Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn omgeving vragen de laatste tijd veel mensen waar hij nu blijft, die Tesla. Nu deel ik ze de laatste tijd mede dat ik hem hopelijk zomer 2019 zal hebben. Wat denken jullie? Is dat haalbaar? En gaan ze eerste de nederlandse markt bedienen zodra ze Europa aan gaan?
 
In mijn omgeving vragen de laatste tijd veel mensen waar hij nu blijft, die Tesla. Nu deel ik ze de laatste tijd mede dat ik hem hopelijk zomer 2019 zal hebben. Wat denken jullie? Is dat haalbaar? En gaan ze eerste de nederlandse markt bedienen zodra ze Europa aan gaan?
Eerst Noorwegen, daarna een andere groep landen staat mij bij, waaronder D en NL.
Of jij je 3 zal hebben zomer 2019 ..... ?
 
Tesla misses Model 3 production goal of 6,000 units per week, but on track for overall Q3 goal

Aangezien de productie doelstelling nog steeds niet gehaald is, denk ik niet je 3 er eerder zal zijn...

Het stomme is dat Tesla/Elon twee cijfers gebruiken. 5000/6000 per week enerzijds en anderzijds 50–55.000 in Q3. Dat laatste gaan ze keurig halen zo lijkt. Dat eerste is lastiger. Q3 is gemiddeld 4.166-4.583 stuks per week om verwachting te halen. Dus Tesla is goed in verwachting en Elon zit er weer eens naast.
 
Het stomme is dat Tesla/Elon twee cijfers gebruiken. 5000/6000 per week enerzijds en anderzijds 50–55.000 in Q3. Dat laatste gaan ze keurig halen zo lijkt. Dat eerste is lastiger. Q3 is gemiddeld 4.166-4.583 stuks per week om verwachting te halen. Dus Tesla is goed in verwachting en Elon zit er weer eens naast.
Het zijn ook nog eens twee verschillende getallen. De 50.000+ gaat over het aantal te leveren wagens. De 5.000+ gaat over de productie in de fabriek. Voor het gemak stonden er op 30-6 meer dan 10.000 Model 3 te wachten om uitgeleverd te worden. Als je dan 11 weken productie rekent om de overige 40.000 te bouwen dan hoef je er minder dan 3.700 per week te maken.
 
Het stomme is dat Tesla/Elon twee cijfers gebruiken. 5000/6000 per week enerzijds en anderzijds 50–55.000 in Q3. Dat laatste gaan ze keurig halen zo lijkt. Dat eerste is lastiger. Q3 is gemiddeld 4.166-4.583 stuks per week om verwachting te halen. Dus Tesla is goed in verwachting en Elon zit er weer eens naast.
Welke van de 2 kijken de investeerders dan naar? De pers gaat zeker het getal gebruiken welke niet gehaald wordt. Even ruw geteld heeft Q3 13 weken, dan zouden er 65.000 M3s gemaakt moeten worden bij 5000 per week, of 78.000 bij 6000.
Ik denk dat iedereen er nog wel overheen zou kunnen komen als een deel daarvan nog niet afgeleverd zou zijn, maar beide aantallen gaan ze nooit halen.
Voor de ramp up, welke getallen worden daarvoor gebruikt? Die week cijfers toch?
 
Welke van de 2 kijken de investeerders dan naar? De pers gaat zeker het getal gebruiken welke niet gehaald wordt. Even ruw geteld heeft Q3 13 weken, dan zouden er 65.000 M3s gemaakt moeten worden bij 5000 per week, of 78.000 bij 6000.
Ik denk dat iedereen er nog wel overheen zou kunnen komen als een deel daarvan nog niet afgeleverd zou zijn, maar beide aantallen gaan ze nooit halen.
Voor de ramp up, welke getallen worden daarvoor gebruikt? Die week cijfers toch?

Tot nu toe gebruikt men de laatste week waarbij alles op alles gezet wordt om zo hoog mogelijk te scoren. Daarmee is vorig kwartaal 5.000 in 1 week gehaald. Persoonlijk vind ik het vooral belangrijk dat men de winstmarge per Model 3 ziet toenemen (vorig kwartaal al licht positief) en dat men een positieve cashflow laat zien. Daar is nu zoveel aandacht naar uitgegaan, dat ik denk dat het moet lukken. Q4 dan zelfde met betere cijfers en dan lekker door met andere projecten zoals Model Y, Semi etc.
 
Het zijn ook nog eens twee verschillende getallen. De 50.000+ gaat over het aantal te leveren wagens. De 5.000+ gaat over de productie in de fabriek. Voor het gemak stonden er op 30-6 meer dan 10.000 Model 3 te wachten om uitgeleverd te worden. Als je dan 11 weken productie rekent om de overige 40.000 te bouwen dan hoef je er minder dan 3.700 per week te maken.

Nope.

upload_2018-9-4_16-50-22.png
 
Mooie forumnaam, W. Ik vrees (voor jou en voor ons allen) dat ie toch nog een tijdje van toepassing blijft... Q2 2019 zou ik al heel mooi vinden, voor wie 31/3/2016 in Belgenland reserveerde!

Maar goed, dan krijgen we natuurlijk niet alleen de beste wagen ter wereld, maar ook in een versie waarvan er al 200.000 of zo gebouwd zijn en waar de kinderziektes, alvast wat betreft mechaniek / carrosserie / interieur / ophanging / hardware etc., *wellicht* zullen uitgeziekt zijn!
 
  • Like
Reactions: S-19910
Het lijkt me voor het “gevaar” weinig uit maken of een accupakket onder een gebruikte of een nieuwe auto zit.
Ik ben er blij mee dat ze zonder problemen binnen komen hoor, begrijp me niet verkeerd
Ik doelde niet op de veiligheid. Maar als "onderdelen" in plaats van "auto" gelden er andere invoerrechten bij nieuwe auto's. Speelt bij gebruikte auto's minder een rol lijkt me?
 
Turo Model 3 proefrit
20180904_m3.01.jpg 20180904_m3.02.jpg 20180904_m3.03.jpg
Vandaag als proefrit van 10h tot 17h30 via Turo de zwarte M3 van Veronica in de San Fransico Bay Area aan de tand gevoeld.
Alles wat in positieve zin al over de M3 is geschreven lijkt best wel waar. Rijdt prima, wel stijver geveerd dan onze huidige Leaf. Navigatie vereiste wel TomTom Go mobile als extra voor accurate rijbaaninfo.
Wij zijn erg benieuwd of de M3 de 17 jaar rijplezier van onze voormalige, aan een computerstoring overleden, Saab-93 gaat evenaren. Bijv. de accu. Maar tot dusver stemmen de Tesla Model S accudegradatieberichten alleen maar positief.
Dus door de mix van 'gave EV, geweldige EV-range plus unieke SuC netwerk' houden we absoluut onze M3 reservering aan en gaan we de M3 in Deep Blue Metallic uitvoering kopen met standaard 18" wielen, LR, Pup en geen EAP.
Tot slot, over het erg handige en intuïtieve standard Cruise Control waren we zeer tevreden. Je blijft met zo'n soepele Cruise Control automatisch alert. Veronica's vriend meldde verder, nu nog 4 dgn te gaan van hun Eap proefperiode, dat ze dat niet gingen nemen ' Not finished eeh '. Ook hadden ze al aardig wat re-improvements en upgrades meegemaakt, niet verbazingwekkend vw hun vroege Vin ....1653. Binnenkort weer een servicebeurt voor de chargeklep die alleen nog opengaat via het tablet. Dat wij in Nl over zeg een half jr een inmiddels betere versie M3 krijgen was voor hen wel duidelijk...
 
Leuk verslag!
Vraagje: als je over de standaard cruise control schrijft, bedoel je dan degene zonder EAP, en is dat dan wel een adaptive cruise control?
Naar ik eerder begreep is de S bijv zonder EAP voorzien van een cruise control die zich niet aanpast aan het snelheid van de voorligger, dus een ouderwetse.
 
Ik doelde niet op de veiligheid. Maar als "onderdelen" in plaats van "auto" gelden er andere invoerrechten bij nieuwe auto's. Speelt bij gebruikte auto's minder een rol lijkt me?
Ook voor de gebruikte helaas invoerrechten maar inderdaad wel over de aanschafwaarde wat wel scheelt.
Sorry ik dacht dat we het hadden over gevaarlijk goed zoals hierboven genoemd.
 
Leuk verslag!
Vraagje: als je over de standaard cruise control schrijft, bedoel je dan degene zonder EAP, en is dat dan wel een adaptive cruise control?
Naar ik eerder begreep is de S bijv zonder EAP voorzien van een cruise control die zich niet aanpast aan het snelheid van de voorligger, dus een ouderwetse.

Model 3 CC, dit is een mooie samenvatting

00_M3.BasicCc.howto.jpg