Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
:( Je hebt er gewoon 4 besteld toch ... ;-)

Als je er 4 besteld hebt ziet het er zo uit en je facturen overzicht is per auto.
Heb er bij 1 inmiddels ook 5 credit notes en 2 eindfacturen. En counting want kloppen doet het nog niet. :rolleyes:

4stuks.JPG
 
Op basis van je VIN zou je dan zeggen dat ie al op boot 1 meegekomen is, maar wellicht is die relatie helemaal niet te leggen.
Ik dacht dat VIN's opeenvolgend aan auto's gegeven werden. Dus dan zou je zeggen dat 200xxx ongeveer anderhalve week eerder geproduceerd is als 207xxx.
Dit klopt, VIN's worden opeenvolgend aan auto's gegeven, als ze de productielijn verlaten en de laatste keuring ondergaan. Dat doet elke autoproducent en is waarschijnlijk verplicht. MAAR: Auto's worden door Tesla in batches geproduceerd, op kleur, misschien ook op interieur en uitvoering. Het lijkt erop dat in de VIN-lijst vanaf 4 januari begonnen is met blauwe. De kant en klare auto's worden vervolgens kop-aan-kont geparkeerd op opslagterreinen. Waarschijnlijk niet allemaal bij elkaar, maar gemixed, zodat ze altijd een bepaalde uitvoering redelijk makkelijk eruit kunnen trekken
Logischerwijze zou je zeggen dat alle VINs onder 207xxx op boot 1 gekomen zijn.
Dan VINs tot circa 215xxx bijvoorbeeld voor China en Amerika zelf (ik gok maar wat he, maar ik zie nog geen VINs in die range in de spreadsheet).

Vervolgens VINs 216xxx tot 220xxx op de Cosmos, nu in Zeebrugge.
En VINs daarboven op boot 3.
Dit klopt dus niet, want de boten worden gevuld met een mix aan auto's waarvan ze verwachten dat die aansluit bij de bestellingen. Bestellingen die vaak als later plaatsvinden. In ieder geval is er geen verbinding tussen bestelling en VIN.

Er zal wel onderscheid zijn qua VIN nummer en parkeerterrein tussen de Europese en Chinese uitvoeringen, er zijn immers verschillen die je niet wil mixen.
 
  • Informative
Reactions: Elja Trum
Heel simpel: er zijn maar 20 verschillende uitvoeringen (want EAP is alleen software) nu, dus als je van ieder 100 stuks op een boot zet (of algoritmisch enigszins anders verdeeld) krijg je die voorlopig wel gematcht (en waarom dat matchen niet al klaar is voordat ze op de boot staan is mij een raadsel). Niks fijnmazig maatwerk en verschillende kabelbomen. Alles wat je maar enigszins nodig hebt zit er toch op? En die camera's staan allemaal aan, ook als je geen EAP hebt en dragen zo bij aan de ontwikkeling van EAP en zelfs FSD. Kortom er zit niks in de auto dat niks oplevert. En als je de wielkeuze niet als volledig andere uitvoering ziet zijn er zelfs maar 10 keuzes mogelijk. (Plus wiel-herverdeel-algoritme)

Hoe kom je precies op 20 uitvoeringen? P, non-P, 5 kleuren, 2x interieur en 2x velgen voor de non-P geeft meer dan 20.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Wat klopt er dan niet? Moet ik elk getal controleren op 2 decimalen?

Nee dat niet maar bij mij is het zo dat ik alle bedragen van elke eindfactuur onderaan de streep heb overgemaakt en Tesla bevestigt dat ook maar, zegt Tesla, er ontbreekt toch nog een paar duizend euro. Ze snapten het zelf ook niet helemaal maar ze gaan het uitzoeken en ik kan vandaag een nieuwe eindfactuur verwachten.

Maar of ik de eerste 2 auto's wel alvast op wil halen want die staan al op kenteken en blijkbaar in de weg :)
Had met een andere medewerker al afgesproken dat ik ze pas kom halen als ze er alle 4 staan dus daar hou ik ze aan.
 
Eindfactuur vanmorgen binnen. Via Tesla account. VIN nummer gisteren ontvangen. Ik heb de Spreadsheet van Elja bijgewerkt.
De factuur klopt trouwens precies. Inclusief verrekening van mijn inruil. In tegenstelling tot andere heb ik dus niet één of meerdere creditnota's of foutieve facturen.

Ik hoop op een spoedige leverdatum.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Primus and Michel3
Vanmorgen gebeld. Mijn VIN is vannacht gekoppeld (staat niet in My Tesla, en ook nog geen eindfactuur). De auto staat op boot 4 (komt midden volgende week binnen). Dus kennelijk worden VINs toch al gekoppeld als ze op de boot staan. Nog twee weekjes wachten......
 
Iedereen die het over een eindfactuur heeft, doet dus een cash betaling? Met een ABN Lease hebben ze mij verteld dat ik geen eindfactuur zal krijgen, die gaat naar ABN toe. Ik durf in ieder geval niet meer te bellen, de dames aan de telefoon klinken alsof ze er geen zin meer in hebben. Alles klopt in m'n account, dus ik ga maar rustig afwachten.
 
Iedereen die het over een eindfactuur heeft, doet dus een cash betaling? Met een ABN Lease hebben ze mij verteld dat ik geen eindfactuur zal krijgen, die gaat naar ABN toe. Ik durf in ieder geval niet meer te bellen, de dames aan de telefoon klinken alsof ze er geen zin meer in hebben. Alles klopt in m'n account, dus ik ga maar rustig afwachten.

Ik check straks even de tesla account waaronder die besteld is (van mijn werkgever) hoe het bij ons is, wij hebben iig de ABN lease gekozen en de levering staat gepland voor a.s. vrijdag.
 
De eindfactuur stond vanochtend in mijn account. Direct voldaan. Niet vaak dat ik met zo veel plezier een factuur betaal. ;)
Ook niet vaak (ehm, nog nooit eerder) dat ik zo'n bedrag over maak.

Ook nog even contact gehad met Tesla. Ze adviseren nog even een mailtje na te sturen naar deliverynl om door te geven dat je betaald hebt (evt. met screenshot).

Auto staat in Zeebrugge is het verhaal. Levering binnen twee weken waarschijnlijk. :)
Nog geen kenteken. Fijn dat er voortgang is!

@SeBsZ Gewoon lekker om de dag (ofzo) blijven bellen. ;)

Spreadsheet uiteraard bijgewerkt: Tesla Model 3 leveringen
Leuk om te zien dat zo'n 90 mensen hier ook hun informatie delen over de Model 3 leveringen.
Geeft wat meer inzicht in het proces en de voortgang overall.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: SeBsZ