Het idee om te gaan voor de grootste range om daarmee gevoelsmatig het grootste minpunt t.o.v. ICE auto's zo klein mogelijk te maken begrijp ik en trekt mij ook wel aan.
Ik vraag mij wel af of het voorbeeld van de 2 vakanties voldoende gewicht in de schaal legt om voor LR te gaan ipv MR (als die er in Nederland komt). Hoeveel extra laadstops zou MR op een vakantie vergen t.o.v. LR?
De website
A Better Routeplanner geeft diverse LR varianten en ook een Mid Range. Als ik bijvoorbeeld de reis Utrecht - Milaan plan dan is de totale laadtijd van de MR 1:48 uur in 5 stops.
2 van de 5 LR varianten maken ook 5 stops met laadtijden van 1:52 uur (de P) en 1:43 uur.
De overige 3 LR versies laden allen 1:13 uur en 4 stops.
(de LR AWD P heeft zelfs 4 minuten meer tijd nodig dan de MR).
Afgaande op A Better Routeplanner gaat het inzake een keuze voor de MR per vakantie hooguit om een extra stop en 35 minuten extra laadtijd / langere reistijd.