Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vergeet niet je groepenkast dan ook te laten vervangen voor die tijd ;) Ik wil eerst kijken hoeveel ik daarvan eventueel meegefinancierd krijg onder die stelpost voor de laadpaal :D

Ik had het geluk volgens de elektricien dat ik al een 4 polige hoofdschakelaar had en enkel vooraf de bedrading naar de aardleks aangepast moet worden plus herverdelen groepen. Kosten 150 euro. Hier komt nog circa 280 euro bij voor de netbeheerder.
 
dat ze nu een beetje in de modus zitten van: We leveren uit wat we kunnen en de "speciale gevallekes" die door wie weet welke reden dan ook niet door het proces geraken doen we wel wanneer de eerste rush een beetje voorbij is. Maximum cars delivered > customer satisfaction. Waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook aangezien die customer satisfaction (hopelijk?) sowieso goed komt wanneer het ding uiteindelijk toch geleverd wordt.
Dit vrees ik niet, ik weet dit wel zeker.
Wij vinden ons zelf belangrijk (om wat voor reden dan ook), maar zijn voor Tesla gewoon een van de vele klanten.
Ze willen echt wel leveren hoor. Ik kreeg gisteren nog een bericht of ik echt niet vrijdag of zaterdag kan. Helaas ... pech voor Tesla.

Alleen viel zojuist een afspraak voor morgen uit, waardoor ik de auto wel al morgen had kunnen halen. Helaas ... pech voor mij.
 
  • Informative
Reactions: stevenp
Ik denk dat er wel wat minder mensen gaan reserveren voor de Model Y straks.
Verreweg de belangrijkste reden om te reserveren is om belangstelling te tonen. Als in 2016 geen 450.000 mensen gereserveerd hadden, was de productie lang niet zo snel op gang gekomen.

Daar hebben wij overigens niet veel aan gehad, want er is eerst maximaal in de VS geleverd, vanwege de belasting teruggave. Waar wij dan weer het voordeel van hebben dat de bouwfouten er na 200.000 auto's nu wel uit lijken te zijn en de productie op stoom is.
En doordat de productie nu op stoom is, maakt het hooguit een paar weken uit wie welke auto wanneer krijgt. Maar zitten de Tesla medewerkers hier nu met een grote opgave die ze heel snel moeten organiseren. Dat gaat niet foutloos.
Voordeel daarvan is dat we maar een paar weken in 'delivery hell' zitten, en geen maanden.

Als ik weet dat ik Model Y wil, dan ga ik zo weer reserveren.
Overigens is er nog een andere reden waarom ik ook denk dat het aantal reserveringen voor Y minder zal zijn. Omdat heel veel mensen die al tijden verlangden naar een kleinere/goedkopere Tesla hun behoefte nu bevredigd hebben. Dus zal de interesse in eerste instantie minder zijn. Maar uiteindelijk misschien groter, als de Y een praktischere auto is.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Hebben de afgeleverde auto’s van jullie ook al de firmware met Sentry mode?
Ik las dat met die mode ook de zij camera’s tijdens het rijden worden opgenomen op de USB

“Avi Charszan after the new update with sentry mode, it records both side view and front to ur usb”
Die wordt eerst in de VS uitgerold bij 3, dan S en X, pas daarna in Europa.
 
  • Informative
Reactions: Primus
Heb overigens vandaag betaald. Bijzonder om zo'n bedrag over te schrijven.

Vandaag ook uitgezocht welke verzekering ik neem. Wordt toch insuremytesla. Beste voorwaarden (o.a. geen Lojack) en met 26 jaar schadevrij is de premie net € 100. Heb even gebeld met wat vragen en ben prima geholpen.
Moet trouwens volgende week zelf een paar stappen doorlopen om eerst voorlopige dekking aan te vragen en pas nadat het kenteken op naam gesteld is (!) de offerte en polis aan te vragen.
 
Zwart, LR AWD, non-P en geen EAP. Bij het laatste telefonisch contact met Tesla zouden ze op mijn verzoek het aan mij toegekende VIN loskoppelen van mijn RN zodat ze iemand anders gelukkig konden maken. Blijkbaar is dat niet gedaan of men werkt langs elkaar hen en zit ik nog ergens een proces waar ik tijdelijk niet thuis hoor. Net als verleden keer verwacht ik morgen of overmorgen weer een belletje van Tesla wanneer ik mijn M3 kom ophalen. I.p.v. "Don't call us, we call you!" is het "Don't call me, I call you!".
Blijkbaar hoef je geen yes te bevestigen om vandaag een sms te krijgen dat ik mijn op dit moment niet gewilde m3 vrijdag op kan halen Blijft bijzonder ........
 

Attachments

  • 77EC037C-735F-447D-8B04-8531C1083450.jpeg
    77EC037C-735F-447D-8B04-8531C1083450.jpeg
    106.9 KB · Views: 48
Via twitter volgende link gevonden:

Tesla Carriers

Overzicht van alle boten die M3's vervoeren t/m boot 13 met alle aankomst- en vertrektijden en alle overige details.

Mijn vriendin hier naast me op de bank vroeg me zojuist wat ik aan het doen was. Ik vertelde haar dat ik de boot van mijn toekomstige tesla aan het tracken was die nu van Panama naar San Francisco aan het varen is....

Ik ben officieel een Tesla gekkie...:rolleyes: