Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het prototype al gezien, toen ik in Fremont was ;)
Deze kleur heet "White", overigens.

56a2bed18ac98859b525a1fed5610832.jpg

Dit is toch de Pontiac Vibe…? Was een joint-venture van GM en Toyota gebouwd in de NUMMI fabriek in Fremont Cal. nu beter bekend als de … Tesla plant. :biggrin:
 
Ik verwacht dat er minimaal een optie voor de Model III komt waarbij je een stuk grotere accu kan krijgen of denken jullie van niet?
De model III moet weer een tijdje mee kunnen dus een batterij van 60 met optie naar 75/85 komt er denk ik wel.

Dat vermoed ik ook wel. Alleen nooit even groot als de S. Ivm de fysieke afmetingen en ook omdat de S de grote broer moet blijven.
 
Na de uitspraak van Elon eerder deze week dat Superchargers ook CCS gaan ondersteunen, durf ik er wel van uit te gaan dat de Model III dat ook krijgt.
Ondanks dat Elon het een héél erg lelijke stekker vind, maar niet in staat was om de betreffende commissie daarvan te overtuigen (grapje)
 
Last edited:
Na de uitspraak van Elon eerder deze week dat Superchargers ook CSS gaan ondersteunen, durf ik er wel van uit te gaan dat de Model III dat ook krijgt.
Ondanks dat Elon het een héél erg lelijke stekker vind, maar niet in staat was om de betreffende commissie daarvan te overtuigen (grapje)

Say what!? Bron?

Dan refereer ik weer naar dit topic van mij: CCS Charging options for Model 3
 
de model 3 zou wel kunnen Superchargen, maar niet gratis.
maar ook wel zonder pasje.
Een soort van prepaid systeem.

Dan zijn we weer terug bij het 60 model. Dan wordt het een optie bij aanschaf en later aan te zetten. Blijft de vraag of het nu echt zoveel kost om het gewoon in de auto mee te geven. Is dan gelijk een gigantische trekker. Wat mij betreft zoekt men door naar wegen om gewoon SuC gebruik vrij te geven. Maar de tijd zal het leren.
 
De VIN van de wagen wordt uitgewisseld tijdens een SuC beurt dus het is helemaal niet moeilijk om zonder gedoe met pasjes toch te kunnen laden. Het volstaat iets te voorzien waardoor je cc is gekoppeld aan je My Tesla account en er maandelijks wordt afgerekend. Als dat al het model zou zijn waar Elon naartoe wil. Het is natuurlijk aantrekkelijk om eenmalig een vast bedrag te betalen om te kunnen laden voor het leven zoals dat bij ons het geval is. Maar als de wagen aan democratische prijzen wordt aangeboden is een prepaid bedrag van een paar 1000 EUR niet zo vanzelfsprekend.
 
Met de aantallen die elon van de model 3 wil verkopen is een betalend model de enige logische oplossing. (Met die paar tienduizenden model s-en zijn er nu al soms wachtrijen)
 
Met de aantallen die elon van de model 3 wil verkopen is een betalend model de enige logische oplossing. (Met die paar tienduizenden model s-en zijn er nu al soms wachtrijen)

Idd. Je hebt met 5x het aantal SuperChargers niet eens voldoende als Model 3 zo veel gaat verkopen. Misschien met 10x zelfs niet.

Al die auto's willen ook laden en we zien wat er nu al gebeurd op SuperCharger plekken. Zeker rondom grotere steden is het druk.
 
Maar dan betalen ze. En dan? Net zo goed lange rijen. Omdat de batterij veel kleiner is en er door de bank genomen iets van 30kWh geladen wordt spaart men maar enkele €'s uit. Daar zal men het niet om doen maar net zo goed wel moeten laden. Er zal hoe dan ook een enorme uitbouw nodig zijn straks. Zie ook eerdere discussies n.a.v Autobrief 3.
 
De VIN van de wagen wordt uitgewisseld tijdens een SuC beurt dus het is helemaal niet moeilijk om zonder gedoe met pasjes toch te kunnen laden. Het volstaat iets te voorzien waardoor je cc is gekoppeld aan je My Tesla account en er maandelijks wordt afgerekend. Als dat al het model zou zijn waar Elon naartoe wil. Het is natuurlijk aantrekkelijk om eenmalig een vast bedrag te betalen om te kunnen laden voor het leven zoals dat bij ons het geval is. Maar als de wagen aan democratische prijzen wordt aangeboden is een prepaid bedrag van een paar 1000 EUR niet zo vanzelfsprekend.

ik denk ook eerder in deze richting.
iedereen kan standaard aan de SuC, maar betaald gewoon voor zijn gebruik en niet vooraf één vaste som om levenslang te laden. Scheelt ook weer 2500€ in de aankoopsom. de kostprijs zal ook iets hoger zijn dan thuis laden. Hetgeen er voor zal zorgen dat je de SuC alleen gaat gebruiken indien nodig.
Dit lijkt me ook noodzakelijk bij het massaal gaan produceren van de model 3
 
Maar dan betalen ze. En dan? Net zo goed lange rijen. Omdat de batterij veel kleiner is en er door de bank genomen iets van 30kWh geladen wordt spaart men maar enkele €'s uit. Daar zal men het niet om doen maar net zo goed wel moeten laden. Er zal hoe dan ook een enorme uitbouw nodig zijn straks. Zie ook eerdere discussies n.a.v Autobrief 3.

Helemaal eens dat een enorme extra SUC capaciteit nodig zal zijn. Met name de vakantieperioden zal 99% gebruik maken van de SUC's.
 
Helemaal eens dat een enorme extra SUC capaciteit nodig zal zijn. Met name de vakantieperioden zal 99% gebruik maken van de SUC's.

Grappig, ik heb dat dus helemaal niet. Met wat ik uitspaar aan onderhoud en verbruik en MRB, ben ik meer dan bereid de ICE te pakken op vakantie en wat olie te verstoken. Want, laten we wel wezen: het is wel makkelijk voor lange trips, gewoon gaan en ik bepaal helemaal zelf wanneer en waar ik stop. En als ik geen ICE "erbij" had zou ik wel een auto huren. Net zoals vele mensen die ik ken die een kleine ICE hebben en voor de wintersport bijvoorbeeld gewoon een dik busje huren voor de reis.

Ik denk ook oprecht dat wat er ook gebeurt, de ICE zal blijven omdat het domweg voor een aantal toepassingen de beste mogelijkheid is.