Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Dat veronderstelt dat de auto's die nu half mei aankomen al HW3 zullen hebben. Volgens mij is dat niet heel zeker of heb ik iets gemist?

Die op de Morning Cornelia (levering half/eind mei) verwacht ik niet, dat is echt TE krap na start productie HW3 in Model3 (zit 2 dagen tussen ofzo). De autos op de boot die vandaag vertrokken zijn zullen echt wel HW3 zijn (levering NL/BE vanaf 10 juni)
 
Reeds voor de tweede keer kom ik aan de model 3 en staan de ramen open.
De eerste keer stond het raam aan de passagiers kant half open.
Daarnet stonden beide voorste ramen volledig open:confused:.
Nog iemand die dit al heeft gehad?
Heb ik ook last van gehad, vooral vervelend toen het regende. Ze hebben de raammotoren voor vervangen. Sindsdien niet meer voorgekomen. Tegelijkertijd werken mijn ramen nog steeds niet optimaal, opent zo nu en dan niet of het raam lijkt te sluiten en gaat vervolgens weer helemaal open...
 
Gisteren terug van 2000 km rondrit door Noord Schotland, o what a drive that was. De M3 voelt aan als een rally auto en ik heb met een groep van 14 auto’s de meest mooie weggetjes gereden. Wel nog pionieren met het opladen, buitenlanders kunnen gratis laden bij het netwerk van Charge Place Schotland omdat je voor een Laadpas een bankrekening in GB moet hebben. Door het bellen van een tel. No. Geven ze de oplaadpaal vrij. Maar in de praktijk zijn 30 % vd laadpalen kapot en bij sommige kan je blijkbaar toch niet gratis laden. Met name in het echte noorden van Schotland moet je reserve wat groter zijn als je gaat laden. In hotel weer als vroeger met verlengsnoer uit kamer soms moeten laden. Echt de auto rijdt fantastisch, beter dan mijn Model S. Verkoop je wasmachine, parasol, neem krantenwijk - koop dat ding!
 
Wat is het verschil / voordeel tussen die 2?
Weinig, of althans niet nu.

Als je geen FSD koopt dan heb je aan een HW3 niet veel, en als je wel FSD kocht, dan krijg je gratis een hardware-upgrade van zodra de FSD-software de mogelijkheden van de HW3 benut.

Afijn, het voordeel is uiteraard dat je dan niet naar een servicecenter moet waar ze dan je halve dashboard moet gaan slopen.

In the toekomst kan het natuurlijk dat mensen met een HW3 voor een FSD-upgrade die achteraf besteld is minder gaan moeten bijbetalen dan als ze een HW2.5 hadden, maar dat is echt wel koffiedik kijken.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer iedereen die nu opeens toch zijn auto mag ophalen heeft gereserveerd?

Bestelling bij LM al halverwege januari gedaan, kreeg 6 februari welkomst mailtje van Tesla dus ergens tussen halverwege januari en 6 feb is de bestelling doorgezet bij Tesla. Zou toen op 29 maart de auto mogen komen ophalen (volgens LM, werd echter nooit bevestigd door Tesla), dat werd toch 15 april (wel bevestigd door Tesla via mail), helaas kreeg ik toen 3 dagen van te voren een mail dat ik niet hoefde te komen. Mag nu dus 10 mei komen. Een deel van me wil het nog niet geloven/accepteren al werd ik deze keer eerst gebeld en kreeg ik daarna zowel van Tesla als van de LM de schriftelijke bevestiging dus dat geeft hoop ;). Gaat overigens om een blauwe Model 3 AWD met zwart premium interieur.
 
  • Like
Reactions: JeroenReumkens
Wat is het verschil / voordeel tussen die 2?

Nog niets. Als je geen FSD (Full Self Driving) optie gaat nemen maakt het al helemaal niks uit.
De hele featureset voor FSD gaat straks HW3.0 vereisen. Autos nu geleverd met HW2.5 krijgen als je FSD koopt gratis swap van computer naar 3.0. Autos gebouwd na +/- 12 april hebben HW3 aan boord.
Dus.. het scheelt je een computerwissel waarvan nog niet bekend is wanneer hij komt.
Elon heeft gezegd dat de software voorlopig nog juist op 2.5 beter werkt dan 3.0 omdat het geoptimaliseerd is voor 2.5