Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ben het wel met je eens Widodh, Wij wilde onze 2e auto vervangen door een Model 3 maar ik denk dat ik liever de Model S vervang door een nieuwe S of X en dan de 2e auto(ICE) maar laat voor wat het is. We rijden er te weinig in voor een Model 3..
Exact dezelfde overweging hier. Mijn vrouw rijdt echt weinig in haar auto en vindt het ronduit bespottelijk dat ik haar auto wil vervangen door een model 3 (alles groter dan een Fiestaatje vind ze overdreven voor haar). Ik vond het idee van geen ICE meer voor de deur hebben wel gaaf, maar krab me soms toch nog wel achter de oren. Toch maar nieuwe S, of een nieuwe X (praktischer denk ik, maar hoe graag ik ook wil, het lukt me maar niet om hem mooi te vinden), toch een 3 en dan de S naar privé halen, wachten op de Y......problemen, problemen. Maar frappant hier Wido en Bas met soortgelijke 'worstelingen' te zien spelen. Gedeelde smart!
 
  • Like
Reactions: Zuid5.nl
Exact dezelfde overweging hier. Mijn vrouw rijdt echt weinig in haar auto en vindt het ronduit bespottelijk dat ik haar auto wil vervangen door een model 3 (alles groter dan een Fiestaatje vind ze overdreven voor haar). Ik vond het idee van geen ICE meer voor de deur hebben wel gaaf, maar krab me soms toch nog wel achter de oren. Toch maar nieuwe S, of een nieuwe X (praktischer denk ik, maar hoe graag ik ook wil, het lukt me maar niet om hem mooi te vinden), toch een 3 en dan de S naar privé halen, wachten op de Y......problemen, problemen. Maar frappant hier Wido en Bas met soortgelijke 'worstelingen' te zien spelen. Gedeelde smart!

Ik ben daar wat kort in. Stel dat er een tegenligger ineens op haar weghelft komt of ze zelf tegen een boom rijdt? Die dingen gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Dat idee had ik ook, maar geen geduld. De ICE nu vervangen, door eenvoudigweg de S door te schuiven naar mijn vrouw en zelf een nieuwe te bestellen. Nog geen moment spijt. Een gebruikte S is goedkoper als een ICE als je deze toch al in huis hebt, zeker als je weinig rijdt. Immers vooralsnog geen wegenbelasting.
Ik ben daar wat kort in. Stel dat er een tegenligger ineens op haar weghelft komt of ze zelf tegen een boom rijdt? Die dingen gebeuren.
Hier dezelfde reden. Blijf me verbazen over mannen die zelf een grote bak rijden en vrouw en kinderen (meest waardevolle bezit) in een koekblik duwen.
 
Exact dezelfde overweging hier. Mijn vrouw rijdt echt weinig in haar auto en vindt het ronduit bespottelijk dat ik haar auto wil vervangen door een model 3 (alles groter dan een Fiestaatje vind ze overdreven voor haar). Ik vond het idee van geen ICE meer voor de deur hebben wel gaaf, maar krab me soms toch nog wel achter de oren. Toch maar nieuwe S, of een nieuwe X (praktischer denk ik, maar hoe graag ik ook wil, het lukt me maar niet om hem mooi te vinden), toch een 3 en dan de S naar privé halen, wachten op de Y......problemen, problemen. Maar frappant hier Wido en Bas met soortgelijke 'worstelingen' te zien spelen. Gedeelde smart!
Laten we vooral niet vergeten dat het luxe 'problemen' zijn die we hebben!

De 3 gaat een gave auto zijn, maar voor mijn gedrag past de S beter. Veel rijden met veel spullen.
 
Hier dezelfde reden. Blijf me verbazen over mannen die zelf een grote bak rijden en vrouw en kinderen (meest waardevolle bezit) in een koekblik duwen.
Zo ligt het bij mij niet Billy, ik vind dit ook een beetje een generaliserende mening. Ik krijg haar niet uit een koekblik. Ik heb door de jaren heen heel vaak geopperd iets leukers/mooiers/groters/veiligers te kopen. Maar ze vindt dat onzin, voor die 5000 km per jaar die ze rijdt. En natuurlijk gaat veiligheid boven alles, maar ik geloof ook weer niet dat we met haar huidige auto en kilometrage echt onverantwoorde risico's nemen. Ik probeer haar van een model 3 te overtuigen vanwege de veiligheid, de kosten, het milieu, noem maar op. Maar ze ziet zichzelf niet rijden in een auto die ze veel te duur vindt voor waar ze het voor gebruikt. En weet je, ik bewonder haar voor die bescheidenheid en als ik haar mening zou negeren ben ik minstens zo respectloos als die mannen die hun gezin in een koekblik duwen.
 
Wat ben ik blij met een vrouw die het allemaal geen reet interesseert als hij maar niet wit is
Praatje over auto's om haar er over na te laten denken bestaan niet! Wat wel werkte was dat ze de auto in de winter kan voorverwarmen en dus niet hoeft te krabben!
Maar ja die rijd dan 5000 km bijna altijd met kinderen en weinig bagage
Zelf blijf ik lekker in mijn x rijden
 
Zo ligt het bij mij niet Billy, ik vind dit ook een beetje een generaliserende mening. Ik krijg haar niet uit een koekblik. Ik heb door de jaren heen heel vaak geopperd iets leukers/mooiers/groters/veiligers te kopen. Maar ze vindt dat onzin, voor die 5000 km per jaar die ze rijdt. En natuurlijk gaat veiligheid boven alles, maar ik geloof ook weer niet dat we met haar huidige auto en kilometrage echt onverantwoorde risico's nemen. Ik probeer haar van een model 3 te overtuigen vanwege de veiligheid, de kosten, het milieu, noem maar op. Maar ze ziet zichzelf niet rijden in een auto die ze veel te duur vindt voor waar ze het voor gebruikt. En weet je, ik bewonder haar voor die bescheidenheid en als ik haar mening zou negeren ben ik minstens zo respectloos als die mannen die hun gezin in een koekblik duwen.
Zo ben ik ben een vrouw met dezelfde opvattingen op voorlopig een Fiat 500e uitgekomen. Minstens net zo (on)veilig als wat ze nu rijdt maar al wel volledig elektrisch:).
 
Zo ben ik ben een vrouw met dezelfde opvattingen op voorlopig een Fiat 500e uitgekomen. Minstens net zo (on)veilig als wat ze nu rijdt maar al wel volledig elektrisch:).
Mijn vrouw begint alsmaar frequenter hints te droppen dat die Model 3 er eens ASAP mag komen: als ik thuiswerk of in het buitenland zit mag (eigenlijk moet ze van mij) ze de Model S gebruiken en ze begint alsmaar vaker te zeggen hoe onveilig ze zich wel niet voelt als ze de model S niet ter beschikking heeft.
 
Het model 3 draadje was al weggezakt tot halverwege de tweede pagina !:eek:

Als binnen enkele weken het grote launch event plaatsvindt , wordt het dan niet stilaan tijd om een datum te prikken en invitaties rond te sturen?
//**//
Neem jij het initiatief ? een Doodle bvb ?;)



die pers toch... Alhoewel Model-3 héél belangrijk is; is het zeker niet "the most important event in Company's History".
Tesla heeft al eerder echte do-or-die momenten gehad - en de launch van Model-3 is dat niet.
Als de launch mislukt, zal dat pijn doen, véél pijn zelfs. Maar het is geen do-or-die.

Waarschijnlijk volgt de auteur Tesla pas sinds een jaartje:D
 
Hehe, ik krijg mijn vrouw echt niet overtuigd van de meerwaarde van een M3 voor haar. Hoewel ze het heel leuk vindt om met mijn S te rijden. Al die veiligheidsargumenten en milieuargumenten kunnen haar niet bekoren om haar VW Golf TDI pompverstuiver weg te doen.

En ik krijg mezelf niet overtuigd van de meerwaarde van een nieuwe Model S na 5 jaar. AP2 is voor mij niet voldoende om mijn classic van de hand te doen en een nieuwe te kopen. Die classic rij ik dus gewoon op. En met zijn 140k km, zal dat nog wel even duren ook. Maar daar sta je dan met je 2 model 3 reservaties... Misschien brengt een testrit haar nog op andere gedachten.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Xfrank
Ik kan moeilijk geloven dat dit het definitieve stuur is. vooral het grote middelste deel voldoet niet aan de verwachte afwerking, en lijkt me eerder een stuk dat in een tijdelijke (goedkope) matrijs is gemaakt. Mogelijks hebben deze 3 zogenaamde productie candidates zich niet echt per ongelijk laten betrappen, maar is het een afleidingsmanoeuvre. (hoop ik;))
Ik wel hier nog even op terug komen.
Anderhalf jaar geleden is Félix Godard https://nl.linkedin.com/in/godardfelix binnengehaald bij tesla om de cockpit van de model 3 te ontwerpen. Op dat moment was hij 3 jaar hoofddesigner bij Porsche en stond daar in voor het design van de Mission E concept en de productieversie.(zie ook in zijn linkedin profiel bij welke patenten zijn naam staat als bedenker.)

Zo iemand zou dan na anderhalf jaar werken dit stuur ontworpen hebben....:confused:
nYwmKyJ.jpg


dan lag hij toch al lang met zijn kl.... buiten.:rolleyes:
Ok, met het strakke interieur, ok, met 1 centraal scherm, ok, dat er geen HUD in komt, het enige waar hij dan toch nog iets mee kan doen is het stuur. Ik begrijp ook dat binnen het vooropgestelde budget niet alles kan, maar DIT stuur kan je vandaag in geen enkele auto nog terugvinden.

Ik blijf dus geloven in een verrassing bij de launch van de model 3.
Voor mij zijn er een X-aantal andere cockpits gemaakt om als afleiding de straat op te sturen.

mocht dit toch niet het geval zijn, en bij de Launch is er geen andere versie (lees indrukwekkender)
dan past het in ieder geval in een van deze Youtupe filmpjes.

En dan zal E.M. heel wat minder moeite moeten doen om de aandelen naar beneden te praten, en de reservatiehouders van de model 3 richting model S te duwen. (of richting annulatie)
 
  • Informative
Reactions: Xfrank
Neem jij het initiatief ? een Doodle bvb ?;)




die pers toch... Alhoewel Model-3 héél belangrijk is; is het zeker niet "the most important event in Company's History".
Tesla heeft al eerder echte do-or-die momenten gehad - en de launch van Model-3 is dat niet.
Als de launch mislukt, zal dat pijn doen, véél pijn zelfs. Maar het is geen do-or-die.

Waarschijnlijk volgt de auteur Tesla pas sinds een jaartje:D


Hier waag ik het toch met je oneens te zijn Dirk. De model 3 wordt wel degelijk een do-or-die. De verwachtingen en de uitdagingen zij enorm. Gevaren: niet (op tijd) kunnen leveren. SeC netwerk dat de groei niet kan bijhouden. 500.000 klanten die de SeC's platlopen vanwege allemaal kwaliteits/garantie issues.

(Gezien wat 1 lullig batterij issuetje met een gevestigd bedrijf als Samsung deed?)

Hij kan uit vele wonden doodbloeden. En als het sentiment keert is de pleister (kapitaal van de markt) ook niet meer voorhanden.

We zullen het allemaal gaan zien de komende tijd.