koppelen.... niets, nada.... :mad:
Bij mij deed ie het de eerste keer ook niet.
Toen de UMC geprobeerd met shuko stopcontact, dat werkte.
Toen de TWC gereset, en daarna werkte het feilloos. Misschien die procedure volgen?
 
Mbt de 18" zie hiervoor posts #9307, 9113/4 en Velgen en Banden #5502
Foto van @Merijn laat helaas nog niet echt alles zien maar ik denk dus Michelin Pilot Sport 3
Misschien kan iemand nogmaals foto maken of ALLE opschriften controleren.... Bvd :rolleyes: ;)
20190209_085744.jpg

20190209_085737.jpg



Zijn er overigens al setjes te koop om die velgen die eronder zitten compleet te maken in (liefst vanuit NL)?
 
Bij mij deed ie het de eerste keer ook niet.
Toen de UMC geprobeerd met shuko stopcontact, dat werkte.
Toen de TWC gereset, en daarna werkte het feilloos. Misschien die procedure volgen?

Heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat.
Inmiddels de rotary ook op 8a, 16a, 20a en 32a geprobeerd maar continu hetzelfde gedrag...

Rotary ook nog een keer op 0 gezet (test mode) en dan blijft uiteindelijk de bovenste groene branden en dan 3x de rode in het midden. Dit wordt ook
benoemd in de officiële installation video als goed.

Voor de goede orde, er knippert dus niets roods verder op de twc terwijl ie in “operationele” rotary stand staat
 
michelin pilot sport als ik de fotos van @Merijn en @Jooop bekijk. Zomerbanden zo te zien?

Ik had All Weather banden verwacht maar dat zal aan mij liggen. Dus áls ik m nog krijg voor de wintersport, moet ik nog een setje winterbanden regelen.

Of lees ik het niet goed?
Het zijn zomerbanden ja. Dat was al wat langer bekend (onofficieel).
Met ijs weet ik niet hoe ze presteren, maar een nat wegdek is geen enkel probleem, gisteren uitvoering getest.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat.
Inmiddels de rotary ook op 8a, 16a, 20a en 32a geprobeerd maar continu hetzelfde gedrag...

Rotary ook nog een keer op 0 gezet (test mode) en dan blijft uiteindelijk de bovenste groene branden en dan 3x de rode in het midden. Dit wordt ook
benoemd in de officiële installation video als goed.

Voor de goede orde, er knippert dus niets roods verder op de twc terwijl ie in “operationele” rotary stand staat

En de auto een keer rebooten?
 
Ander groot raadsel misschien opgelost voor mij.

Zoals jullie misschien ondertussen weten heb ik 2x M3 besteld, lucky me....
De Eerste is 3 weken geleden ge-matched op de Glovis, nog niet geleverd en is ergens tussen Zeebrugge en Tilburg, niemand kan mij zeggen waar die dan wel is....raadsel..
De tweede ben ik al 2 weken mee bezig waarom hij niet ge-matched wordt. Niemand kan het mij zeggen van delivery("oh nee wat raar"), dit omdat ik reeds Tesla eigenaar ben, 05-12-2018 besteld......

1 klein dingetje.... ik heb een inruiler...... nou dat wordt een huiler......

Tesla heeft de inruiler op mijn 2de gezet, best, maar die schijnt echt alles tegen te houden.
Vorige week al de inruiler omgezet op mijn eerste M3, om het 2de account vrij te krijgen.

Van de week de mail gehad over een nieuw inruilbod... die had ik al in december afgehandeld... nu weer... negeren...bellen..
Delivery zegt negeren, alles is geregeld zeggen ze.

Nachten wakker gelegen en vanochtend opnieuw in mijn account ingelogd.

Mijn 2de auto opnieuw gekeken, blijkt:
Als je op je i button drukt, ineens de inruil opnieuw verschijn, stappen van betaling en de rest helemaal afgevinkt, maar inruil doem weer op.
Alles ingevuld.
staat er binnen 24 uur bericht....grrrrrr, ik heb het toch geregeld, weer gekeken op de i, mogelijkheid tot inruil opheffen, dat maar gedaan, en nu is alles groen.........

Conclusie: Mocht je een inruiler hebben, en al reeds te hebben afgehandeld, check nog een keer je account.

Suc6
 
Blijkbaar komen alle boten voor Europa naar Zeebrugge, ook deze voor Noorwegen... dat maakt het allemaal iets minder duidelijk ivm met hoeveel wagens voor de BNL zijn. Op een boot zitten er misschien maar een paar honderd voor BNL en de rest is voor andere landen. Het is blijkbaar ook 2 maand van nachtwerk en weekend werk geweest om het afwerkcentrum gebouwd te krijgen in Zeebrugge...
 
@Vk500 kijk eens goed naar het rode lampje . Dat knippert met een pauze . Het aantal keer knipperen voor een pauze is de foutcode!
Ik schat in dat 1 van de fases met 0 is verwisseld of dat de aarding ontbreekt. Blauwe draad moet op 0 zitten en geel/groen op aarde. De fasedraden (andere kleuren) mogen onderling verwisseld worden (L1 L2 L3). Een ander idee is dat er iets in je stekker mis is. Het ligt in iedere geval niet aan je model ☰ lijkt het. Ook in de meterkast zou een draad los kunnen zitten, maar die kans lijkt mij erg klein. Tot slot is een slechte (of slecht vastgezette) lasklem een mogelijke oorzaak. Die heb ik gehad. Dan ontstaat er mogelijk zelfs brand. Dus laat een elektricien even doormeten.
L1 is bruin
L2 is zwart
L3 is grijs

Gelieve deze niet om te wisselen. In theorie zou je L2 en L3 om mogen wisselen, maar liever niet.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Dus diegene die zonder "identificatie" van het voertuig op de achterklep rondrijden hebben dat met vis- of flosdraad gedaan? Ik dacht dat ik iets vergeten aan te vinken was… een wereld gaat hier voor me open! Ben wel als de dood om heel de boel te bekrassen op die manier. Twijfel twijfel.
 
View attachment 374175
Was het jullie al opgevallen dat je bij nieuwe bestellingen winterbanden kan toevoegen? 1950 voor een set 18" aeros met Pirelli Sottozero en 3420 voor de 19" sportvelgen met dezelfde winterbanden. Benieuwd of ze dit ook bij bestaande bestellingen willen doen.
View attachment 374174

Vandaag in de configurator enkel de optie "Winterbanden toevoegen" voor € 3900. Wel een performance dus andere velgenmaat..