Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

Fralamjo

Member
Nov 16, 2018
295
202
Netherlands
@Yola prima, maakt niet uit, je opmerking kwam misschien wat raar over vandaar dat die wat reactie triggerde. En op zich snap ik het punt dat sommige mensen zeggen: zat filmpjes op youtube. Grotendeels gelijk, maar als een Tesla medewerker even een paar gerichte vragen stelt komt die er al snel achter of iemand er eigenlijk zo mee kan wegrijden, of even wat hulp nodig heeft. En het forum is geen graadmeter: hier zitten de mensen die overmatig geïnteresseerd zijn in EV's en Tesla's in het bijzonder en vaak met toch enige technische/IT achtergrond. Die komen er wel uit.

zkpq

Member
Jun 11, 2018
531
702
Oosterhout (N-Br)
“Want iemand die Tesla kocht kon niet anders dan geïnteresseerd en dus geïnformeerd zijn.” Maar er komt een andere generatie aan.

Je slaat de spijker op zijn kop wat deze situatie betreft. Ik ontmoette voor mijn gevoel nu echt mensen die absoluut niet met Tesla bezig waren maar gewoon een elektrische auto hadden gekocht waarvan Tesla de fabrikant was. Waarschijnlijk hadden ze nog nooit van Musk gehoord ook. Ze verwachtten simpelweg een 'standaard-dealer'-aflevering verwachtte met uitleg en alles.

Leuke mensen trouwens, ik heb ze gewezen op deze site dus
wellicht gaan we ze hier ontmoeten.

• Like
Reactions: Frankvr and Michel3

Gerrit Vos

Member
May 14, 2015
51
36
Veltem-Beisem, Belgium
Wat een klucht zeg. Nadat de auto eerst héél zeker twee weken geleden zou komen, uiteindelijk een afspraak gemaakt komende maandag, 14:30 in Hasselt - niet in Zaventem wat ik vroeg, maar alleen Hasselt of Gent waren mogelijk.
Roze inschrijvingsbewijs komt maar niet binnen, dus we blijven bellen. Midden vorige week: “er is een software probleem met je M3, en we krijgen het niet opgelost. Levering kan niet doorgaan maandag, we doen ons best enz enz”
Maar wel vannacht een (automatische) mail ontvangen over de nakende levering overmorgen......

• Informative
Reactions: S-19910

Jooop

Member
Dec 20, 2018
427
569
Veghel
Vandaag bij SuC Oosterhout mijn eerste Model 3 'in het wild' gezien. Fonkelnieuwe auto met mensen die zeer veel moeite hadden de auto netjes te parkeren, vervolgens bleven ze ruim twee minuten rommelen zodat ik doorkreeg dat ze niet wisten hoe ze de auto in 'Park' moesten krijgen. Ik heb het ze uitgelegd en toen bleek dat ze rechtstreeks van de fabriek waren komen rijden. De auto was voor 150km geladen.

Ze waren erg enthousiast over het rijgedrag van de auto maar klaagden steen en been over de behandeling in Tilburg. In 15 minuten stonden ze buiten met 0 uitleg. Dat bleek ook wel toen de kersverse eigenaar met kracht het oplaadluikje begon open te trekken, niet afwist van regen braking en dus niet wist hoe de auto in 'Park' te krijgen. Ze hadden vantevoren niet veel informatie opgezocht, zo zou je het ook kunnen zien.

Bijzonder om te horen hoe het afleverproces verliep, zo zou het echt niet moeten gaan.
Dit soort mensen ben ik ook tegengekomen. Ik heb ze zo veel mogelijk proberen te helpen. Aan de ene kant had Tesla dit moeten doen, maar wie gaat er nu een EV kopen zonder van te voren research te doen???

Fralamjo

Member
Nov 16, 2018
295
202
Netherlands
Mensen die een 4% bijtellingsauto willen scoren en de rest interesseert ze niet. Hooguit hebben ze gechecked of die voldoende range heeft, oh... 500+km, da's voldoende en die klagen dadelijk dat ze bij constant 130km op de snelweg en veel gebruik van het acceleratie potentieel van de M3 die 500+km niet halen e.d. En in de winter gaan ze dan ook klagen. Simpel. Dat zijn echte gebruikers en geen liefhebbers.

Mad P***y

Sexycars_nl
Jan 23, 2019
1,270
853
Nederland
Dit soort mensen ben ik ook tegengekomen. Ik heb ze zo veel mogelijk proberen te helpen. Aan de ene kant had Tesla dit moeten doen, maar wie gaat er nu een EV kopen zonder van te voren research te doen???
En dat terwijl er hier mensen nog steeds aan het wachten zijn die letterlijk alles van de auto weten...

Ik vind het echt raar dat mensen verwachten dat ze zelfs in een uurtje alles over de auto als uitleg kunnen krijgen en onthouden. Zoveel informatie kunnen ze niet eens verwerken en staan ze later nog steeds te kl***n op een parkeerplek. Bij een ev en helemaal bij tesla moet je je echt in verdiepen. En dan ook nog de updates die je met enig regelmaat krijgt, dat zouden mensen toch zelf moeten gaan uitzoeken en leren. Wij hebben aantal nieuwe auto’s gehad en uitleg is er nauwelijks geweest, dit is dus bij veel merken het geval.

• Like
Reactions: robertvg

DeHakkelaar

Active Member
Dec 18, 2018
1,631
786
Netherlands
Kortom veel uitleg heeft niet zoveel zin want je onthoudt het toch niet. Gewoon alles op je gemak proberen :)
Wat ook niet verteld is, is waar ik de km stand kan vinden.

Weet iemand al waar je de huidige km stand kan zien van je M3?

DeRoHo

Member
Feb 8, 2019
76
64
Breda
Hallo mede tesla gekkies,

Ik heb een 2tal vragen wat betreft de tesla model 3:

1. Hoeveel telefoons kun je koppelen op de auto als sleutel? Dus kan zowel ik als mijn vriendin met eigen telefoon de auto ontgrendelen?

2. Dit is wellicht een wat gekkere vraag waarop ik het antwoord wel denk te weten: wanneer ik autopilot aanschaf, is dit dan overneembaar op mijn volgende tesla. Het voelt namelijk wat gek dat ik zoveel betaal voor een accessoire die ik max 5 jaar gebruik ivm mijn leaseregeling. Als ik hierna weer een tesla neem is dan de autopilot overdraagbaar? Deze gedachte komt voort uit als ik overige asseccoires aanschaf zoals velgen, dan kan ik deze bij einde lease van de auto afhalen en de originele velgen terug er op zetten. De velgen blijven dan van mij.

bartster

Member
Feb 6, 2019
14
4
Roermond
Kortom veel uitleg heeft niet zoveel zin want je onthoudt het toch niet. Gewoon alles op je gemak proberen :)

Als ik me een van de vele video’s goed herinner moet je linksonder bij ruitenwisserlogo naar rechts swipen voor trip en km teller

• Informative
Reactions: Elja Trum

Disneyland

Member
Mar 4, 2018
149
332
Netherlands

Op 3 plaatsen:

1. Je telefoonapp
2. onder de T bovenin je scherm
3. in je cards, linksonder, onder je auto, swipen naar rechts, bij je stats onderin

Disneyland

Member
Mar 4, 2018
149
332
Netherlands
Hallo mede tesla gekkies,

Ik heb een 2tal vragen wat betreft de tesla model 3:

1. Hoeveel telefoons kun je koppelen op de auto als sleutel? Dus kan zowel ik als mijn vriendin met eigen telefoon de auto ontgrendelen?

2. Dit is wellicht een wat gekkere vraag waarop ik het antwoord wel denk te weten: wanneer ik autopilot aanschaf, is dit dan overneembaar op mijn volgende tesla. Het voelt namelijk wat gek dat ik zoveel betaal voor een accessoire die ik max 5 jaar gebruik ivm mijn leaseregeling. Als ik hierna weer een tesla neem is dan de autopilot overdraagbaar? Deze gedachte komt voort uit als ik overige asseccoires aanschaf zoals velgen, dan kan ik deze bij einde lease van de auto afhalen en de originele velgen terug er op zetten. De velgen blijven dan van mij.

Totaal 19 bluetooth koppelingen

2. nee helaas, EAP niet overneembaar

Vk500

Member
Dec 15, 2018
67
30
Netherlands
hmmmm ik dacht (door het ontbreken van autopilot in mn menu) dat deze nog niet actief was in europa maar blijkbaar wel.

Ik heb de mogelijkheid om een trial te starten niet op het scherm en ook niet op tesla.com zelf?

waar hebben jullie dit geactiveerd dan?

Feb 8, 2019
36
33
Amsterdam
hmmmm ik dacht (door het ontbreken van autopilot in mn menu) dat deze nog niet actief was in europa maar blijkbaar wel.

Ik heb de mogelijkheid om een trial te starten niet op het scherm en ook niet op tesla.com zelf?

Ik heb dit ook niet, Tesla geeft aan dat dit op een gegeven moment vanzelf moet verschijnen (?)

Elja Trum

Member
Nov 1, 2017
234
304
Wijchen, The Netherlands

Je moet wachten totdat je vanzelf de uitnodiging krijgt voor de autopilot proeftijd.
Ik begreep doorgaans na een update.

Maar nog niemand heeft laten weten dat ze die pop-up gehad hebben.
Hooguit een mail dat het aangekondigd werd, blijkbaar.

• Informative
Reactions: Michel3
Feb 8, 2019
36
33
Amsterdam
Afgelopen donderdag mijn Model 3 opgehaald. Reservering 6 december, besteld 10 december, zwart 18 inch, zwart interieur, geen AP. Al met al geen top ervaring geweest het proces tot en met levering, letterlijk 20 keer met Tesla moeten bellen (gemiddeld 60 minuten in de wacht) over eindfactuur, rare creditfacturen, nog meer rare mails, etc. Maar goed, de auto stond klaar op donderdag, dat dan weer wel. Op de levering is ook nog wel wat aan te merken (niet helemaal schoon, restjes wit plastic op moeilijke plekken), maar de auto maakt het wel goed, ik ben er super blij mee. De eerste dag werkte de cruisecontrol niet, maar ineens deed hij het wel. Verder wat foutmeldingen maar na de eerste update waren die ook allemaal weg.

Er is maar één situatie die ik echt ongehoord slecht vind, er zit geen laadkabel voor een standaard laadpaal bij, die waren op en ook na zeuren kreeg ik er geen mee (take it or leave it sfeer). Heb wel de kabel om op 220 te laden maar ik woon in Amsterdam, kan dus niet laden voor de deur en niet aan een paal. Ben nu voor onbepaalde tijd (ja we weten niet wanneer de kabels geleverd worden) gebonden aan superchargers.

Heeft iemand een idee hoe en waar ik snel de juiste kabel kan kopen/vinden/lenen?

• Informative
Reactions: Michel3

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC