Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
79F8DCFC-6C52-4D46-B9A7-E0E862C8656C.jpeg
 
Een van de voornaamste voorwaarden voor mij is dat onze 2 (niet elektrische) fietsen meekunnen hetzij achteraan op een fietsrek (trekhaak) oftewel op het dak. Hoe groot is de kans dat wij onze fietsen gaan kunnen vervoeren met de model 3? Indien dit op de huidige modellen nog niet voorzien is, hoe groot is de kans dat Tesla deze voorziening zal inbouwen?
 
Een van de voornaamste voorwaarden voor mij is dat onze 2 (niet elektrische) fietsen meekunnen hetzij achteraan op een fietsrek (trekhaak) oftewel op het dak. Hoe groot is de kans dat wij onze fietsen gaan kunnen vervoeren met de model 3? Indien dit op de huidige modellen nog niet voorzien is, hoe groot is de kans dat Tesla deze voorziening zal inbouwen?

Model 3 Roof Rack Options
 
Geweldig! Een test voor efficiëntie bij 75-80 mph/120-130 km/u en bepaalde temperatuur? Bij voorkeur dus een stuk rijden van minimaal 50 km/30 mile (heen en weer of vlakke weg zonder veel wind). Tweede punt zou kunnen zijn wat je ervaring is met rijden en scherm bedienen. O.a. bij autopilot volgafstand.

Intussen terug van California en 24u met de Model 3 (VIN 454). Efficiëntietest heb ik niet kunnen doen. Te druk met het rondrijden met verschillende passagiers en naar verschillende bestemmingen.

Wat punt 2 betreft: geen enkel probleem gehad met het bedienen van het scherm, wat overigens van een betere kwaliteit is dan op de S. Voor het ingeven van bestemmingen quasi altijd voice gebruikt, voor andere doeleinden ook geen issue. Double tap op de speed limit indication om de cc speed aan te passen werkte perfect. Snelheid aanpassen via scroll wheels moet er wel aankomen want momenteel niet realistisch om voortdurend bij te stellen op het scherm. Verder wel handing dat je in de VS je stuur niet hoeft aan te raken voor een lane change.

Enige opmerking die ik had is dat de tint van het glazen dak wel erg donker is. Zelfs in de Californische zon had ik niet het gevoel met een glazen dak rond te rijden. Van mijn passagiers kreeg ik eveneens de opmerking dat de achterbank vrij oncomfortabel was.
 

Attachments

  • IMG_0432.jpg
    IMG_0432.jpg
    313.1 KB · Views: 44
Intussen terug van California en 24u met de Model 3 (VIN 454).
(..)Enige opmerking die ik had is dat de tint van het glazen dak wel erg donker is. Zelfs in de Californische zon had ik niet het gevoel met een glazen dak rond te rijden.(..)

Zouden kopers die de premium upgrade voornamelijk overwegen voor het glazen dak eigenlijk net zo goed die 5.000 dollar kunnen besparen door af te zien van de premium upgrade / glazen dak ?
 
Zouden kopers die de premium upgrade voornamelijk overwegen voor het glazen dak eigenlijk net zo goed die 5.000 dollar kunnen besparen door af te zien van de premium upgrade / glazen dak ?

Moeilijk te zeggen aangezien niemand al een Model 3 zonder glazen dak heeft gezien. Misschien valt het past echt op als je daar mee vergelijkt. Op dit moment zou ik $5k enkel voor het glazen dak niet overwegen. Het betere sound system, vegan leather, wood trim, ... samen met het glazen dak zijn het voor mij dan weer wel waard.