Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het was meer een vraag dan een aanname natuurlijk, let op de knipoog he.

Ok, point taken. Wat ik bedoel is (en best wel wat gewend qua hele snelle auto's):
- vindt het heel leuk, maar is seconden werk: in NL moet je van het gas af na paar seconden (te druk)
- de stoplicht sprint is leuk..... maar ja tienden meer of minder..... boeien (4 of 4,5 of 5 sec.....is allemaal echt rap)
- Hij is sneller dan meeste op de weg, prima toch..... hij komt lekker mee en als het moet is het er (en zat)

Maar ik vindt het indrukwekkend wat ze met z'n zware bak voor elkaar krijgen (van Porsche verwacht je dit.... Tesla... knap).
 
Ok, point taken. Wat ik bedoel is (en best wel wat gewend qua hele snelle auto's):
- vindt het heel leuk, maar is seconden werk: in NL moet je van het gas af na paar seconden (te druk)
- de stoplicht sprint is leuk..... maar ja tienden meer of minder..... boeien (4 of 4,5 of 5 sec.....is allemaal echt rap)
- Hij is sneller dan meeste op de weg, prima toch..... hij komt lekker mee en als het moet is het er (en zat)

Maar ik vindt het indrukwekkend wat ze met z'n zware bak voor elkaar krijgen (van Porsche verwacht je dit.... Tesla... knap).

Ja hier kan ik mij idd helemaal in vinden.
Het is allemaal gewoon snel en in Nederland moet je helaas al heel snel van het gas af om niet over snelheidslimiet te gaan of zelfs rijbewijsverliezende snelheden, secondenwerk.
Daarom in Duitsland echt genoten van de wintersport rit en de auto heerlijk kunnen proberen op de autobahn.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Inmiddels nu bijna een week ook eigenaar van een M3 (LR RWD). Echter staat er nog de 2019.8 software op.
Maar ik krijg geen updates gepushed, terwijl ik die eigenlijk al wel had verwacht. Moet ik gewoon nog even afwachten?
Ja, gewoon wachten, omdat je er toch geen invloed op hebt (behalve een goede WiFi verbinding dat helpt soms) maar vooral omdat je ontzettend onrustig wordt van dat jagen op de laatste versie. Vaak is het de processie van Echternach: twee stappen vooruit, een achteruit en schiet je niets op met zo'n update. Laat de anderen maar als eerste tegen de bugs aanlopen.
 
Is geüpgrade naar 260 (net als dat de awd van 225 naar 235 is gezet). Overigens is de snelweg acceleratie een van de weinige dingen waar ik niet zo van onder de indruk ben. 0-100 is bijzonder snel, 70-120 ook nog maar alles er boven voelt niet aan als een geweldenaar.

Aha ik had mij alleen verdiept in de AWD, vandaar ;)

Ja die 0-100 of die 70-120 kon ik inmiddels wel. Het was in Duitsland met name leuk om ook die bovengrens sprints eens te ervaren.
En uiteraard heb je daar niet diezelfde beleving als onderin maar in perspectief is het net zo indrukwekkend.
 
De model 3 LR RWD ..... 2e EV voor mij met uitstekende rij-eigenschappen (1st was de BMW i3, ook RWD).

Maar dit is stuk beter, precies het juiste achterwielaandrijver gevoel wat je ook hebt bij snelle ICE's (kont gevoel.... heerlijk). Je kunt echt mooi op het gas licht kwispelend de bocht uit accelereren.....:)
Verder stuurt de model 3 heel precies, mooie wegligging en is erg mooi in balans (zeker voor z'n zware auto stuurt die erg makkelijk).

Audio is ook verdoemd goed. Ben beetje audio gek en dit is een goed audiosysteem (zover dat kan in een auto). Speel nu weer lossless vanaf de USB.
 
De model 3 LR RWD ..... 2e EV voor mij met uitstekende rij-eigenschappen (1st was de BMW i3, ook RWD).

Maar dit is stuk beter, precies het juiste achterwielaandrijver gevoel wat je ook hebt bij snelle ICE's (kont gevoel.... heerlijk). Je kunt echt mooi op het gas licht kwispelend de bocht uit accelereren.....:)
Verder stuurt de model 3 heel precies, mooie wegligging en is erg mooi in balans (zeker voor z'n zware auto stuurt die erg makkelijk).

Audio is ook verdoemd goed. Ben beetje audio gek en dit is een goed audiosysteem (zover dat kan in een auto). Speel nu weer lossless vanaf de USB.
Dat krijg ik dus niet voorelkaar (die lossless.. heb jij ook een dashcam mapje?
 
Heb 2 sticks, een met TeslaCam folder (voor Sentry, die ziet die automatisch) en een met de muziek (hubje ertussen gezet).
Maar moet ook op een stick kunnen.
Heb alleen nog niet gekeken of die ook echt alle mappen/nummers leest/ziet (heb diverse sample rates erin gezet... nog even testen).
Zit nog op 2019.12.
 
Heb 2 sticks, een met TeslaCam folder (voor Sentry, die ziet die automatisch) en een met de muziek (hubje ertussen gezet).
Maar moet ook op een stick kunnen.
Heb alleen nog niet gekeken of die ook echt alle mappen/nummers leest/ziet (heb diverse sample rates erin gezet... nog even testen).
Zit nog op 2019.12.
Ik heb het idee dat dit dus niet op 1 stick kan.. thans.... ik krijg het niet voorelkaar.
 
Allen die Twitter hebben, nu is het onze kans om de Model 3 de lease auto van het jaar te maken bij BNR autoshow: BNR Autoshow on Twitter

Dus: stemmen! :)
Peugeot?!

72824758-4880-482B-ABD7-BAB070CFD2F9.jpeg
23990A8D-D6D0-454D-A7F1-27933C45BF60.jpeg
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Ik heb de M3 via een referral link besteld en inmiddels voor het eerst;) gebruik gemaakt van een supercharger.
Hoe/waar zie je een bevestiging van die 7.500 free Supercharger km?

Inmiddels de gratis km gevonden via het schatkistje in de app:)... klopt het dat je meer km laad dan de 7500 afneemt, wegens zuinigere M3?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SpeedyEddy