Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
https: // insideevs.com/musk-paint-tesla-model-3-bottleneck/
upload_2018-8-31_16-24-12.png


Laat dit nou net de reden zijn, in ons geval vw. te verwachten extra spuitkosten door die extra blanke laag bij multi-coat-red... zie ook ergens hiervoor in dit draadje, bij schade, om definitief voor M3 deep metallic blue te kiezen. Momenteel rijden we dus in een pearl white Leaf... :eek:... Het dure lakschadetraject van extra mooie kleuren kennen we inmiddels iets te goed.
 
  • Informative
Reactions: jordy5
Maar de auto’s voor Noorwegen (en Zwitserland) worden toch niet geassembleerd in Tilburg, ook al komen ze daar binnen ( volgens jou)
Ik heb altijd begrepen dat alleen EU auto’s daar geassembleerd worden.

Dus de N en CH auto’s zijn dan de overtocht gevaargoed volgens jou. Gek want ik stop regelmatig 6 500e’s in een container en heb nog nooit iemand hier ook maar iets over horen zeggen. Of me er extra voor laten betalen..
 
Een oud artikel hierover gevonden:
Tesla's New Tilburg Factory Now Open

“Editor’s Note: We should add this is a ‘final assembly‘ facility, meaning they are mostly just re-assembled after leaving Tesla’s Fremont factory in California in order to meet domestic manufacturing/regulatory standards and to avoid extra EU taxation/import tariff rules.

The ‘final assembly‘ process reportedly takes about 2-3 hours per vehicle, but saves about ~10% worth of fees added to the EVs’ pricing. Countries such as Norway and Switzerland do not have these hurdles in place, and thus those vehicles are efficiently shipped complete from the US.”

Waar ze nou binnen komen staat hier niet in, maar mijn gevoel zegt me dat het efficiënter is om een container naar Noorwegen te varen en daar te lossen, dan om hem in Tilburg te lossen en op een vrachtwagen te zetten.

Voor zover ik weet gaat Zwitserland wel via Tilburg, maar ze hoeven dus niet geassembleerd te worden.
Logisch ook, gezien de extra kosten van het assemblage gedeelte in Tilburg.
 
Maar de auto’s voor Noorwegen (en Zwitserland) worden toch niet geassembleerd in Tilburg, ook al komen ze daar binnen ( volgens jou)
Ik heb altijd begrepen dat alleen EU auto’s daar geassembleerd worden.

Dus de N en CH auto’s zijn dan de overtocht gevaargoed volgens jou. Gek want ik stop regelmatig 6 500e’s in een container en heb nog nooit iemand hier ook maar iets over horen zeggen. Of me er extra voor laten betalen..
Misschien omdat dat geen nieuwe auto’s zijn?
 
We zijn deze zomer naar de VS geweest en ik ben nu de foto's aan het uitzoeken.
Helemaal vergeten dat ik deze 4 foto's in Portland had gemaakt, maar nog niet had geüploadet.
Testrit lukte net niet, omdat we toen alweer naar Seattle onderweg waren :-/
 
Mooi!
Yours I presume?
Nee, nee, jammer genoeg niet: deze stond bij de Tesla Shop in Portland, in een mall op 400m van ons hotel.
We hebben er ook nog ingezeten en het dashboard is wel wennen!
Kofferbak viel me mee, maar de ingang naar de bagageruimte is erg klein als je een S gewend bent.
(Niet zo erg als mijn Audi A4 sedan van hiervoor:daar kon je helemaal niets in kwijt.)