Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Toen Ik mijn m3 de vorige week opgehaald had, leek het erop dat mijn voorverlichting te hoog stond. Ik reeg continu signalen van tegen liggers, ik heb dit naar beneden bijgesteld. Hadden jullie er ook last van met de standaard instellingen? Ik weet nu niet wat de optimale stand is omdat ik het helemaal naar beneden heb versteld.
Niet zelf gaan stellen dit is een probleem dat vaker voorkomt, de nulinstelling zijn ze vergeten in te stellen, langs Service center gaan en laten instellen.
 
  • Informative
Reactions: M.W.
Ik heb dezelfde HBM set gekocht. De pins waar er 10 van in het doosje zitten (8mm geloof ik) passen perfect in de wielkasten achter...

Toen Ik mijn m3 de vorige week opgehaald had, leek het erop dat mijn voorverlichting te hoog stond. Ik reeg continu signalen van tegen liggers, ik heb dit naar beneden bijgesteld. Hadden jullie er ook last van met de standaard instellingen? Ik weet nu niet wat de optimale stand is omdat ik het helemaal naar beneden heb versteld.
Ik heb dat na de meeste updates . Zag het bij aflevering al, maar “de stand was gewoon goed” aldus delivery Guy, eerste avond was duidelijk dat dit onzin was. Remedie: in het donker op vlakke weg of parkeerplaats de auto in P. Service pagina “koplampen verstellen” (of zoiets) activeren. Even wachten. En de koplampen gaan eerst omlaag en dan, wonder boven wonder, vanzelf in de goede stand. Ik hoef niks zelf te regelen. Bij mijn zwager werkte dat ook zo. Dus t is geen glitch.

Niet zelf gaan stellen dit is een probleem dat vaker voorkomt, de nulinstelling zijn ze vergeten in te stellen, langs Service center gaan en laten instellen.
sec: denk dat dat niet nodig is maar zelf stellen zou ik niet doen inderdaad.
 
  • Informative
Reactions: Darth_Roel
Maar een Performance heeft toch niet voor niets grotere en zwaardere remmen ? Die betere remmen komen niet via software lijkt me, dus de auto wordt misschien wel sneller, maar niet veiliger. Er zijn mensen die de remmen van een LR-AWD al te mager vinden.
Volgens mij mag je een auto niet meer dan 10% boven wat op je kenteken staat 'tunen'. Dus zou deze upgrade van ca. 30% illegaal zijn?
 
Glascoating is the magic word ;)

Ik hoef auto ook bijna niet meer te wassen. Met vochtig microvezeldoekje hoef je maar over de bumper te wapperen en alle insecten-splut valt er gewoon af... Auto lijkt altijd 'net gepoetst'

Is dat eigenlijk kostelijk zo'n glas coating? Vind het wel interessant maar is een bedrijfswagen dus ja, steek er ook niet graag al te veel geld in....
 
poets jij die onderweg?
ja, emmers, jerrycan met water en kuisproducten behoren tot mijn standaard roadtrip uitrusting.
maar met de M3 is het wat lastiger omdat het laden aan de SuC veel te snel gaat.;)
20190714_075911.jpg 20180906_191508.jpg
20160720_152450.jpg 20190720_190831.jpg 20170718_055650.jpg 20190610_060747.jpg
één keer moesten we in allerheil over en weer naar Turijn en dan zag hij er zo uit:eek:
vuil.jpg
 
Is dat eigenlijk kostelijk zo'n glas coating? Vind het wel interessant maar is een bedrijfswagen dus ja, steek er ook niet graag al te veel geld in....

Je hebt daar heel veel variatie in. Dure coatings, goedkopere coatings. Gaat over kwaliteit en levensduur.
Maar als je met de coating zelf niet teveel overdrijft, gaan de meeste kosten zitten in de arbeid. Voordat de coating erop gaat wil je de lak in topconditie hebben (je 'verzegeld' de lak namelijk, alles wat onder de coating zit "doe je niks meer aan") .... Dus, 2 a 3 staps polijsten .. secuur werkje.

Ik denk dat je tussen de 600-900 euro een 'instap' behandeling van enige kwaliteit en duurzaamheid wel kan vinden bij talloze detailer-bedrijven. Gaat een jaar of 3 mee, mits je het een beetje onderhoud (Cure-spraytje erover af en toe).
 
  • Informative
Reactions: JanG007
ja, emmers, jerrycan met water en kuisproducten behoren tot mijn standaard roadtrip uitrusting.
maar met de M3 is het wat lastiger omdat het laden aan de SuC veel te snel gaat.;)
View attachment 433303 View attachment 433306
View attachment 433308 View attachment 433312 View attachment 433313 View attachment 433319
één keer moesten we in allerheil over en weer naar Turijn en dan zag hij er zo uit:eek:
View attachment 433314

Mooie combinatie die hardloopschoenen en krat bier ;)
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
wel ironic dat je bij een EV waar je dus zelden de remmen zou moeten vervangen al direct betere rempads zou moeten kopen :)

Remmen worden veel minder gebruikt bij een EV idd, alleen, EVs zijn veel zwaarder, dus hebben ik mijn ogen wel wat krachtigere remmen nodig. Ik vind de remmen van de M3 niet krachtig. Trekt onwijs snel op, maar je staat NIET zomaar stil. Qua veiligheidgevoel zou ik liever wat zwaardere remmen hebben...
 
Nieuwe Tesla M3 LR AWD

Volgens ev-database.nl
Vermogen 258 kW (351 pk)
Koppel 527 Nm

Hetzelfde model in Duitsland:
340 kW (462 pk)
355 kW (483 pk)

Weten jullie misschien waar de vermogens verschillen vandaan komen ?

De 340 kW versie is de Performance versie en dus niet de Long Range. De 355 kW ken ik niet en zie ik verder ook bijna nergens terugkomen bij een snelle zoekopdracht op Google.. Zag idd wel dat er een M3 aangeboden wordt op mobile.de met 355 kW, maar kan dat ook niet verklaren haha.