Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
98bac19535f28aa440f9d50c4c5eb87a.jpg


Relaxed bij SuC Zwolle neem ik er vast eentje op Model 3.
Blijft bijzonder allemaal. Te gek dat ik zo weer in een volgeladen auto kan stappen.

ik zal misschien een azijnzeiker zijn maar je doet nu net alsof het uniek is dat je na 20 min wachten weer verder kan rijden. Misschien zit je te lang in de Tesla en moet ik je wakker schudden dat een ICE binnen 10 min ook weer verder kan.
 
ik zal misschien een azijnzeiker zijn maar je doet nu net alsof het uniek is dat je na 20 min wachten weer verder kan rijden. Misschien zit je te lang in de Tesla en moet ik je wakker schudden dat een ICE binnen 10 min ook weer verder kan.

Misschien een beetje :wink:. Het is duidelijk dat een ICE binnen 5 minuten weer verder kan, maar voor een elektrische auto is dit wel uniek. Geen enkele andere elektrische auto kan binnen een x aantal minuten zoveel bereik bijladen als de Tesla. Daar doelt Hans op.
 
ik zal misschien een azijnzeiker zijn maar je doet nu net alsof het uniek is dat je na 20 min wachten weer verder kan rijden. Misschien zit je te lang in de Tesla en moet ik je wakker schudden dat een ICE binnen 10 min ook weer verder kan.

Het is natuurlijk wel bijzonder dat je weg kunt rijden zonder te betalen. Goed, dat is niet uniek want kan met een ice ook. Maar dat is dan wel weer een stuk spannender... [emoji12]
 
ik zal misschien een azijnzeiker zijn maar je doet nu net alsof het uniek is dat je na 20 min wachten weer verder kan rijden. Misschien zit je te lang in de Tesla en moet ik je wakker schudden dat een ICE binnen 10 min ook weer verder kan.

Je bent het inderdaad wel. Lees goed wat ik bedoel. Na 150 km rijden ben ik blij als ik even rustig kan zitten, wat werken of gewoon "uit mijn ogen kijken" zoals een hongaarse uitdrukking dat zo mooi onder woorden weet te brengen. Zelfs bijna een verplichte pauze, dus geen schuldgevoel over verloren tijd, geen stress of wat dan ook.

Bij geen enkel benzinestation gaat dat zo relaxed. Daarnaast nam ik in het verleden vaak niet eens de tijd om eens rustig een kop koffie te pakken, want, ICE tijdperk, haast, haast, haast.

En tegelijkertijd wordt je auto nu netjes voorbereid op het volgende stuk.

Ik ben allang niet meer aan het vergelijken tussen ICE en FEV. ICE is allang een gesloten boek voor mij.
 
Maar dat is dus wat jij jezelf aan hebt gedaan met een ICE en dat is gewijzigd met een EV omdat deze je dwingt de rust te nemen. Ik heb vaak genoeg bij tankstations gezeten of bij een AC om bij te komen met een ICE. De Tesla dwingt mij dit meer te doen op afstanden en heb daar geen problemen mee. Het is echter zo dat je dit als voordeel van de EV noemt maar het is meer dat de EV je dwingt en je zelf dus die discipline niet had omdat bij een ICE te doen.
 
Maar dat is dus wat jij jezelf aan hebt gedaan met een ICE en dat is gewijzigd met een EV omdat deze je dwingt de rust te nemen. Ik heb vaak genoeg bij tankstations gezeten of bij een AC om bij te komen met een ICE. De Tesla dwingt mij dit meer te doen op afstanden en heb daar geen problemen mee. Het is echter zo dat je dit als voordeel van de EV noemt maar het is meer dat de EV je dwingt en je zelf dus die discipline niet had omdat bij een ICE te doen.

Ja, zo kunnen we wel overal een draai aan geven. Jij bepaalt eenvoudigweg niet hoe ik zaken ervaar en dit forum is er om ervaringen met elkaar te delen en die ervaringen kunnen per persoon verschillen. Leer van elkaar maar probeer elkaar niet te hervormen, daar zijn eeuwenlang slechte ervaringen mee opgedaan. Gelijk heb je, net als ik, want daar gaat het niet om.
 
Ik ben het met Glitch eens hier. Dit is geen azijnzeiken maar gewoon realisme. Geef me de keuze tussen onderweg moeten wachten versus thuis of op bestemming meer tijd hebben, dan kies ik voor het laatste.
Zeker met hulpmiddelen zoals autopilot wordt het verplichte rusttijd verhaal ook minder relevant.
Het onderweg moeten laden bij langere ritten blijft hoe dan ook een nadeel van de EV ten opzichte van een ICE. Het is na de prijs het eerste punt wat mensen doet twijfelen over een overstap naar een EV...
 
Ik ben het met Glitch eens hier. Dit is geen azijnzeiken maar gewoon realisme. Geef me de keuze tussen onderweg moeten wachten versus thuis of op bestemming meer tijd hebben, dan kies ik voor het laatste.
Zeker met hulpmiddelen zoals autopilot wordt het verplichte rusttijd verhaal ook minder relevant.
Het onderweg moeten laden bij langere ritten blijft hoe dan ook een nadeel van de EV ten opzichte van een ICE. Het is na de prijs het eerste punt wat mensen doet twijfelen over een overstap naar een EV...

...is... en ....blijft... veronderstellen "absolute" waarheden die echt niet voor iedereen gelden. Vakantiereizen "ervaren" wij ook als veel relaxter terwijl we daar ook behoorlijk tijd inleveren t.o.v. de ICE. Het is maar net hoe je het bekijkt.

En wat het overstappen op een EV betreft zullen de argumenten altijd in het nadeel van de EV blijven, lees maar eens hoe ik de voordelen van de ICE heb omschreven in Autobrief 3, maar zal het er, net als bij ons, op aan moeten komen dat men gewoon die auto wil. Ik hoop, en heb er wel vertrouwen in, dat Model 3 dat effect zal sorteren, gewoon omdat het een superauto wordt voor die klasse.
 
Ik ben het met Glitch eens hier. Dit is geen azijnzeiken maar gewoon realisme. Geef me de keuze tussen onderweg moeten wachten versus thuis of op bestemming meer tijd hebben, dan kies ik voor het laatste.
Zeker met hulpmiddelen zoals autopilot wordt het verplichte rusttijd verhaal ook minder relevant.
Het onderweg moeten laden bij langere ritten blijft hoe dan ook een nadeel van de EV ten opzichte van een ICE. Het is na de prijs het eerste punt wat mensen doet twijfelen over een overstap naar een EV...

Precies ik heb veel klanten en familie in de binnenvaart die de Tesla een geweldige auto vinden maar voor hun niet intersant is door de laadtijden. Ze moeten vanuit Duitsland Mannheim naar Rotterdam de kinderen halen voor het weekend dat is 4 uur rijden haal je niet op 1 charge met een tesla als je normaal rij, dan halen ze de kinderen op doen boodschappen en weer terug. Wachten aan een SUC is voor hun geen optie een batteryswap wel maar dat is er nog niet. Neem daarbij dat de Tesla slechts 300KM haalt wanneer je 130KM per uur doet is het voor deze groep mensen geen optie en zal dat ook niet worden. Tuurlijk je moet rusten etc etc dat zeg ik ook altijd tegen ze maarja dat schip moet ook weer zo snel mogelijk van de kant af. In een ander draadje is al eens gesproken over een meer realistisch bereik bv. 5 uur lang 130KM per uur kunnen rijden. Voor mij persoonlijk is de Tesla ideaal kantoor zit vlakbij huis ik rij over het algemeen korte ritjes ongeveer 300KM per weekend en soms naar Hamburg toe wat redelijk te doen is met de Tesla. En ja wij gaan op kantoor (om ontopic te blijven) ook een Model 3 aanschaffen om te kijken als deze wagen de diesel vloot kan vervangen deze wagen zal dan vooral voor de ARA gebruikt worden (Amsterdam Rotterdam Antwerpen). Maar wat wij niet moeten doen is idealiseren van een EV want een ICE heeft ook degelijk zijn voordelen ze rijden alleen minder goed ;)
 
Precies ik heb veel klanten en familie in de binnenvaart die de Tesla een geweldige auto vinden maar voor hun niet intersant is door de laadtijden. Ze moeten vanuit Duitsland Mannheim naar Rotterdam de kinderen halen voor het weekend dat is 4 uur rijden haal je niet op 1 charge met een tesla als je normaal rij, dan halen ze de kinderen op doen boodschappen en weer terug.

En wat denk je van het gewicht van een S? Dat is toch al snel een 2.200 KG. ongeladen met boodschappen. Ook niet een klein gewicht wat je met een (standaard) autokraan aan boord zet.

Daarentegen wordt de model 3 hopelijk wel wat lichter maar dat zal denk ik echt geen 1.500 KG. worden ben ik bang. Er moet tenslotte toch een (zware) accu onder.
 
En wat denk je van het gewicht van een S? Dat is toch al snel een 2.200 KG. ongeladen met boodschappen. Ook niet een klein gewicht wat je met een (standaard) autokraan aan boord zet.

Daarentegen wordt de model 3 hopelijk wel wat lichter maar dat zal denk ik echt geen 1.500 KG. worden ben ik bang. Er moet tenslotte toch een (zware) accu onder.

Is "maar" 500kg meer dan de A6-breaks die standaard op de achtersteven staan.
Vergelijk dat met die motorbootjes van gelijkaardig gewicht die ook af en toe op binnenvaartschepen staan.
 
En wat denk je van het gewicht van een S? Dat is toch al snel een 2.200 KG. ongeladen met boodschappen. Ook niet een klein gewicht wat je met een (standaard) autokraan aan boord zet.

Daarentegen wordt de model 3 hopelijk wel wat lichter maar dat zal denk ik echt geen 1.500 KG. worden ben ik bang. Er moet tenslotte toch een (zware) accu onder.

De autokraan is aan te passen tot 3 ton dus dat is hun probleem niet dat hebben ze allemaal al uitgezocht anyway voor deze doelgroep is het gewoon nog niet te doen dan is het laden gewoon een gebrek.
 
Wachten aan een SUC is voor hun geen optie een batteryswap wel maar dat is er nog niet.
Volgens mij kwam die ook niet meer, is destijds wel gepresenteerd en ze hadden (hebben?) er 1x opgeleverd waar "omwonenden" eenmalig gratis mochten swappen, maar zelfs dat is niet gebruikt door velen - of alleen om het een keer gezien te hebben. Met $80 per swap is het natuurlijk ook een prijzige aangelegenheid, zelfs al kun je binnen de kortste keren weer door. Maar met jouw voorbeeld van 'even uit Mannheim' wordt zo'n reisje dan al snel prijzig!

Overigens lijkt het me fabrikant-technisch nog wel nuttig, kun je gewoon kapotte of verdachte accupacks spreekwoordelijk onder het asfalt schuiven zonder dat daar geruchten van komen.