Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ach bij mij de claim: "voor eind December besteld, in Feb 2019 geleverd..." Heb nog niet eens een VIN...

Dat vind ik dus het meest belachelijke op dit moment. Het is Tesla, dus we nemen dergelijke beloftes met een korreltje zout. Maar het feit DAT ze jou (en mij) geen VIN nummer kunnen geven is werkelijk hallucinant. Ze verkopen toch geen zakken patatten? We kijken wel hoeveel er van de boot vallen en hoeveel zakken we kunnen vullen? Daar moet toch een proces achter zitten? Elke bestelling zou toch moeten kunnen gemapped worden aan een VIN nummer. Ik kan geen logische reden verzinnen waarom ze dat nu reeds niet zouden kunnen. Dan is het een kwestie van te kijken waar ergens in de logistieke keten die VIN zich bevindt en op basis daarvan een geschatte leverdatum geven. Als Tesla zelf geen idee heeft welke wagen de jouwe is dan houdt het natuurlijk allemaal op en krijg je de huidige chaos.
 
  • Like
Reactions: Chasx and Stolding
Zie er zeker niet vanaf, sta ook echt achter het product ondanks dat er nog echt wel een zaken verbeterd kunnen worden. Wil ook zeker deze versie. Vanaf begin heb ik aangegeven bij Tesla dat ik de M3 later wil hebben met een datum, gelukkig ook schriftelijk bevestigd gekregen. Auto alleen wel direct nog in eind december besteld ivm de toen van toepassing zijn MIA regeling van 36%. In 2019 is deze naar 27%. Config een zwarte M3 LR AWD non-p 18" zonder EAP. Hoop eerlijk gezegd door de auto iets later geleverd te krijgen dat bepaalde zaken zijn verbeterd en misschien wel al voorzien is van trekhaak voorbereiding daar zijn tenslotte al tekening van gesignaleerd. Wishful thinking?
Bijna een match. Snap je punt...ik hoop het voor je. De huidige gang van zaken hebben meer weg van de wekelijkse warenmarkt. Ik wacht nog wel even 'geduldig' tot ze er 1tje voor mij hebben gevonden.
 
Tja, ik heb al begin december (10e) besteld en had al sinds zomer 2017 een reservering. Nog geen VIN. Wel een lever afspraak voor 5 maart, maar waarom zoveel later dan veel andere die begin december besteld hebben? En hoe kan het dat ik wel een leverdatum heb maar geen factuur en geen VIN?
 
Tja, ik heb al begin december (10e) besteld en had al sinds zomer 2017 een reservering. Nog geen VIN. Wel een lever afspraak voor 5 maart, maar waarom zoveel later dan veel andere die begin december besteld hebben? En hoe kan het dat ik wel een leverdatum heb maar geen factuur en geen VIN?

Ik denk dat ze jou gewoon wilde sussen. Ze hebben je dus maar een afspraak gegeven voor 5 maart, wetende dat je auto er hopelijk eerder is en ze dan je afspraak kunnen verzetten of laten staan. Ik denk dat ze werkelijk waar geen idee hebben waar je auto is, als ze jou nog geen VIN kunnen geven.
 
Nou ja, niets anders aan te doen dan afwachten maar en duimen. Ze hebben in ieder geval aangegeven dat de factuur deze week in mijn account zou verschijnen. Ik neem aan dat een factuur ook een VIN bevat. Dan ga ik er wel weer achteraan bellen. En als er geen factuur is vrijdag ook.
 
Snap zowieso niet waarom ze Zeebrugge niet als afhaal locatie toepassen. Ze zouden het zichzelf een stuk makkelijker maken. Denk dat vele van ons maar al te graag naar Zeebrugge gaan i.p.v. wachten op transport naar Tilburg. Laat Tesla een touringcar inzetten vanaf station Breda. Zal goedkoper zijn dan auto carriers.
Op zich snap ik dat best:
- In Tilburg hebben ze personeel
- In Tilburg hebben ze een afleverruimte met bordjes, hoezen, verwarming, koffie, etc.
- De auto's zijn vanaf de boot niet echt afleverklaar kan ik me voorstellen, ze worden allicht even gewassen
- Zo'n touringcar is ook een geregel.. lekker met z'n allen wachten op die ene klant die net te laat is :mad:
- En last but not least: Ze hadden deze staking op dit moment ook niet voorzien
 
  • Like
Reactions: Tozz and Jooop
Enkel als je nooit zelf een tesla gehad hebt. De extra 3 maand is enkel van toepassing op nieuwe klanten
Ik ben zojuist geïnformeerd dat ik wel degelijk 9 maanden zou krijgen. Ik heb gevraagd waarom ze dat soort zaken niet gewoon op de factuur zetten. @AnalysiZ je referral moest nogmaals handmatig gekoppeld worden dus informeer andere klanten nog even dat ze daarover contact opnemen !
 
Zojuist gehaald en deze foto kon ik jullie niet onthouden, zit nu ff snel te eten zal vanavond nog wat posten, heb intres info uit Tilburg....
 

Attachments

  • 2E8D782C-F921-4FB8-B281-8C90288C178F.jpeg
    2E8D782C-F921-4FB8-B281-8C90288C178F.jpeg
    425.9 KB · Views: 43