Dit is het model 3 draadje...en uiteindelijk is het niet zinvol te mekkeren over afleverproblemen die pas volgend jaar kunnen ontstaan. Wanneer nodig, zal ik in 2018 daar mekkeren over dat vervelende rammeltje of vastlopend scherm
. Ik heb gereageerd op de opmerking van
@LastNLSig :
Is toch niet echt iets nieuws? Bij de Model S heetten de beta's 'Signature'. Bij de 3 wordt het 'employee car'.
Geloof niets van zijn 'Analytic tools'. Hij is cutting costs en gambling om de 3 op tijd op de markt te krijgen.
Je gelooft toch niet dat Elon nu opeens de holy grail van het producren van auto's heeft uitgevonden? Wel het oprekken van specs zodat wat krom is toch als 'recht' verkocht kan worden.
Ik vond dat erg negatief. Vooral het oprekken van specs en dat Tesla aan het gokken is met de Model 3. Dat zijn pittige aantijgingen waarvan ik vind dat je die zou moeten onderbouwen.
Daarna heeft
@HWS gezegd dat
@LastNLSig erg veel geduld heeft gehad:
Elke andere auto was allang via de voorgevel aan de leverancier geretourneerd, door mij althans.
Ik weet niet hoe het bij jullie werkt, maar als ik een erg grote uitgave ga doen, is er altijd een korte strijd tussen gevoel en verstand. Zo ook bij de Model 3. Een in mijn ogen bloedmooie auto. Zowel qua uiterlijk als het "innerlijk". Al tijden wil ik een echt knappe EV rijden en die kans wil ik ook grijpen. Ik weet zeker dat de auto super rijdt en nog een stuk schoner dan ieder alternatief ook. Win-win.
Het is de bedoeling dat deze auto lang meegaat. Ik kan niet iedere 3 jaar even een nieuwe kopen. Betrouwbaarheid is dan gewoon belangrijk omdat defecte onderdelen na het aflopen van de garantie behoorlijk kostbaar kunnen zijn. Dat is met "normale" auto's al zo (turbo, roetfilter, etc), maar met een Tesla des temeer.
Tesla communiceert dat de 3 simpeler is en daardoor meer betrouwbaar. Dat deze auto gemaakt is voor productie en dat de kwaliteit beter moet zijn door ervaringen van de afgelopen 5 jaar. Omdat Tesla nu een stuk groter en serieuzer is in de ogen van toeleveranciers, verwacht ik daar ook minder issues. Het is onzinnig om ervaringen van Tesla-eigenaren van een 2013 Model S te gebruiken als basis voor verwachtingen voor de Model 3.
Verder lees je alleen de klachten online en dat kan een te negatief beeld geven over een product. Het is wel verstandig om eventuele issues en storingen van de Model 3 te volgen in het eerste half jaar. Ter indicatie en niet om paniek te trappen...wat vele media zullen gaan doen.
Tijdens de garantieperiode wordt de service van Tesla zeer hoog gewaardeerd. Hooguit dat de communicatie soms niet lekker loopt, maar dat lijkt te verschillen tussen Service Centers.
Er is een verschil tussen zorgen maken, spijkers op laagwater zoeken en gewoon kritisch zijn. Voorlopig ben ik gewoon kritisch en wanneer er om wat voor reden dan ook rare problemen bij de eerste Model 3 auto's voordoen, zou ik me zorgen kunnen maken. Zover is het nog lang niet en probeer ik de komkommertijd voor de Model 3 door te komen met speculatie (omdat het leuk is) en het bestrijden van onzin online over EV's, Tesla en de Model 3.
Vandaag bijvoorbeeld het vitaal belangrijke nieuws geleerd dat er shielded aluminium kabels uit Oostenrijk in de auto kunnen komen. De dag zou niet hetzelfde geweest zijn zonder deze kennis
.