Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
XxArkayxX: "Ik snap trouwens ook niet waarom ze niet gewoon door de zure appel bijten en de prijsverlaging gewoon doorrekenen aan mensen die nog niet afgeleverd zijn. (Om de mensen die recent geleverd zijn niet te pissed te maken?)"

Lijkt me inderdaad ondoenlijk om dan ook weer wat re gaan doen voor mensen die al eerder geleverd hebben gekregen. Altijd wel iemand ontevreden.

Overigens: dit is waarom economen deflatie zo dramatisch vinden voor een economie. Consumenten worden afgestraft voor besteden
 
De macht van zich organiserende consumenten:cool:
Als ik het e.a. doorreken is het zakelijk het slimste om de auto zonder AP en FSD te bestellen en de lage catalogusprijs in de boeken te krijgen. Scheelt zodanig aan bijtelling en BTW-privé correctie dat dit de meerprijs voor AP + FSD later meer dan goed maakt.
Sterker nog de TCO per maand is daarmee maar €5,- hoger dan een kale M3 zonder EAP tegen de oude prijs!
(en mocht er binnenkort nog een aanschaf-na-een-proefperiode-tegen-beperkere-meerkosten-optie komen, dan is het helmaal interessant)
 
Het gaat over het bedrag dat je BESLOTEN hebt te betalen. Dat die factuur in 2019 voldaan wordt maakt niet uit. Aldus mijn boekhouder.
Ik denk dat jouw boekhouder gelijk heeft en die van Ruhl niet. Op de site van RVO staat het volgende:
"Gebruik het juiste meldingsformulier. Ligt de aanschafdatum in 2018, gebruik dan meldingsformulier 2018. Ligt de aanschafdatum in 2019, gebruik dan het meldingsformulier van 2019."
Overigens is 2018 als je tenminste voldoende winst hebt gemaakt sowieso interessanter voor MIA vanwege het hogere percentage.
 
  • Informative
Reactions: Ruhl
Mijn boekhouder zei dat die Mia over 2018 alleen geldt voor het bedrag dat je in 2018 daadwerkelijk hebt aanbetaald...? Klopt dat wel? Of kun je als je in december besteld hebt over het hele bedrag de Mia van 2018 aftrekken? Kan het nergens goed terugvinden....

Zie deze site: Elektrisch rijden | RVO.nl

O.a. ook bij aanvragen en de FAQ's. Let op dat je de aanvraag wel binnen 3 mnd na beslissing tot investering/bestelling doet. Het is inmiddels Maart.
 
Echt wel. Dat niemand deze clusterfuck op voorhand zag aankomen is veelzeggend. Dat ze bij een prijsdaling de positie innemen: gekocht is gekocht....tot daar aan toe. Vind het commercieel geen goed signaal maar kan gebeuren. Maar dat niemand zo slim was om in te zien dat iedereen die nog geen aflevering genomen had gewoon ging cancellen en opnieuw bestellen....onbegrijpelijk.

Ik snap trouwens ook niet waarom ze niet gewoon door de zure appel bijten en de prijsverlaging gewoon doorrekenen aan mensen die nog niet afgeleverd zijn. (Om de mensen die recent geleverd zijn niet te pissed te maken?) Als ze de huidige policy houden gaan ze echt een grote kost hebben aan cancellations en herbestellingen.

Anderhalf jaar geleden was er ook een flinke prijsdaling tegelijkertijd met stroomlijning van de keuzes. Toen hebben de nodige mensen die al wel in het bestelproces zaten maar nog niet geleverd hadden gekregen ook gewoon de korting doorberekend gekregen.
 
Last edited:
Als je EAP in je bestelling had zitten wordt dat later ge-upgrade naar FSD.
Als je geen EAP in je bestelling had zitten krijg je straks AP.

Hebben ze je dit bevestigd? Ik had het ook gevraagd, maar ze zei enkel ap, dus de ene krijgt een vergoeding van 3200 euro en andere 5300 euro? Is niet echt gelijk weer. Aan andere kant als EAP hebt betaald heb je ook meer uitgegeven
 
Anderhalf jaar geleden was er ook een flinke prijsdaling tegelijkertijd met stroomlijning van de keuzes. Toen hebben de nodige mensen die al wel in het bestelproces zaten maar nog niet geleverd hadden gekregen de korting gewoon doorberekend.

Dat lijkt me de meest logische weg om te bewandelen. Vind het raar (paniekvoetbal?) dat ze nu met die gratis AP afkomen. Sommige mensen willen die niet en op een S/X is het prijsverschil nog veel opmerkelijker dan wat een AP kan compenseren.
 
Had gelezen dat de al geleverde M3’s de update voor motor vermogen, max snelheid en accelaratie ook zouden krijgen via update. Na miljoenen km’s gereden met model 3, zien ze dat daar ruimte voor is.
Dus je krijgt wel iets vettere spec’s(5%) meer piekvermogen voor het zelfde geld. Maar kwa autopilot ben ik het met je eens: die zou ik ook niet willen. Setje met winterbanden absoluut wel. Ben benieuwd hoe je dit uit onderhandelt;)

5 procent meer vermogen, heeft waarschijnlijk ook invloed op je verzekering. Die wordt dan weer duurder . Broek-vestzakoperatie, of toch een heel klein beetje. :) Denk dat we gewoon blij moeten zijn met de prijsdaling.
 
5 procent meer vermogen, heeft waarschijnlijk ook invloed op je verzekering. Die wordt dan weer duurder . Broek-vestzakoperatie, of toch een heel klein beetje. :) Denk dat we gewoon blij moeten zijn met de prijsdaling.
is 5% extra vermogen alleen voor P trouwens, of ook AWD?

Edit : gevonden, ook voor AWD
$35,000 Tesla Model 3 Available Now
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Ga er even niet vanuit dat Leaseplan van deze prijsverlaging af wist.
Maar... Ik ga er wel van uit dat er iets aan de leaseprijs gedaan gaat worden.
Lijkt mij dat op die aantallen die Leaseplan heeft dat ze wel van Tesla een reductie krijgen. Best toevallig dat de leveringen en contracten maar niet rond kwamen tot net een paar dagen voor nu?
Ik verwacht van Leaseplan dat ze hun gebruikers hierover nu wel gaan informeren.