Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Die Kia EV6 ziet er op papier toch een zeer goede wagen uit. Mocht ik privé een nieuwe kopen, zou de heel wat betere prijs en de 7 jaar garantie misschien wel de balans naar de Kia doen overslaan. Als ik de berichten over de behandeling van Tesla over dagrijlichten en draagarmen bij de Model S, batterij bij S85 en eigen ervaring over kleine prulletjes zie, wordt ik toch wel wat zenuwachtig. Allemaal ok als die auto op de zaak staat en na een paar jaar verkocht wordt, maar een auto die privé langer moet dienen...
De kogel is door de Kerk. Het word de Tesla M3.
De Kia is inderdaad een fijne auto. Zit goed in elkaar en leunt meer aan bij een ICE uiterlijk en bediening.
Ziet er nog eens goed uit ook.
Wat heeft hij voor ons tegen is het hoge verbruik en beperkte kennis van de dealers met EV's. Ze hebben inderdaad al even andere EV modellen maar ik lees op een aantal forums nogal wat problemen met de EV6. Misschien binnen 6-12maand opgelost door updates en dergelijke.
Ik moest als Peugeot verkoper de 308 ook aanprijzen. We gaven zelfs extra korting als je iets van de VW groep inleverde. Maar het was een nieuw model en man wat een problemen hebben we daar mee gehad.

De doorontwikkeling van de M3 geeft dan meer vertrouwen.

Tesla geworden omwille van het totaal pakket met het laadnetwerk,kennis /ervaring van Tesla.
Het lage verbruik en de range.
Daarjuist een M3 gaan ophalen en die breng ik morgenvroeg terug.

Prijswijs gezien was een EV6 (WLPT 528KM) earth+loungepack+warmtepomp+trekhaak en kleur juist geen 52 000 euro nette. We hadden een dikke 6% korting gekregen.
De M3 RWD (WLPT 491KM) model komt eigenlijk op dezelfde prijs. De LR is duurder maar grotere range.

Nu nog uitzoeken of ik hem eventueel in Frankrijk kan bestellen.
 
Vraagje:
Wagen staat hier deze nacht voor de deur.
Kan ik de sentry mode activeren zonder de app?
Gebruik dit veel accu ? Ik zit nu op een 65% geloof ik. Morgenvroeg lever ik hem in dus moet nog wel wat range hebben #Newbie ;-)
Je kunt Sentry aanzetten met het soort van "zonnetje" bovenaan je scherm. Die wordt dan rood. Of via menu (autootje links onder) en dan in beveiliging.

Kost ongeveer 10% range dus no worries.
 
  • Like
Reactions: Robina
Ik zou de EV6 eerder mer de MY vergelijken naar praktisch gebruik en plaatsaanbod toe.
Klopt Fivari. Maar de M3 voldoet kwam koffer voor ons. De extra range vind ik een grote troef.

De Y allen in showroom gezien. Ik denk wel dat de koffer groter is dan de Ev6.
Maar wie weet wat de toekomst brengt met de toekomstige modellen van Kia.
Het is in ieder geval een fijne wagen.
 
De M3 is op dit moment, binnen de 'betaalbare' modellen het best compromis.
Zelf hebben we 8 jaar een Zoe Q210 gereden met een bereik van, in de winter en op de snelweg, amper 100km. En ook nu heeft onze E-tron een praktijkrange in de winter op de snelweg van 'slechts' een dikke 300 km. We hebben hieruit geleerd dat range niet zo belangrijk is voor dagelijks gebruik en dat op een langere reis de laadsnelheid belangrijker is dan range. Dat zal met toenemende laadinfrastructuur nog verbeteren.
 
De M3 is op dit moment, binnen de 'betaalbare' modellen het best compromis.
Zelf hebben we 8 jaar een Zoe Q210 gereden met een bereik van, in de winter en op de snelweg, amper 100km. En ook nu heeft onze E-tron een praktijkrange in de winter op de snelweg van 'slechts' een dikke 300 km. We hebben hieruit geleerd dat range niet zo belangrijk is voor dagelijks gebruik en dat op een langere reis de laadsnelheid belangrijker is dan range. Dat zal met toenemende laadinfrastructuur nog verbeteren.
Klopt wellicht wat je zegt. Range zou met beide wagens niet echt een issue zijn voor ons.
Paar keer op reis maar dat kan je plannen.

De toegang tot de koffer is bij EV6 beter maar door de vorm denk ik echt dat er meer kan in de M3.
Al zeker met de ruimte onder de koffer.
Zetels van de EV6 zijn gewoon beter.
Tijd zal het uitwijzen wat de beide modellen gaan doen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ga binnenkort bij een M3-SR import auto kijken en overweeg om privé te kopen. Auto is van 3.2021 en heeft ca. 16K gereden. Heeft deze al een LFP accu en wat is een goede prijs incl. Btw? En waar op te letten?
Beste Peter,

het is een goede gewoonte om je eerst voor te stellen op dit platform. Daar is ook een speciaal draadje voor 😉
 
Blijkbaar hebben de Model 3's en Y's die nu geleverd worden in de US geen USB-aansluitingen in de middenconsole en dus ook geen draadloos laden. Ze krijgen nadien een gratis retrofit. Wel weer vreemd dat die wagens afgeleverd aan nieuwe eigenaars zonder zelfs iets te zeggen over het gebrek. Ik ken maar één automerk dat dat zou durven doen.

Iemand die weet of dit enkel Fremont is?

 
Ik ga binnenkort bij een M3-SR import auto kijken en overweeg om privé te kopen. Auto is van 3.2021 en heeft ca. 16K gereden. Heeft deze al een LFP accu en wat is een goede prijs incl. Btw? En waar op te letten?
Schiet niet op, een vraag stellen op een forum zonder antwoord te krijgen. Ik zou je graag willen helpen maar ik heb het antwoord niet. Ik vermoed China dus LFP.

En nee, voel je niet verplicht je voor te stellen. Dit is echt geen vriendenclub!