Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
YRgMuTb.png
 
  • Like
Reactions: Defiant
In ieder geval weer één van de steeds terugkerende doomberichten uit de wereld geholpen. Feestje in juli en dan wordt ook, verwacht ik, veel bekend over de nieuwe batterijcellen in de auto's. We hebben gezien wat ze doen in Powerwall en Powerpack, ruwweg 100% extra capaciteit en daarom erg benieuwd wat men in petto heeft voor de auto's. Elon heeft ooit een max range (meer is niet nodig) genoemd van 700 km en dat zou best eens kunnen voor S en X. 3 zal daar wat onder blijven maar gezien prijzen van batterypack zal ook daar wel een 500 km+ versie denkbaar zijn. Ruimte voor huidige packs is te beperkt maar nieuwe packs nemen veel minder plaats in (Powerwall en Powerpack zijn niet groter geworden) en basispacks zorgen in ieder geval voor flinke gewichtsbeparing. We gaan het zien, over een maandje of drie al. En uiteraard komen de batterijen kort hierna (na de unveil) al in S en X.
 
In ieder geval weer één van de steeds terugkerende doomberichten uit de wereld geholpen. Feestje in juli en dan wordt ook, verwacht ik, veel bekend over de nieuwe batterijcellen in de auto's. We hebben gezien wat ze doen in Powerwall en Powerpack, ruwweg 100% extra capaciteit en daarom erg benieuwd wat men in petto heeft voor de auto's. Elon heeft ooit een max range (meer is niet nodig) genoemd van 700 km en dat zou best eens kunnen voor S en X. 3 zal daar wat onder blijven maar gezien prijzen van batterypack zal ook daar wel een 500 km+ versie denkbaar zijn. Ruimte voor huidige packs is te beperkt maar nieuwe packs nemen veel minder plaats in (Powerwall en Powerpack zijn niet groter geworden) en basispacks zorgen in ieder geval voor flinke gewichtsbeparing. We gaan het zien, over een maandje of drie al. En uiteraard komen de batterijen kort hierna (na de unveil) al in S en X.

Ik verwacht niet dat er dit jaar een grotere batterij komt dan de huidige 100 kWh. Dat heeft Elon aangegeven. Aan de andere kant zou het met die nieuwe cellen wel kunnen en misschien had hij het enkel over de 18650 cellen. Laten we het hopen. Spannende tijden in ieder geval!
 
Ik verwacht niet dat er dit jaar een grotere batterij komt dan de huidige 100 kWh. Dat heeft Elon aangegeven. Aan de andere kant zou het met die nieuwe cellen wel kunnen en misschien had hij het enkel over de 18650 cellen. Laten we het hopen. Spannende tijden in ieder geval!

Natuurlijk laten ze niet het achterste van de tong zien en blijft er ruimte voor een wat cryptische benadering. Maar met de nieuwe cel is duidelijk dat men er een enorme marge bij heeft gekregen. En ikzelf met mijn 70D heb een haalbare range van 350 km maar zou er graag een 150 km bij hebben. Dan zou ik al mijn binnenlandse ritten van huis uit kunnen doen wat een ontlasting van het laadnetwerk zal geven. Langere reizen worden net weer iets flexibeler vooral als ook het laden sneller gaat. Dat hoeft niet direct 350 Kw te zijn (overigens heeft J,B, Straubel eerder aangegeven dat iets van 250 max gewenst zal zijn) maar het zou al heel mooi zijn als de nieuwe cellen de 145 Kw die er is (bij de nieuwe SuC's) kunnen oppikken en dan langer die hogere spanning kunnen vasthouden. Dan bereik je al snel een halvering van de laadtijd zonder dat er iets aan de SuC gedaan hoeft te worden.
De Semi is een ander mooi verhaal. Die kan best wel eens echt hoge waardes kunnen laden en dan via auto plug. Met die waarden gaat men niet met een kabel en stekker staan hannessen. Maar wat je zegt, spannende tijden!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
We zijn het wel eens. En als jullie nr. 275.000 zijn is het -80 k voor productie 2017 en wordt het 195.000 en bij een jaarproductie van 400.000 zit je rond medio 2018 en tel daar dan de obligate vertragingen (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar dan in spiegelbeeld) bij op en dan zit je in tweede halfjaar. Rond zo?

Het is bekend dat ik niet zo'n optimist ben. (reken zelf op 2020; was de eerste reservering in Duiven).
Maar buiten dat zijn dit soort speculaties natuurlijk uitermate lastig zolang we geen inzicht hebben in de strategie/timing van de introductie in Europa. Welke aanpassingen zijn er nodig? Hoe zit het met type toelatingen? Wanneer kunnen ze zowel US als EU versie op de lijn(en) produceren? Etc. Nergens op rekenen en je tzt laten verrassen lijkt het beste devies.
 
Weten doet niemand het (van ons). Wel is er een legertje dat categorisch een erg somber schema uitdraagt, dat evenmin onderbouwd is gezien de grote verschillen tussen S en X en 3 en de inmiddels opgedane ervaringen bij het produceren. Of hij nu in november 2017 of maart 2018 in Europa zal komen zullen we echt nog even in de sterren moeten laten maar de berichten die we krijgen stemmen niet somber. Diplomatiek hè?
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN