Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
voor ons een dagje later (3 juni);)
2 juni zitten we in Alcatraz:eek:
Voor deze uitgang moet je nog wel een paar blokjes om fietsen Frank:rolleyes:.

IMG_9386.JPG
 
Ik vind het minimalistisch interieur zeer geslaagd, begrijp niet waarom er zoveel negatieve reacties opkomen.
Het straalt rust uit zonder al die knopen, ventilatie roosters e.d.m.
Het enige minpuntje is dat de stuur kolom zo zichtbaar is, dit kon strakker en beter weggewerkt worden.

ik blijf hopen op een joystick ipv een stuur.
veiliger bij een aanrijding; en je bent meteen van het gedoe van RHD en LHD af.

hoe lang is Airbus al overstapt op joysticks (of sidesticks ) ? 30 jaar terug denk ik.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HansBe and CO2CLEAN
Het probleem van de vergelijking zit inderdaad in het tweede gedeelte van de zin...op basis van de Bolt. Als ik het originele stuk vluchtig doorlees, dan denkt men dat schaalgrootte extra kostenverlagend zal zijn en dat daardoor de Model 3 wat beter zou presteren dan de Bolt.

Echter....De onderdelen voor de Bolt...en dan vooral de drivetrain en accupack...leggen vele kilometers af rond de wereld voordat deze samenkomen in een auto. De verticale integratie bij Tesla en het ontbreken van een "tussenpartij" bij het fabriceren van de accupack (en de cellen), zou de boel toch nog goedkoper moeten maken?

Elon Musk verwacht een gemiddelde bruto marge van rond de 20% en een gemiddelde verkoopprijs van $ 42k. Waarschijnlijk pas op het moment dat de productie vlotjes loopt, tegen het einde van 2018. Als de claims van Musk blijken te kloppen, dan zou Tesla in staat zijn de Model 3 voor ongeveer $ 35k te maken (voor de tot 42k aangeklede variant). Bij een marge van 50% op de opties ($7k), zou een kale basis auto ongeveer $ 31.5k moeten kosten om te maken. De brutomarge van het basismodel zou dan rond de 11% uitkomen.

Er zit dus een verschil van $ 6.3k tussen de resultaten van hun analyse ($ -2.8k per base auto) en de opmerkingen van Musk ($+3.5k per base auto).

Ben heel erg benieuwd naar het Q1 2018 resultaat in april komend jaar. Dan hebben we gegevens voor 3 kwartalen productie Model 3 en weten we ook wat de werkelijke marges zijn (geweest).

Persoonlijk is dat resultaat een belangrijk onderdeel bij het besluit daadwerkelijk een Model 3 te kopen. Het zou dan een behoorlijk indicatie moeten opleveren of de Model 3 een succes is/wordt of een "probleem" voor Tesla.
 
Ik zag het op Youtube (model3ownersclub). Niet heel veel nieuwe info, maar toch een beetje:

- lengte; 4.69m
- bagageruimte; 396 liter (inclusief de frunk)
- acceleratie; 0-96km/u in 5.6s (basismodel met achterwielaandrijving). Uitgaande van Model S cijfers (0-100km/u ten opzichte van 0-60mph), is 0-100 in 6.0s

Verder was er een spyshot (First look at Tesla Model 3’s charge port while Supercharging) van een Model 3 bij een SuC...met naakte laadopening!! De ruimte is groter dan bij de S en de klep scharniert naar boven. Er is wel ruimte voor CCS zo te zien, maar het exemplaar op de foto heeft dat blijkbaar niet (of niet zichtbaar). Blijft dus afwachten of een native CCS aansluiting voor de EU zal komen. Het lijkt uiteindelijk niet onmogelijk ;).

Elon Musk heeft nog via Twitter laten weten dat de 3D ergens vanaf begin komend jaar is te verwachten.

Het informatiedruppelen is begonnen :D
 
de 3D zou pas begin 2018 te verwachten zijn. Wil dit zeggen dat je pas vanaf dan (begin2018) een order kan plaatsen of zal je het order najaar 2017 kunnen plaatsen en effectieve levering ergens 1e kwartaal 2018.

Ik heb zoals velen een reservering gedaan (1000 euro) rond 11 november 2016, stel dat ik een 3D wil, gaat mijn reservering hiervoor nog kunnen aangewend worden? Stel dat Tesla mij najaar 2017 uitnodigd om via de configurator mijn model 3 samen te stellen maar de optie Dual zit er nog niet in. Kan ik mij reservering dan uitstellen tot wanneer Dual beschikbaar komt in de configurator?
 
de 3D zou pas begin 2018 te verwachten zijn. Wil dit zeggen dat je pas vanaf dan (begin2018) een order kan plaatsen of zal je het order najaar 2017 kunnen plaatsen en effectieve levering ergens 1e kwartaal 2018.

Ik heb zoals velen een reservering gedaan (1000 euro) rond 11 november 2016, stel dat ik een 3D wil, gaat mijn reservering hiervoor nog kunnen aangewend worden? Stel dat Tesla mij najaar 2017 uitnodigd om via de configurator mijn model 3 samen te stellen maar de optie Dual zit er nog niet in. Kan ik mij reservering dan uitstellen tot wanneer Dual beschikbaar komt in de configurator?

hoogstwaarschijnlijk zal dit geen probleem zijn om te wachten tot de D ter beschikking is, anders zouden ze te veel reservaties gaan verliezen.
Maar ik denk niet dat dit probleem voor u zal stellen, met een reservatie van november 2016 ga je waarschijnlijk begin 2018 nog niet aan de beurt zijn.;)
zelf ben ik bij de eerste reservaties:
17 maart 2016 (wanneer het personeel kon reserveren) en 1 april 2016 tijdens het live event (toen de teller rond de 130.000 stond)
En ik verwacht de eerste van beide, ten vroegste in het tweede kwartaal 2018.
 
de 3D zou pas begin 2018 te verwachten zijn. Wil dit zeggen dat je pas vanaf dan (begin2018) een order kan plaatsen of zal je het order najaar 2017 kunnen plaatsen en effectieve levering ergens 1e kwartaal 2018.

Ik heb zoals velen een reservering gedaan (1000 euro) rond 11 november 2016, stel dat ik een 3D wil, gaat mijn reservering hiervoor nog kunnen aangewend worden? Stel dat Tesla mij najaar 2017 uitnodigd om via de configurator mijn model 3 samen te stellen maar de optie Dual zit er nog niet in. Kan ik mij reservering dan uitstellen tot wanneer Dual beschikbaar komt in de configurator?

Elon heeft al aangegeven dat het geen probleem is om te wachten op de D versie. Je komt dan ook niet opeens achteraan in de rij, je behoudt je relatieve plek in de wachtrij.