Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Leasebedrag is ex BTW, zie calculator



View attachment 358895
Daar staat dat alle genoemde bedragen ex BTW zijn.
Maar de enige bedragen die zijn genoemd, zijn de aanbetaling en het maandbedrag. En op dat maandbedrag wordt geen BTW geheven.

Waar het mij om gaat, is of dit de maandbijdrage is uitgaande van 60K (of 55K, vanwege 5K aanbetaling) financiering, of het bedrag voor 50K (danwel 45K) gefinancieerd.
 
Het idee om te gaan voor de grootste range om daarmee gevoelsmatig het grootste minpunt t.o.v. ICE auto's zo klein mogelijk te maken begrijp ik en trekt mij ook wel aan.
Ik vraag mij wel af of het voorbeeld van de 2 vakanties voldoende gewicht in de schaal legt om voor LR te gaan ipv MR (als die er in Nederland komt). Hoeveel extra laadstops zou MR op een vakantie vergen t.o.v. LR?

De website A Better Routeplanner geeft diverse LR varianten en ook een Mid Range. Als ik bijvoorbeeld de reis Utrecht - Milaan plan dan is de totale laadtijd van de MR 1:48 uur in 5 stops.
2 van de 5 LR varianten maken ook 5 stops met laadtijden van 1:52 uur (de P) en 1:43 uur.
De overige 3 LR versies laden allen 1:13 uur en 4 stops.
(de LR AWD P heeft zelfs 4 minuten meer tijd nodig dan de MR).
Afgaande op A Better Routeplanner gaat het inzake een keuze voor de MR per vakantie hooguit om een extra stop en 35 minuten extra laadtijd / langere reistijd.
Deze zelfde afweging heb ik afgelopen jaar gemaakt om mijn Model S 2014 te vervangen voor 75D of 100D. Het is een 75D geworden. De 22k extra voor meer range was niet te rechtvaardigen. Zakelijk heb ik het niet nodig maar ik ga wel 4x per jaar naar Zuid Frankrijk. Dat scheelt 1,5 uur minder laden per keer. Voor 22k extra kan ik ook business class vliegen met mijn gezin naar Zuid Frankrijk als ik het echt tijdwinst wil boeken;)
 
  • Like
Reactions: Klaas
Daar staat dat alle genoemde bedragen ex BTW zijn.
Maar de enige bedragen die zijn genoemd, zijn de aanbetaling en het maandbedrag. En op dat maandbedrag wordt geen BTW geheven.

Waar het mij om gaat, is of dit de maandbijdrage is uitgaande van 60K (of 55K, vanwege 5K aanbetaling) financiering, of het bedrag voor 50K (danwel 45K) gefinancieerd.

Dan moeten we eigenlijk het gehanteerde rentepercentage weten, dan is dat zelf te calculeren
 
Dan moeten we eigenlijk het gehanteerde rentepercentage weten, dan is dat zelf te calculeren
Ik heb zelf wat zitten rekenen. Eerst de Model S als voorbeeld genomen, op basis van de werkelijke offerte:
te financieren bedrag: 95.000 euro (da's ex BTW). Eindtermijn eur 30.400. Rente 1,99%. In mijn berekening kom ik op een maandbedrag van eur 1181,-. In werkelijkheid is het eur 1180,47. Dus de berekening lijkt te kloppen.

Doe ik hetzelfde voor een model 3 die eur 61.420 incl BTW kost, en ga ik dus uit van een te financieren bedrag van eur 50.760 :
als ik in de on-line calculator een aanbetaling van €10.660 invoer (de BTW) en uitga van de standaard eindtermijn van eur 41.483, dan komt de calculator op een maandbedrag van 505 euro.
Als ik dat terugreken, is dat ongeveer 0,55% rente. Da's wel erg weinig.

Dan zou je dus kunnen denken dat ze ervan uitgaan dat je de BTW niet mee financiert. Dus dat de berekening uitgaat van financiering van het ex BTW bedrag. Dat zou vreemd zijn voor particulieren die de berekening doen. Als je dan 0 euro aanbetaling invoert, zou je toch 11K moeten aanbetalen. Maar als jed at dan doorrekent, zou de rente op 6% staan. Lijkt me weer wat veel.
 
  • Like
Reactions: danields
Ik heb zelf wat zitten rekenen. Eerst de Model S als voorbeeld genomen, op basis van de werkelijke offerte:
te financieren bedrag: 95.000 euro (da's ex BTW). Eindtermijn eur 30.400. Rente 1,99%. In mijn berekening kom ik op een maandbedrag van eur 1181,-. In werkelijkheid is het eur 1180,47. Dus de berekening lijkt te kloppen.

Doe ik hetzelfde voor een model 3 die eur 61.420 incl BTW kost, en ga ik dus uit van een te financieren bedrag van eur 50.760 :
als ik in de on-line calculator een aanbetaling van €10.660 invoer (de BTW) en uitga van de standaard eindtermijn van eur 41.483, dan komt de calculator op een maandbedrag van 505 euro.
Als ik dat terugreken, is dat ongeveer 0,55% rente. Da's wel erg weinig.

Dan zou je dus kunnen denken dat ze ervan uitgaan dat je de BTW niet mee financiert. Dus dat de berekening uitgaat van financiering van het ex BTW bedrag. Dat zou vreemd zijn voor particulieren die de berekening doen. Als je dan 0 euro aanbetaling invoert, zou je toch 11K moeten aanbetalen. Maar als jed at dan doorrekent, zou de rente op 6% staan. Lijkt me weer wat veel.
Ik kom daar dus ook niet helemaal uit wat nu de precieze berekening is die ze daar op los laten... Naar mijn weten inderdaad altijd de BTW als aanbetaling bij zakelijke financial lease.. Hoop dat er iemand wat wijzer uit wordt en duidelijkheid kan verschaffen :)
 
Ik wacht ook op de SR met PUP, sportwheels en EAP.
Stilletjes hoop ik die tegen september 2019 geleverd te krijgen.
Anders moet ik mijn huidige wagen nog eens voorrijden in de autokeuring.

Idem, keuring eind augustus. Ga echt niet meer terug. Heb bovendien aan wat kameraden beloofd dat we met de M3 naar een optreden van de Foo Fighters gaan op 26 augustus in Reading. Fingers crossed. Ze zijn me al zo lang aan het jennen met die Tesla die maar niet wil komen
 
Nu in Den Haag

_20181207_142422.JPG


Staat er nog een week.
 
Was jij daar rond 11.30 - 12.00 vanmorgen?
Dat kan ik zijn geweest met mijn collega. Het viel mij op dat er nog weinig informatie beschikbaar is in Den Haag :
- Status van ombouw van Superchargers met CCS voor februari - nog geen informatie.
- Maximale laadsnelheid met CCS - nog geen informatie.
- Toekomstige kosten voor upgrade naar full-self-driving - nog geen informatie.
- Buiten bijtelling kunnen laten vallen van Autopilot - nog niet mogelijk.
- Trekhaak - gaat niet komen.
Wellicht heeft iemand ergens anders al meer details los weten te krijgen ?
Vooralsnog kijk ik het nog even aan, de S (classic, 2013) denk ik toch maar naar prive gaan halen.